Добре дошли, господа и дами, в поредната глава от сагата "Кой прави колите, по дяволите?". Миналата пролет, Buick - да, онези, дето ги помним от филмите със стари гангстери - обявиха някаква нова стратегия за електрификация. И, разбира се, фокусът е върху Plug-in хибридите и електричеството. А после представиха и платформата си Xia Yao, очевидно проектирана с помощта на китайците. Звучи точно като някакъв древен китайски император, но това е заради участието на PATAC и SAIC в развойната дейност. Първият сериен модел от тази китайска платформа е Флагманският седан Buick Electra L7, чиято концепция Buick Electra видяхме миналата година. Той, разбира се, ще е флагманът на китайската гама. Защото, както изглежда, всички яки коли отиват в Китай. Ние, европейците и съответно американците, получаваме претоплени версии или просто някакви скучни SUV-та. Още няма много инфо за модела, но основните неща ги знаем
Новият седан е дълъг цели 5.03 метра. Представете си, по-дълъг е от Buick LaCrosse, който естествено, се произвежда само в Китай и наистина си беше голям. Междуосието е точно 3 метра. За задвижване Buick Electra L7 ще разчита на хибридна система с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 156 к.с., произведен от SAIC GM, който ще работи само в режим на генератор без пряка връзка с колелата. Само зарежда батерията. Капацитетът на литиево-йонната батерия още не е уточнен, но сигурно ще е достатъчен за да може да бъдат изминати поне 150 км. в изцяло електрически режим. Това което ще задвижва задните колела е електромотор с мощност 343 к.с. Така че, задвижване на задните колела. Това е добре! не трябва да забравяме, че платформата Миау Миау позволявала всякакъв тип задвижване. Значи, можели са да направят и пълноприводен, ама не са. Явно това ще бъде запазена марка за някой SUV. Този седан тежи 2105 кг. и може да развива максимална скорост от 200 км/ч.
Интериорът още не е показан, но всички знаем какво ще е. Ами китайски! Това означава огромни екрани и отсъствието на физически бутони, за да се чудиш къде ти е климатикът, докато караш. Снимките показват топ версията с марката Avenir. Има си разширен хромиран декор (за да блести), панорамен покрив (за да те пече слънцето), 19-инчови джанти (за да изглежда готина) и "богата вътрешна облицовка". Което, вероятно, означава много пластмаса, която прилича на дърво или някакъв еко материал направен от пластмасови бутилки и рибни мрежи. Платформата Xiao Yao уж позволявала и въздушно окачване, но при Electra L7 това още не е потвърдено. Така че, може и да друса. Но най-интересното, че ще има усъвършенстван автопилот от ниво 2, направен с помощта на някаква китайска компания. Алоооу, вече в повечето модели от този клас намираме автономност от ниво 2+. Но важното е, че си има лидар на покрива, което виждаме за първи път в модел на Buick. Ето, това е иновация! Една кутийка на покрива, дето сканира всичко. И го управлява китайски чип с някаква нова архитектура и изкуствен интелект, който сигурно ще може да си говори с вас. Отвън ще има идентификационни светлини, които да сигнализират, че колата се движи на автопилот и другите трябва да се пазят.
Официалната премиера на Buick Electra L7 ще бъде скоро. Защото Buick обещаха 6 модела основани върху новата платформа, които ще бъдат представени още тази година. И, разбира се, те няма да се появят в Америка, нито в Америка, но честно казано не знаем дали трябва да съжаляваме за това. повече информация и снимки ще бъдат добавени към този пост.
Няма коментари:
Публикуване на коментар