Благодарение на Stellantis, италианците започнаха да осъществяват своите проекти, които по една или друга причина бяха отлагани във времето. Такъв е представеният днес компактен SUV от Maserati с името Grecale, който трябва да се изправи директно срещу
Porsche Macan и
Jaguar F-Pace. Тъй като, този модел е замислен преди повече от 5 години, разчита на модифицираната платформа от
Alfa Romeo Stelvio, чиито фейслифт ще бъде представен по-късно, тази година. Дължината на Grecale възлиза на 4.85 метра и макар да не е никак компактен, то той се води за такъв в моделната гама на марката и е позициониран под
Maserati Levante. Дизайна е в типичният стил за марката, но някои бързо ще го оприличат с
Ford Puma, поне що се отнася до оформлението на предната част.
За задвижване Maserati Grecale, разчита на 2.0 литров, бензинов агрегат оборудван с конвенционална и електрическа турбини и лека хибридна технология работеща на 48V. Той ще се предлага във версии на мощност от 296 и 325 к.с. за модификациите GT и Modena. Според информацията времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. става за 5.6 и 5.3 секунди, а максималната скорост възлиза на 240 км/ч. Посоченият среден разход от 9л/100км., надали ще бъде постигнат в реални условия, а за тези които не ги интересува цената на бензина е подготвена версията Trofeo, която се задвижва от V6-цилиндров, би-турбо мотор с мощност 525 к.с. и възможност за деактивиране на единият ред цилиндри с оглед постигането на по-добри еко норми. Максималната скорост на Maserati Grecale Trofeo, възлиза на 285 км/ч., а за 3.8 секунди от място, достигате границата от 100км/ч. При всички положения трансмисията е 8-степенна, автоматична предаваща движението към четирите колела. В по-късен етап се очаква и напълно електрическа версия, която ще носи името Grecale Folgore, чиито параметри се пазят в тайна, но се знае, че батерията на която ще разчита моделът ще бъде с капацитет от 105 кВтч., което пък от своя страна, трябва да ни кара да очакваме автономия от поне - 400 км.
Интериорът е характерен за модерните автомобили и бележи прогрес по отношение на дизайна за моделите на марката. Пред водача място намира цифров инструментален панел, а централният панел е приютил 12.3-инчов дисплей за инфотайнмънт системата и 8.8-инчов тъчскрийн за комфортния модул, чрез който се управляват всички системи в автомобила. Централно място заема емблематичният часовник с който сме свикнали в моделите на марката, но за пръв път той разчита на LCD технология, което позволява освен за точен час, да бъде използван и като компас и индикатор на G-ускорението, което изпитват пътниците по време на движение. Излишно е да се споменава наличието на безброй системи и асистенти подпомагащи шофирането, както и и за качествената озвучителна система доставяна от Sonus Faber с мощност минимум 1200W.
Продажбите на Maserati Grecale ще започнат в края на тази година, като цените все още се пазят в тайна. До края на 2023 година, трябва да бъде налична и електрическата версия на модела. До 2025 година година марката възнамерява да добави електрически версии за всички свои модели, а до 2030 година да стане производител на изцяло електрически модели.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Една година след като видяхме Maserati grecale Folgore, марката разсекрети техническите параметри на електрическият модел. Според официалната информация за задвижване той ще разчита на два електромотора с обща мощност от 558 к.с., което го прави най-мощният модел в моделното семейство, но не и най-бързият. Максималната скорост е електронно ограничена на 220 км/ч., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място отнема 4.1 секунди заради общото тегло, което възлиза на 2480 кг. За това е виновна тяговата батерия с капацитет от 105 кВтч., която осигурява автономия от около 500 км.
Няма коментари:
Публикуване на коментар