вторник, 22 март 2022 г.

Ще успее ли Maserati Grecale да догони конкуренцията?

 Благодарение на Stellantis, италианците започнаха да осъществяват своите проекти, които по една или друга причина бяха отлагани във времето. Такъв е представеният днес компактен SUV от Maserati с името Grecale, който трябва да се изправи директно срещу Porsche Macan и Jaguar F-Pace. Тъй като, този модел е замислен преди повече от 5 години, разчита на модифицираната платформа от Alfa Romeo Stelvio, чиито фейслифт ще бъде представен по-късно, тази година. Дължината на Grecale възлиза на 4.85 метра и макар да не е никак компактен, то той се води за такъв в моделната гама на марката и е позициониран под Maserati Levante. Дизайна е в типичният стил за марката, но някои бързо ще го оприличат с Ford Puma, поне що се отнася до оформлението на предната част. 

За задвижване Maserati Grecale, разчита на 2.0 литров, бензинов агрегат оборудван с конвенционална и електрическа турбини и лека хибридна технология работеща на 48V. Той ще се предлага във версии на мощност от 296 и 325 к.с. за модификациите GT и Modena. Според информацията времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. става за 5.6 и 5.3 секунди, а максималната скорост възлиза на 240 км/ч. Посоченият среден разход от 9л/100км., надали ще бъде постигнат в реални условия, а за тези които не ги интересува цената на бензина е подготвена версията Trofeo, която се задвижва от V6-цилиндров, би-турбо мотор с мощност 525 к.с. и възможност за деактивиране на единият ред цилиндри с оглед постигането на по-добри еко норми. Максималната скорост на Maserati Grecale Trofeo, възлиза на 285 км/ч., а за 3.8 секунди от място, достигате границата от 100км/ч. При всички положения трансмисията е 8-степенна, автоматична предаваща движението към четирите колела. В по-късен етап се очаква и напълно електрическа версия, която ще носи името Grecale Folgore, чиито параметри се пазят в тайна, но се знае, че батерията на която ще разчита моделът ще бъде с капацитет от 105 кВтч., което пък от своя страна, трябва да ни кара да очакваме автономия от поне - 400 км. 

Интериорът е характерен за модерните автомобили и бележи прогрес по отношение на дизайна за моделите на марката. Пред водача място намира цифров инструментален панел, а централният панел е приютил 12.3-инчов дисплей за инфотайнмънт системата и 8.8-инчов тъчскрийн за комфортния модул, чрез който се управляват всички системи в автомобила. Централно място заема емблематичният часовник с който сме свикнали в моделите на марката, но за пръв път той разчита на LCD технология, което позволява освен за точен час, да бъде използван и като компас и индикатор на G-ускорението, което изпитват пътниците по време на движение. Излишно е да се споменава наличието на безброй системи и асистенти подпомагащи шофирането, както и и за качествената озвучителна система доставяна от Sonus Faber с мощност минимум 1200W. 

Продажбите на Maserati Grecale ще започнат в края на тази година, като цените все още се пазят в тайна. До края на 2023 година, трябва да бъде налична и електрическата версия на модела. До 2025 година година марката възнамерява да добави електрически версии за всички свои модели, а до 2030 година да стане производител на изцяло електрически модели. 

+++++++++++++++++++++++++++++++

Една година след като видяхме Maserati grecale Folgore, марката разсекрети техническите параметри на електрическият модел. Според официалната информация за задвижване той ще разчита на два електромотора с обща мощност от 558 к.с., което го прави най-мощният модел в моделното семейство, но не и най-бързият. Максималната скорост е електронно ограничена на 220 км/ч., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място отнема 4.1 секунди заради общото тегло, което възлиза на 2480 кг. За това е виновна тяговата батерия с капацитет от 105 кВтч., която осигурява автономия от около 500 км. 








Няма коментари:

Публикуване на коментар