Tatra Т613 е замислена, като наследник на модела Т603 и е трябвало да бъде един от най-важните модели на марката, тъй като е предназначен предимно за употреба от тогавашните управляващи на държавата. Фирмата се обръща към италианската каросерийна фирма Vignale, за да направи дизайна на купето и през 1973 година моделът става факт. Каросерията е изградена от стомана и предлага завиден простор на возещите се. Общото тегло на модела е малко над 1.6 тона. Двигателят е V8-цилиндров, с въздушно охлаждане и мощност 168к.с. Той е разположен в задната част на автомобила и задвижва задните колела чрез 4-степенна, механична трансмисия. Според производителя, ускорението от 0 до 100км/ч е в рамките на 12.5 секунди, а максималната скорост надхвърля 200км/ч. В последствие моделът претърпява редица промени в дизайна, а двигателя достига мощност от 220к.с., които позволяват максималната скорост да достигне 235км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100км/ч, да падне до 7.5 секунди. Така Tatra T613 става и най-бързият автомобил произвеждан от социалистическа държава. Това обаче до някъде не е вярно, тъй като последните модификации по двигателя и интегрирането на 5-степенната трансмисия са дело на англичанина Tim Bishop работил дълги години за Jaguar. Това обаче не помага на Т613 да намери своите клиенти и през 1996 година той е свален от производство. За всичките тези години Tatra T613 се предлага в най-разностранни каросерии, като се предлага и като специализиран автомобил предназначен за пожарната, полицията или бърза помощ. Съществуват и версии с удължено междуосие, както и открити версии. Дори има и няколко бройки във версия с две врати и автоматична трансмисия, но те са предназначени предимно, като дар за някои от ръководителите тогавашния социалистическия блок.
Няма коментари:
Публикуване на коментар