сряда, 6 януари 2016 г.

Volkswagen Budd-e Concept демонстрира новата MEB - платформа на VAG

В Лос Анджелис, Volkswagen показа концепцията Budd-e. Тя е интересна с това, че всъщност именно с нея, VAG показа изцяло новата MEB-платформа предназначена за напълно електрически или Plug-in хибридни модели. В случая концептуалният модсел се задвижва от два електродвигателя позиционирани в предната и задната част, които черпят енергия от батерия разположена в пода. Тяхната мощност не се споменава, но интересното е, че батерията може да бъде заредена от електрическата мрежа на 80%, само за 15 минути. Същевременно, благодарение на соларния покрив, автомобилът може да се дозарежда и да служи дори и за генератор на средно голяма фамилна къща, когато е в покой. Според информацията автономията на Budd-e може да достигне до 600км., като максималната му скорост е 150км/ч. 
Относно дизайна, концепцията демонстрира една нова  линия, но без претенции за внедряване в серийните модели на марката за в бъдеще. С дължина - 4.60, ширина - 1.94 и височина - 1.83 метра, моделът се позиционира между Volkswagen  Touran и Volkswagen Sharan, но предлага значително по-голямо вътрешно пространство. Нищо чудно, ако през 2017 или 2018 година видим серийна версия на Budd-e, то Sharan да отпадне от моделната листа на марката. 
Интериора на концептуалния модел е изцяло в дигиталната ера. Присъствието на множеството монитори и липсата на каквито и да е бутони правят обстановката по-релаксираща. Всички системи в превозното средство се командват от контролери на волана, жестове или гласови команди, включително отварянето и затварянето на вратите. Повечето функции могат да се управляват и от мобилните устройства. Нищо не се споменава за автономното шофиране, но имайки предвид демонстрираната изцяло нова навигационна система, то най-вероятно, това не би било проблем, стига да е установено законово. 
Според непотвърдена информация, при евентуално вграждане на серийно производство на Budd-e,  то той ще се предлага и с конвенционални бензин и дизелови агрегати, които обаче ще служат единство за дозареждане на батерията и съответно увеличаване пробега на изминатите километри. Производството ще се осъществява в заводите на марката позиционирани в Мексико, но бъдете далеч от мисълта, че този модел ще наследи легендарната костенурка. Ценово той няма да падне под прага от 45 000 долара и то в САЩ. Дали обаче концерна е избрал именно MPV модел да бъде първият позициониран върху новата MEB-платформа, предстои да разберем в близко бъдеще. 






Няма коментари:

Публикуване на коментар