В началото на 70-те години VW възлага на своите инженери разработката на съвършено нов - модерен автомобил с предно предаване. Така през 1973 година е представено първото поколение на Passat (B1), като за целта са използвани възли и агрегати от Audi 80, което е представено година по-рано. Дизайна на първото поколение е дело на Giorgetto Giugiaro и се предлага във версии хеч и комби
с 3 и 5 врати. Гамата на бензин и дизеловите агрегати е с работен обем
от 1.3 до 1.5 литра и мощност от 49 до 78к.с. Моделът се произвежда до
1981 година, когато е представено второто поколение (B2). То вече е
по-дълго и по-широко и използва изцяло нова платформа и се предлага и
като седан известен като Santana. За пръв път в това меделно
семейство се предлага версия със задвижване 4х4 оборудвана с
5-цилиндров агрегат. Тук за пръв път се предлага автоматична Стоп/Старт
система, която по-късно е отхвърлена поради честото и дефектиране. Второто поколение на Passat е доста сполучливо и успява да извоюва твърди позиции на пазара дори и този отвъд океана. Вместо обаче да изстиска максимума, VW разработва още по-добър автомобил и през 1988 година представя 3-тото поколение на Passat (B3), което още повече утвърждава добрите позиции и имидж. Той се произвежда до 1993 година, но следващия модел - В4, може да се каже, че е просто фейслифт на В3. Двата модела използват абсолютно идентична платформа и окачване, както и агрегати взети назаем от Golf 3. Моделното семейство В3 е първият Passat с напречно разположен агрегат. Тази платформа е разработена самостоятелно от VW, като по този начин се правят опити да се разграничи от модела на Audi. За пръв път Passat
се предлага и с 6-цилиндров агрегат. Петото поколение на модела идва
през 1996 години и споделя една и съща платформа с първото поколение на AUDI - A4. Новата дизайнерска линия позволява челното въздушно съпротивление
да бъде едва 0.27. Това позволява паразитните шумове в купето да бъдат
изчистени и атмосферата в купето при движение с висока скорост да бъде
близка с тази характерна за по-големите седани. Моделът се предлага, като седан и комби. Версиите със задвижване на четирите колела продължават да намират място и тук. Фейслифт
версията, която е представена през 2001 година се предлага и във
вариант с W8-цилиндров, бензинов агрегат с мощност 275к.с., което го
прави най-мощният представител на това моделно семейство и до ден днешен. През март 2005 година е представен B6, който е може би най-привлекателния Passat до момента. Той е построен върху силно модифицирана платформа от Golf 5, Бензиновите двигатели варират от 1.6 до 3.6 литра, но въпреки това 2.0 литровите, TDI версии остават най-търсени. Моделът продължава да се предлага като седан и комби, но през 2008 година се появява версията СС, която е замислена като по-стилна версия на седана предназначена предимно за пазарите в САЩ. През 2010 година марката предлага фейслифт на B6, но смяната на дизайнерската линия налага моделът да бъде напълно променен визуални и го представя като изцяло нов под наименованието
В7. Като изключим покривът и стъклата, всички детайли по купето са
променени. В това поколение на модела за пръв път се появява версията Alltrack, която е с повишен клиренс, офроуд елементи и задвижване 4х4. Така тази версия запълва нишата между Tiguan и Touareg. Не може да не се спомене и версията Volkswagen Passatq, предназначена за пазарите в САЩ
и Южна Корея. Тя е представена през 2011 година и е създадена специално
за да замени моделът В6 в Северна Америка, но става популярен на много
азиатски пазари включително и този в Китай.
Няма коментари:
Публикуване на коментар