Представен през 1982 година, Lotus Exel е плод между сътрудничеството с Toyota. Английската компания е била отговорна за разработката на второто поколение Toyota Supra (известна още като Celrica Supra), което позволява англичаните да разработят с малки капиталовложение свой собствен спортен модел с предно разположен двигател и 2+2 места. За разлика обаче от японския модел, философията на Lotus не позволява вграждането на тежък V6-цилиндров агрегат и залага изцяло на наличния, 4-цилиндров, 2.2 литров мотор. Той от своя страна е куплиран с 5-степенна, механична трансмисия и диференциал идващи директно от Toyota. Срещу доплащане се предлага и 4-степенна, ZF трансмисия. С общо тегло от 1168кг., мощност на агрегата между 160 и 182к.с., както и отличното разпределение на масите 50/50, правят Exel един автомобилите с ной-добро поведение на пътя за времето си. Динамичните характеристики също са на ниво, като ускорението от 0 до 100км/ч става за 6.8 секунди, а максималната скорост възлиза на 217км/ч. Високата цена обаче и невъзможността на модела да пробие на американския пазар поради не покриване на тамошните екологични норми обричат модела на пазарен неуспех въпреки, че той се произвежда до 1992 година с известни подобрения. Към днешна дата са останали изключително малко екземпляри в движение, като повечето са притежание на колекционери, благодарение на които едно от най-добре изглеждащите английски купета не е забравено.
Няма коментари:
Публикуване на коментар