понеделник, 23 февруари 2015 г.

Toyota обновява модела Auris

Японците представиха официалните снимки на обновената Toyota Auris. От тях се вижда ясно, че моделът е станал значително по-привлекателен благодарение на изцяло новата предна част. Новата броя, фаровете и радиаторната решетка придават на модела по-солидно излъчване. Промени има и в интериора, където Auris търпеше най-много критики. Може да се каже, че той е изцяло нов, а материалите използвани за неговото направа са от по-добро качество. Оборудването също е станало по-богато, като налични за модела ще бъдат и някои нови системи за активна и пасивна безопасност. Все още не разполагаме с пълната информация за обновената версия, но най-вероятно под предния капак място ще намират и новите 1.6 литрови, турбо дизелови агрегати от BMW. Официалната премиера ще се състои след броени дни в Женева, където ще станат ясни и подробностите относно механиката. Те ще бъдат добавени в последствие към този пост.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Изцяло нов е 1.2 литровия, бензинов, турбо агрегат с директно впръскване на горивото и мощност 116к.с. Той ще се предлага куплиран само с CVT трансмисия предаваща движението към предните колела. Според производителя средния разход на гориво на модел оборудван с този агрегат е 5.1л/100км.
Останалите бензинови агрегати в гамата на модела също са претърпели известни промени, които намаляват разхода на гориво и изхвърляните вредни емисии в атмосферата. 


неделя, 22 февруари 2015 г.

Suzuki Maruti Dzire с фейслифт

Maruti Suzuki Dzire е един от най-нелепо изглеждащите автомобили, но същевременно и доста популярен в Индия, тъй като предлага достатъчно място за пет човека, а същевременно се ползва от данъчни облекчения заради своите габарити. От тази година моделът получава някои козметични промени, нова цветова гама и по-богато оборудване. Серийно вече ще се предлагат неща като: ел. огледала, парксензори, безключов достъп и стартиране на двигателя с бутон. Под предния капак място намират познатите 1.2 и 1.3 литрови, бензинови агрегати с мощност 74 и 86к.с., куплирани с механична или автоматична трансмисия. като преки конкуренти на Suzuki Dzire се сочат: Honda Brio Amaze, Tata ZestHyundai Xcent и Ford Ka+.


събота, 21 февруари 2015 г.

Класики: Lancia Gamma

Преди да се откаже от двигателите със срещуположни цилиндри, Lancia предлагаше редица модели с този тип мотори. Един от тях е моделът Gamma, който по една или друга причина не бе приет добре от клиентите на марката. Въпреки чудесния дизайн на модела, който се предлага като седан и купе, той се продава едва 22 000 пъти за период от 8 години, колкото трае неговото производство. Една от причините за лошия имидж е боксеровият агрегат, който страда от постоянни течове и проблеми свързани с ангренажните ремъци, които пък от своя страна по предписание на фирмата трябва да бъдат подменяни на едва 30 000км. Странното решение инженерите да монтират хидравличната помпа директно на един от разпределителните валове, пък допринася за по-бързото износване съответния ред цилиндри. Четирицилиндровият мотор се предлага с работен обем от 2.0(само за Италия) и 2.5 литра с мощност 120 и 145к.с. С общо тегло от 1385кг., и с коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.30, в най-тежката си модификация, флагманът на марката по това време е ускорявал до 100км/ч за 8.1 секунди, а максималната скорост възлиза на 194км/ч. при среден разход от едва 8.1л/100км. Това е и последният модел на марката, който е изцяло проектиран от самата нея. След Gamma, всички модели на Lancia  са тясно свързани с Fiat. 
Като цяло обаче Lancia Gamma е един елегантен модел с добро поведение на пътя, просторно и комфортно купе. Голяма рядкост и вече с голям интерес от колекционерите е купе версията на модела, което се смята за еталон сред дизайна на този тип автомобили. Тази версия се произвежда от Pininfarina, а неин дизайнер е Aldo Brovarone. 
През 1980 година модела е подложен на фейслифт и редица технически подобрения. Слабостите на боксеровият агрегат са преодолени, но въпреки това до края на 1984 година, когато се прекратява производството, са продадени едва 7 270 бройки. Именно това в наши дни прави Lancia Gamma интересна колекционерите.




четвъртък, 19 февруари 2015 г.

Обновеното Peugeot 208 налично от лятото

Три години след премиерата на Peugeot 208, марката представя и обновената версия на модела. Това ще се случи по време на автосалона в Женева, а продажбите трябва да започнат в началото на лятото. Промените са видими от пръв поглед макар и да не са фрапиращи. Броните са нови, нова е и радиаторнта решетка, като и оптиката на фаровете. Задните светлини също са получили нова, LED технология. Под прения капак място намират само агрегати покриващи нормите Евро6. Бензиновата гама включва атмосферните, 3-цилиндрови агрегати с работен обем от 1.0 и 1.2 литра, чиято мощност е съответно 68 и 82к.с. По-големият мотор ще се предлага и с принудително пълнене и мощност от 110к.с. Четири цилиндровият, 1.6 литров, турбо мотор остава в гамата на модела, като ще се предлага в две версии на мощност съответно с 165 и 208к.с. Дизеловите версии ще разчитат на 1.6 литровия, BlueHDI, във версии на мощност от: 75, 100 и 120к.с. Всички те са куплирани серийно с нова, 6-степенна, механична трансмисия, като за някои от версиите ще се предлага и автоматична такава. 
Що се отнася до интериора, то там промени не се наблюдават. Наличен е нов волан и още опции за персонализиране. От сега на татък в този модел ще се предлагат и системите за предотвратяване на сблъсък при скорост до 30км/ч  и камера за задно виждане


Citroen Berlingo с фейслифт и нова трансмисия

След освежаването през 2012 година, Citroen Berlingo отново е подложен на леки козметични промени. Те се свеждат до нова предна броня и радиаторна решетка. Новата цветова гама с два нови цвята също ще открояват обновената версия. Не може да не се споменат и новостите в интериора. На лице е нова мултимедийна система с тъчскрийн, 7-инчов дисплей и възможност за свързаност с мобилни устройства. На разположение ще бъдат и  камера за заден ход, асистент за паркиране и система за предотвратяване на сблъсък в градски условия. 
Какво се случва под предния капак?
Там място намират три дизелови агрегата с мощност съответно: 75, 100 и 120к.с. Серийно всичките са куплирани с 6-степенна, механична трансмисия. 
Сега внимавайте!
За пръв път в модела ще бъде налична и 6-степенна, роботизирана трансмисия с възможност за ръчна смяна на предавките чрез лостчета зад волана. Посоката на движение ще се избира чрез клъстер на централната конзола. Реално скоростен лост липсва, като по този начин се освобождава значително пространство, което е позволило да се интегрира трета седалка на първия ред. Тази трансмисия ще се предлага за версията с мощност от 100к.с. Електрическата версия остава в гамата на модела. Цени все още не се споменават. Официално обновеният Citroen Berlingo ще бъде представен пред публика по време на автосалона в Женева. до броени дни очакваме да видим и обновения Peugeot Partner



Нов Volkswagen Passat Alltrack ще бъде показан в Женева

Това е новия Volkswagen Passat Alltrack. Моделът ще бъде представен официално в Женева, а продажбите в Европа трябва да започнат до края на септември месец, като ще бъде наличен само в комби версия. Повдигнат клиренс (+27мм.), задвижване 4х4, офроуд елементи и заключващи диференциали с функиция "Offroad", са елементите, които са част от серийното оборудване на модела. За по-мощните версии се предлага и асистента -  XDS, който по време на завой при движение с високо скорост задейства спирачките на вътрешните колела, като по този начин спомага за по-добра стабилност.  
Под предния капак място намират бензиновите, 1.4 и 2.0 литрови  - TSI, агрегати с мощност 150 и 220к.с., както и 2.0 литровия - TDI, във версии на мощност от 150, 190 и 240к.с. Всички са куплирани серийно с 6-степенна, механична трансмисия, като за някои от модификациите ще се предлага и 6-степенната DSG. Цени за сега не се споменават, но като се има предвид, че обикновено тази версия струва с около 20%, повече от аналогично обрудван Passat, то това означава, че вероятно базовата версия на Passat Alltrack ще стартира с цена от около 40 000 евро. 


сряда, 18 февруари 2015 г.

Suzuki Every Wagon с премиера в Япония

В Япония, Suzuki представи 12-тото поред поколение на Every Wagon. То е изцяло ново и разполага с по-твърда на усукване каросерия и модернизиран 0.66 литров, 3-цилиндров, бензинов агрегат, който ще се предлага във версии на мощност с 49 и 64к.с. По-мощната версия е с принудително пълнене на цилиндрите и ще може да бъде оборудвана с 4WD задвижване. Серийно всички версии се предлагат с 5-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите автомобили и с 4-степенна, автоматична трансмисия или дори с CVT. 
С този модел марката вдига високо летвата в този клас автомобили, като предлага редица нехарактерни опции. Такива са: асистента за потегляне при наклон, безключовия достъп,  старт бутон, асистент за предотвратяване на сблъсък в градска среда, самонатягащи се колани в случаи на инцидент, климатроник с антибактериален филтър, реглаж на волана  и др. Цените в Япония, започват от 923 000 йени, като моделът ще се предлага в два варианта на височина на тавана. До края на лятото ще бъде представен и новия Nissan NV100, който ще се различава от модела на Suzuki единствено по радиаторната решетка и емблемите.


Kia Sportspace Concept с поглед към новата Optima

Ако ви интересува, как ще изглежда следващото поколение на Kia K5/Optima, то можете да обърнете внимание на концепцията Sportspace, която компанията ще покаже в Женева. За сега обаче не е потвърдено дали действително следващото поколение на Optima ще разполага с комби версия, но ако това се случи, то това би било добре дошло за марката. Концепцията е проектирана изцяло в европейското подразделение на марката позиционирано в Германия. Според дизайнерите моделът е предназначен за дълги пътувания и предлага комфорт за четирима с активен начин на живот. За сега от кампанията мълчат относно задвижването на модела, но няма да е изненада, ако там намира място подобрена версия на хибридната система показана в  концепцията T-Hybrid.


Volkswagen обновява Sharan

В Женева, марката ще покаже фейслифт версия на MPV модела - VW - Sharan. За никого не е тайна, че  Volkswagen Caddy и Touran, откраднаха доста от клиентелата на този модел и по всичко личи, че ще продължават да го правят. Дали опитите на компанията да съживят интереса към второто поколение на Sharan ще се увенчаят с успех е трудно да се каже. Факт е, че компанията не се е бръкнала много за да промени много модела. Външно разликите са предимно в новата оптика на предните и задни светлини, леко променени брони и нов дизайн на алуминиевите джанти. В интериора също не се наблюдават големи промени. Воланът е нов, а седалките са с функция за масаж, което е полезно при по-дълги преходи. На лице е и новата инфоразвлекателна система, както и система за предотвратяване на удар в градски условия или при скорост до 30км/ч. 
Под капака промените се свеждат до намаленият разход на гориво на агрегатите, които вече достигат нормите Евро6, както и повишената с до 10%, мощност.  Разбира се, DSG трансмисията ще продължава да се предлага срещу доплащане, както и задвижването 4х4. Продажбите на обновеният Sharan, ще започнат през април месец, като цени за сега не се споменават. 


Aston Martn Vantage GT3 с премиера в Женева

Ако си мислите, че Aston Martin V12 Vantage S е най-бруталната версия на модела, то Vantage GT3 напълно ще промени вашето мнение. От пръв поглед се вижда, че това не е автомобил за всеки, въпреки, че от фирмата изрично споменават, че той е напълно пригоден за шофиране по цивилните пътища. Въпреки това от него ще бъдат произведени само 100 екземпляра, като цената ще започва от около 350 000 евро. Aston Martin Vantage GT3 прави мост между серийната версия и тази пригодена за различните надпревари по затворени трасета. Купето в по-голямата си част е изработено от карбонови сплави. Окачването и спирачната система са преработени, а мощността на 6.0 литровия агрегат 592к.с. Така по-лекият с около 100кг. модел ускорява до 100км/ч за едва 3.5 секунди. Заради променената аеродинамика, чиято притискателна сила е смазваща, максималната скорост на Vantage GT3, е едва 298км/ч. 
Спокойно може да се каже, че това е директен конкурент на Porsche GT3. За целта моделът разполага с карбон-керамични спирачки, титаниева изпускателна система, магнезиеви джанти с централна гайка, гуми Michelin Pilot Super Sport, спортни седалки и интериор в който преобладава кожа Алкантара и карбонови елементи. 


Lotus Evora 400 се настанява в клуб "300"

С лансирането на LOTUS EVORA, компанията се надяваше да привлече още клиенти към нейните продукти, но това се оказа по-трудно от колкото си мислеха. Evora трябваше да бъде и първият от трите модела, построени върху изцяло новата платформа на марката.  След време, бе показана по-мощната версия наречена Evora S, но и тя не можа да покрие очакванията. Сега пред нас е изцяло обновената Evora 400. 
Според информацията повече от 50%, от детайлите в модела са нови или променени. Наред с външните промени, такива има и по шасито, двигателя, окачването, кормилната и спирачната системи. Двигателят продължава да е доставян от Toyota, но до тук. Компанията напълно преработва агрегата, като подменя валовете, клапаните и буталата. Добавя се и механичен компресор, който в случая е и изцяло нов с помощта на което мощността се вдига до задоволителните 400к.с. Така олекотената с 24кг. Evora 400, достига максимална скорост от 300км/ч, а времето за постигане на 100км/ч от място е 4.1 секунди. Това означава, че в момента именно това е най-бързият модел предлаган от компанията. Всички версии са оборудвани с 6-степенна, механична трансмисия и нов - торсен диференциал с ограничено приплъзване, като за пръв път клиентите ще могат да оборудват модела и с автоматична трансмисия, която вече се предлага за Lotus Exige
В интериора също се наблюдават значителни промени, като същевременно същият е станал и по-луксозен. С цена от около 95 000 евро, това ще бъде най-евтиният автомобил с място за четирима, чиято максимална скорост е 300км/ч. Продажбите на Evora 400, започват през август месец. 




Mercedes - Maybach Pullman: Символ за разточителство и лукс

Дългата версия на Mercedes - Maybach S-class ще носи името Pullman. Факта, че за производството на модела, Mercedes се е доверила на Brabus, само можем да се досетим, че относно качеството на изработка не трябва да имаме съмнения. С дължина от 6.65м и междуосие от 4.42м, Mercedes - Maybach Pullman разполага с три реда седалки и място за 6 човека возещи се в разточителен лукс. Това е и най-дългият сериен модел предлаган на пазара за всички времена. От компанията твърдят, че техният е модел е и най-луксозният в момента на пазара.
За задвижване ще се предлага само 6.0 литровия, V12-цилиндров, би-турбо мотор с мощност 530к.с., задвижващ задните колела. Според информацията продажбите трябва да започнат в началото на следващата година, като цените ще започват от около 500 000 евро. В по-късен етап компанията ще предлага и бронирана версия на цена от около 800 000 евро. 



вторник, 17 февруари 2015 г.

Bentley освежава Continental GT / GTC

В швейцарската столица марката ще покаже обновеното Bentley Continental GT / GTC. Моделите получават редица козметични промени, като нови предни и задни брони, заден капак с ясно изразен спойлер, нов дизайн на 20 и 21-цоловите джанти, но най-вече впечатления прави наличието на хромираните, странични отвори на предните калници. Именно този елемент ще откроява от далеч новата от старите версии. 
В интериора промени няма или поне не се забелязват, ако се изключи новият дизайн на волана и новите шевове на седалките. На разположение обаче ще са съвсем нови материали и разцветки за интериора. 
Промяна в механиката и агрегатите няма. Модификацията  с W12-цилиндровия агрегат обаче получава 6к.с. повече и възможност за изключване на 6 от цилиндрите. Според производителя този метод води до 5% икономия на гориво на 100км. за сега не се споменава дали ще бъдат подобрени и цените.


Официални снимки на новия Hyundai Tucson / ix45

Когато Hyundai Ix35, бе представен на пазара беше един от най-добре изглеждащите SUV модели. Такъв е и случаят с новото поколение на модела, чиито официални снимки са пред нас. Дизайна на новият Tucson/ix35, е в стила на по-големият и скъп Hyundai Santa Fe. Габаритите са нараснали във всяко отношение, а качеството на материалите е по-добро и меко на допир. Въпреки това обаче багажното пространство е намаляло за сметка на пространството за краката на возещите се на втория ред седалки, което се е увеличило. По подобие на обновената Hyundai  Elantra, предните седалки могат да се поръчат с опция за вентилиране и подгряване. Всичко това е довело и до преименуването на модела за Европа, който тук ще носи името ix45.
Под предния капак място ще намират два бензинови и три дизелови агрегата. Бензиновите агрегати са: 1.6 литровия GDI с мощност 134к.с. и неговата турбо версия чиято мощност е 174к.с. Дизеловите версии разчитат на 1.7 литровия мотор с мощност 115к.с., както и на 2.0 литровия във версии на мощност от 136 и 184к.с. Серийно всички версии са куплирани с 6-степенна, механична трансмисия. за по-мощните версии се предлага 7-степенната, DCT трансмисия с двоен съединител задвижващи предните колела или 6-степенна, автоматична трансмисия. Задвижването и на двете оси ще се доплаща допълнителни. За да бъде картинката завършена ще се предлага и Plug-in хибридна версия с 1.7 литров дизел. Производството на модела ще се осъществява в заводите на марката позиционирани в Чехия, а продажбите ще започнат веднага след официалната премиера, която ще се състои през март месец.