сряда, 16 юли 2025 г.

Ford Bronco - made in China: Една кола, която прилича на Ford, но дали е?

 Китайската версия на Ford Bronco ще бъде представено в края на това лято и по всичко личи, няма да има нищо общо с предлаганите в САЩ версии на модела. Това е третият модел, който ще носи историческото име Bronco и е разработен от онова китайско съвместно предприятие Jiangling, дето бълва Фордове за китайския пазар от 90-те години на сам. А през 2022 г. са обявили, че ще разширяват бизнеса. Явно под "разширяване" са имали предвид: "Ще правим коли, които приличат на вашите, но са си наши". 


Китайският Ford Bronco е, електрифициран SUV който само външно наподобява американските си съименници. Дълъг е над 5 метра, широк е 1.96 и висок 1.81 метра. Демек, по размери е като оня техен си Ford Explorer, където го правят в САЩ и в Китай. Междуосието му е почти 3 метра. Всичко наред, нали? Само че вътре им само два реда седалки и място за 5 места. За какво ти е такава грамада, ако не можеш да натъпчеш вътре поне осем души и два куфара?


Базовата версия е EREV хибрид с удължен пробег и има 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 150 к.с., който е предназначен само за зареждане на батерията. Демек, тоя мотор само бръмчи, докато електродвигателите те движат. Батерията е с капацитет 43,7 кВтч., а мощността на двата електромотора възлиза на 422 к.с. Пробегът само на ток е 220 км., а с пълен резервоар бензин и заредена батерия можете да изминете 1220 км.  Налична е и изцяло електрическа версия която тежи 2630 кг.  Почти три тона! Двумоторно задвижване на всички колела, с пикова мощност от 452 к.с.и литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет от 105.4 кВтч., която обещава 650 км. пробег с едно зареждане. Което, както знаем, в реалния живот сигурно е наполовина.

Снимки на интериора все още няма, но според официалното събощение ще бъде наличен автопилот с лидар технология и 30 сензора. Браво! Само че нито Ford, нито Jiangling досега не са имали такива технологии. Кой е споделил разработките, питайте? Ами, никой не знае. То си е пълна мистерия. Но, разбира се, ключовите компоненти са китайски. Батериите  са дело на BYD, а електродвигателите идват от Huichuan United Power System. Всичко е "Made in China" с цена която ще варира между 42 и 56 000 долара в зависимост от версията. Какво да кажем? Светът се променя. Вече не знаем кое на кого е. И дали един Ford е истински Ford, или е просто добре замаскирана китайска мечта. Всичко е бизнес, нали така?

Няма коментари:

Публикуване на коментар