понеделник, 8 септември 2025 г.

**Mercedes GLC EQ: Когато кичът е на мода

 


Докато BMW най-после разбраха, че светът е по-красив без огромни ноздри, ето ги Мерцедес. Удвоиха грозотията. Това било "революционен" дизайн. За който говорели... да, да. Говорили са си, но не са се чули. Вижте го. Това не е революция, а по-скоро опит да се преоблече старият провал в нови дрехи. Същите пропорции, същата форма, същата скука. Само че отпред има нова, осветена решетка с 942 LED светлинки. Деветстотин четиридесет и две! Сякаш искат да ти кажат: "Аз съм много важна кола." Едни ще я харесат, други ще я намерят за евтина. Ние ще я наречем "непотребна". Нямаме нищо против голямата решетка, която е опит да ни върне в миналото на марката, но изпълнението е катастрофално.  Визуално, електрическият Mercedes GLC е като своят конвенционален събрат. Същите пропорции, същата скучна форма. Само че отпред и отзад са натикали нови, светещи елементи. Фаровете имат LED светлини, оформени като звезди. И задните светлини са същите. Звезда върху звезда. За да не забравяме, че сме дали маса пари за нещо, което свети като коледна елха.

Сега да минем към интериора на новия Mercedes GLC. Когато Мерцедес правят интериор, те го правят за да си кажеш "Уау". Този път… по-скоро "Ууууу". Има голям екран. Дълъг, черен, безкраен. Казват му Hyperscreen. 99 сантиметра. Колкото да си пуснеш цял филм, докато седиш в задръстването. Има и много осветление.  Няма физически бутони, няма нищо. Само два кръгли вентилационни отвора, като очи на сова. И под тях още два правоъгълни. Има и две безжични зарядни за телефон, и две поставки за чаши. Но това е. Всичко е минималистично, но по един странен, студен начин. 


Сега за по-важните неща. Под каросерията, GLC EQ има удължено междуосие, което увеличава пространството по подобие на китайският Mercedes GLC-L. Това е добре. Багажникът е 570 литра. Има и преден багажник от 128 литра. За да можеш да сложиш сака си и да изглеждаш по-важен. Всички версии използват 800-волтова архитектура и батерия с капацитет 94 кВтч., която обещава пробег от 713 км. с едно зареждане. Сериозно ли? Всеки, който кара електрическа кола, знае, че това е приказка за лека нощ. Но пък се зарежда бързо. С мощност до 330 кВт. 300 км за 10 минути. Да, разбира се, но само ако намериш подходяща за това зарядно. Окачването е от Mercedes S-class (W223). За да не усещаш дупките по пътищата. И най-уникалното, ще използва данни от Google Maps, за да разбере къде са неравностите. Сякаш колата е по-умна от теб. И по-добра от теб. Явно Mercedes не са се уплашили. Решиха да започнат с най-мощното си оръжие - флагманът GLC 400 4Matic. Двата му двигателя осигуряват цели 483 к.с. И докато ние гледаме това чудо, те сигурно вече са ни подготвили поне още четири версии.


И накрая, цената. Няма официални данни, но се очаква да е висока. Много висока. Защото, когато видиш толкова много точки, толкова много светлини, толкова много километри, които не можеш да стигнеш... тогава знаеш, че това е провал. Защото тази кола не е направена за да бъде карана. Тя е направена за да бъде показвана.


Няма коментари:

Публикуване на коментар