вторник, 3 март 2015 г.

Aston Martin изненадва с концепцията DBX

Малко изненадващо идва концепцията на Aston Martin, наречена DBX. За наличието на подобен модел се знаеше, но никой не предполагаше, че реално това ще бъде кросоувър. Ако трябва да бъдем по-точни, то това е GT-купе софт-офроуд възможности и място за четирима. За да бъде още по-футуристична, концепцията разполага с изцяло електрическо задвижване на четирите колела и система KERS, посредством 4-ри електромотора разположени непосредствено до колелата. Не се споменават подробности относно тази технология, нито това с каква мощност разполага DBX, но това слабо ни интересува, тъй като DBX все пак е концептуален модел и ще си остане такъв. Вероятността да видим подобен тип автомобил с емблемата на Aston Martin е равна на нула. Въпреки това си струва да се спомене кормилната система без каквато и да е механична връзка с волана, както и предното стъкло с функция за автоматично затъмняване.



Morgan Aero 8 с редица подобрения

Само при споменаването на името Morgan, трябва да се знае, че става въпрос за изключително класен модел изработен изцяло на ръка, разполагащ с механиката от BMW. В Женева, английската компания ще представи обновена версия на модела Aero 8. Макар и построен върху шасито от алуминии и дърво с нитови съединения и да изглежда почти идентично с модела, който познаваме от близо 15 години, обновената версия е изцяло нова от предния прозорец назад. Окачването на задния мост е ново с двойни носачи, което допринася за в пъти по-добър комфорт при ниски скорости в сравнение с настоящия модел, като същевременно е подобрена и стабилността. Мекия, сгъваем покрив е с нова механика, а багажното пространство е нараснало значително. За пръв път се предлага и подвижен, твърд покрив, който може да се монтира в по-студеният период от годината. Под предните капаци, място намира 4.8 литровия, агрегат от BMW, куплиран с механична трансмисия. Интериорът също е нов, като впечатление прави наличието на въздушна възглавница и за спътника на водача. Според информацията производството на обновеният Aero 8 ще започне в края на годината, като планирано да бъдат построени около 300 бройки. Цени все още не се съобщават. Много голяма вероятност има промените направени в Aero 8, да намерят място и в Morgan Aero Coupe





Първи снимки на Koenigsegg Regera

Ето го и отговорът на шведите. Koenigsegg ще представи в Женева, своя нов супер автомобил наречен Regera. От пръв поглед се вижда, че новото шведско чудовище е базирано на Koenigsegg Agera, но същевременно разполага и със значителни промени, както в аеродинамиката, така и в механиката. Свалящият се покрив остава, като опция и за този модел. Според непотвърдена информация Regera ще разполага с 1500к.с. изцедени от хибридна технология, която разполага с електродвигатели които доставят близо половината от мощността. С тяхна помощ моделът ще ускорява до 300км/ч от място за 15.8 секунди, а за още 4.2 секунди ще достига скорост от 400км/ч. Тези динамични данни са близки до  характеристиките на Koenigsegg One1, но все още не са потвърдени официално. До броени часове се очаква да разберем, каква всъщност е магията на Koenigsegg Regera.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Според официалната информация хибридната технология на Regera е съчетана с 5.0 литров,  V8-цилиндров, би-турбо агрегат с мощност 1100к.с. В съчетание с трите електромотора с обща мощност от 700к.с., номиналната мощност доставяна общо към колелата възлиза на 1500к.с. Става ясно, че два от електромоторите са позиционирани непосредствено до задните колела, а един по-малък такъв се намира между трансмисията и двигателя, който играе и ролята на стартер-алтернатор и същевременно се грижи за премахването на турбо дупката по време на ускорение от ниски обороти. Общото тегло на модела е 1628кг., което е отлична стойност имайки предвид пакета от батерии, който тежи 150кг. все още не се съобщават официално динамичните характеристики на автомобила. Намеренията на компанията са да произведат 80 бройки от този модел, като цената за всяка една от тях ще стартира от около 1.5 млн. евро. 






Porsche 911 GT3 RS с премиера в Женева

По всичко личи, че в Женева водещите производители на спортни автомобили ще се надпреварват чии модел ще бъде по-брутален. Porsche от своя страна ще представи хардкор версията на 911, която ще носи обозначението GT3 RS. Моделът е базиран на Porsche GT3, но в задната част място ще намира изцяло нов, 4.0 литров, атмосферен, 6-цилиндров боксер с мощност 500к.с., който явно се нуждае от подобаващо количество въздух, което е довело до наличието на отвори в задните калници, което не е характерно за атмосферните модели на 911. Общото тегло на модела е намалено с 10кг., а според информацията ускорението от 0 до 100км/ч е 3.3 секунди, а от 0 до 200 - 10.9 секунди. Максималната скорост е 320км/ч. За сега от компанията не споменават цената на GT3 RS, но при всички случаи този модел няма да се предлага за по-малко от 150 000 евро.

Hyundai освежава MPV модела Ix20


Далеч от блясъка на концепциите демонстрирани в Женева, корейците представят фейслифт версията на своя компактен MPV модел - Hyundai Ix20.

Разликите са видими от пръв поглед, а направените подобрения успяват да предадат на модела по-модерно излъчване. За целта дизайнерите са променили изцяло предната част, която се е сдобила с нова броня, радиаторна решетка и нова оптика на фаровете. Страничните огледала също са с нова форма. В задната част промените се свеждат до наличието на новите LED светлини. Новата цветова гама и по-богатото оборудване също ще открояват новата версия. Серийното оборудване включва: 6-въздушни възглавници, ESP , ЕBD, отопляем волан, ел. пакет, климатична инсталация и нова инфоразвлекателна система със свързаност към мобилни устройства и памет от 1GB. 
За да бъдеш актуален на пазара обаче, само промяната на визията не е достатъчна. Обновеният Hyundai Ix20 разполага с модернизирани бензин и дизелови агрегати с работен обем от 1.4 и 1.6 литра, чиято мощност 77 до 128к.с. Налична е и изцяло нова 6-степенна, автоматична трансмисия, но серийно обаче моделът ще се предлага с 5 и 6-степенните, механични трансмисии. Стоп/Старт системата и електронната система за контрол на алтернатора, както и гумите с намалено съпротивление на търкаляне ще допринасят за понижения разход на гориво. 


Lamborghini Aventador LP750-4 SV се бори с гравитацията

Ускорение до 100км/ч от място за 2.8 секунди и максимална скорост над 350км/ч. Това са част от динамичните характеристики на най-екстремната версия на Lamborghini Aventador, наречена LP750-4 Super Veloce. Това автоматично ни подсказва, че мощността на 6.5 литровия, атмосферен, V12-цилиндров агрегат е нараснала на 750к.с. Инженерите от своя страна са успели заменят някои от детайлите с такива от въглеводородни сплави, което е позволило да се спестят около 50кг. от общото тегло на модела. Аеродинамиката на модела е оптимизирана и допринася за 170%, по-голяма притискателна сила спрямо тази на LP700-4. Впечатление прави и изцяло новият инструментариум пред водача, чиито TFT дисплей променя своя цвят спрямо това, в какъв стил управлявате своята машина. Окачването е адаптивно, като амортисьорите притежават функция за предотвратяване наклона на купето при рязко спиране, което позволява на четирите колела да захапват здраво асфалта. Керамичните спирачки са серия за модела, а цената с която той ще стартира преди данъците и таксите е 327 000 евро.


Volkswagen със Sport Coupe Concept GTE в Женева

Това ли са линиите на на бъдещия Volkswagen Passat CC. Въпреки, че все още не е потвърден наследник на модела, компанията представя в Женева концепцията Sport Coupe GTE. С  дължина от - 4.86м., моделът напълно се вписва в задачата си да поема щафетата. Построен върху MQB платформата, концептуалният модел се задвижва от Plug-in хибридна система съчетана с 3.0 литров TSI, чиято обща мощност възлиза на 380к.с. Според информацията с тяхна помощ моделът ускорява от 0 до 100км/ч за 5.2 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250км/ч. Излишно е да съобщаваме, че трансмисията е DSG, предаваща движението към четирите колела. какво ще бъде бъдещото на тази концепция ще зависи само от интереса към публиката спрямо нея, но най-вероятно той няма да бъде малък, което означава, че до 2017 година ще видим и производствената версия на второто поколение Passat CC. Колко от детайлите обаче, които са демонстрирани в концептуалният модел ще останат в производствената версия остава загадка. 



Bentley прави заявка за ново GT купе

Английската компания представи в Женева, концепцията EXP-10 Speed 6, която би трябвало да демонстрира намеренията на марката да представи купе разположено под Continental GT , което трябва да се изправи директно срещу Mercedes AMG-GT  и Jaguar F-Type Coupe. Както се досещате обаче, моделът на Bentley ще предлага значителна доза комфорт към спортното усещане. Родството с VAG пък от своя страна ще позволи безпроблемното вграждане на електронния инструментариум пред водача. Що се отнася до механиката, то от фирмата все още мълчат относно това, какво се крие под предния капак, но ако се водим от обозначението на концепцията, то има вероятност мощността от 6-цилиндровия, би-турбо агрегат съчетан с електромотор, която спокойно може да надхвърля 500к.с., да бъде предавана към четирите колела чрез 10-степенна, DSG трансмисия. Какво ще кажете? Дали ще се окажем прави ще разберем до броени часове. 



Това е новата Honda Civic Type R

За 43 годишната история на Honda Civic, това е най-екстремната и бърза версия на модела. Type R, разполага с 2.0 литров, турбо агрегат с мощност 310к.с. Това автоматично означава, че оборотите няма да отиват в границите на безумното, но въпреки това с лекота се постигат 7000об/мин. Според производителя, моделът ускорява до 100км/ч от място за 5.7 секунди, а максималната скорост е без аналог спрямо конкурентите. Стрелката на километража достига 270км/ч. За да се озапти тази мощност инженерите са преправили предното окачване и са добавили двойка допълнителни опорни точки, а към механичната трансмисия е добавен и диференциал с ограничено приплъзване. Амортисьорите са адаптивни, а кормилната система е с 50%, по-директна настройка спрямо тази на конвенционалните модели. Единствено, за което можем да съжаляваме е задницата на  Civic Type R Concept, която по не ясни причини липсва в серийната версия. Въпреки това обаче трябва да признаем, че визията на японския боец е доста агресивна, което ни радва.


Seat отново говори за своя бъдещ кросоувър

От много време на сам се говори за първия SUV на марката, но явно трябваше да изчакаме появата на MQB платформата за да стане той факт. Днес, Seat представя концепцията 20V20, която потвърждава наличието на този модел. Ще трябва обаче да изчакаме още поне 1-2 години, до като го видим в портфолиото на фирмата. Концепцията реално е напълно готов за производство модел, но докато тоя бъде внедрена в серийно производство ще бъдат направени някои промени в дизайна. С  дължина от 4.66м., моделът се вписва отлично в класа на Nissan Qashqai, където ще се бори за своето място. Не трябва да забравяме и факта обаче, че и Skoda ще предложи подобен модел в близко бъдеще. Що се отнася до модела на Seat, то той ще разполага с всички нови бензин и дизелови 3 и 4-цилиндрови мотори на VAG, както и DSG трансмисиите. Предаването на мощността към четирите колела ще се осъществява посредством електронно контролирана система, а според говорител на марката е напълно възможно появата и на хибридна версия. Но както казахме по-горе ще трябва да изчакаме поне 2 години за да видим, какво в същност са ни приготвили испанците. 


понеделник, 2 март 2015 г.

Infiniti QX30 показан като концепция в Женева

Една от най-чаканите концепции на автосалона в Женева е тази на Infiniti, тъй като реално това е напълно завършен модел чиито продажби ще започнат най-късно през 2016 година. Едновременно с това, QX30 Concept ни дава ясна представа, какво да очакваме и от бъдещият премиум хеч на марката - Q30. Производствената версия на Infiniti QX30 ще бъде построена върху платформата на  Mercedes GLA, като един от агрегатите с които ще се предлага е 2.0 литров, турбо бензинов, куплиран с 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Разбира се ще бъде налична и дизелова гама с богат диапазон на мощност. 
Не се наемаме да кажем, кои от елементите в интериора ще останат и в серийната версия, но относно екстериора, то ако изключим 21-цоловите гуми, малките странични огледала, добавим дръжки на вратите и променим леко дизайна на броните става ясно това, как ще изглежда QX30. Това пък ни кара да мислим, че този модел ще отхапе значително парче от тортата на Мervedes GLA, Audi Q3 и BMW X1.




Bugati Veyron La Finalle

За 10 години, Bugatti произведе 449 бройки Vеyron. Това е доста спорен модел, тъй като самият факт, че съществува кара мнозина да се замислят за понятието автомобил. Този продукт струва два пъти повече на производителя, от цената на която го предлага, а тя стартира от около 2.3 млн. евро. За годините бяха предложени няколко версии, като най-екстремна бе Bugatti Veyron Super Sport. Пред нас е последният екземпляр, с който компанията затваря тази графа от своята нова история преди да отвори нова страница. Версията "La Finalle" ще бъде показана на автосалона в Женева, преди да бъде доставена на клиент от Обединените Арабски Емирства. Купето е оцветено в два цвята - черно и червено и е базиран на модификацията Grand Sport Vitesse. За задвижване Bugatti Veyron La Finalle, разчита на 8.0 литровия, W16-цилиндров турбо агрегат с мощност 1200к.с. Максималната скорост е 408км/ч, а времето за ускорение до 100км/ч от място е 2.8 секунди. Цената не се споменава. За информация трябва да споменем, че в момента компанията работи по наследник на модела, чието име ще бъде Chiron, но той няма да стане факт в близките 2-3 години. 

Car of the Year - 2015: Volkswagen Passat

Новия носител на титлата "Car of the Year 2015" е осмото поколение на Volkswagen Passat. Това стана ясно преди броен часове, след като днес жури съставено от 58 реномирани журналисти от различни издания, даде 340 точки на немският модел. На второ място с 248 точки е Citroen C4 Cactus, който бе избран за Автомобил за 2015г. на Kamuscoop, а на трето място с 221 точки остана новия Mercedes C-class

неделя, 1 март 2015 г.

Концептуалният Lexus LF-SA преподава урок по дизайн

В Женева, Lexus ще покаже интересна концепция за субкомпактен градски автомобил, която показва виждането на марката за този клас автомобили. Дали наистина тя има амбиции да навлезе в непознати за нея е все още  рано да се каже, но наличието на подобна концепция дава ясни знаци за това. 
Информацията относно LF-SA Concept е оскъдна. Не се споменават никакви технически характеристики, но въпреки това моделът предизвиква огромен интерес заради дизайна който притежава. Той е смесица от купе, кросоувър и хеч моделите, като същевременно е обърнато  подобаващо внимание и на аеродинамиката. Моделът е проектиран в аеродинамичен тунел и всяка извивка и фуга по купето имат своята функция. Страничните огледала са заменени от камери, което не е новост, но за подобен тип модели не е често срещано решение. Като цяло дизайнът е всичко друго, но не и скучен. Точно така трябва да изглежда един достъпен градски модел. Последните проучвания сочат, че собствениците на компактни, градски автомобили в по-голямата част от времето използват своите автомобили сами или максимум с още един спътник, което е накарало Lexus да предложи своята концепция само с две места. До няколко дни ще стане ясно това, на какъв принцип за задвижване е заложила марката  за своя градски модел.