сряда, 20 април 2022 г.

BMW 7-series (G70): Луксозна стока в невзрачна опаковка

 Резултатите от хоум офиса започват да излизат наяве и това важи с пълна сила за моделите на BMW. Наследника на BMW 7-series с вътрешно заводско обозначение - G70, бе представен официално преди броени минути. Бяхме подготвени за това, което предстоеше да видим, но за съжаление опасенията ни се оправдаха. Дизайна на новият флагмански седан на марката, притежава новата предна част с двуредови светлини с които искаме или не ще трябва да привикнем. Друг е въпросът, че като цяло излъчването на новото BMW 7-series наподобява луксозен индийски модел и по нищо не издава своя звезден статус. Ясно е, че новата 7-ма серия е насочена към китайските клиенти, но трябва ли марка от ранга на BMW да следва тенденциите, вместо да ги налага. 

Според директора на компанията, новото поколение е изцяло нов и високотехнологичен модел, но удобно се обягва факта, че всъщност същият е построен върху модифицираната CLAR платформа от предното поколение. Не може да се отрече, че новото поколение разполага с целият арсенал от иновации с които марката разполага в момента и при всички случаи ще оправдае цената си въпреки невзрачният дизайн, който не може да бъде спасен дори и с предлаганият М-пакет. За първи път в своята 45 годишна история, 7-серия на BMW ще се предлага и във версия с нулеви емисии наречена - I7. BMW I7 xDrive60 разполага с два електромотора с обща мощност от 544 к.с. и батерия с капацитет от 102 кВтч., която осигурява автономия от 625 км., а времето за зареждане от бързозарядна станция от 10 до 80%, възлиза на 34 минути. Ускорението тук до 100 км/ч става за 4.5 секунди, а тези които искат още, могат да се ориентират към версията - I7 M70 xDrive, чиято мощност възлиза на 660 к.с., а времето за ускорение при нея е точно 4 секунди, като все пак не трябва да се забравя общото тегло на модела от почти 3 тона. Максималната скорост е електронно ограничена на 240 км/ч. с оглед по-добрата автономия. Интересна подробност е звукът който издава електрическата версия по време на движение, като самият той е създаден от композиторът притежател на статуетката "Оскар"  за филмова музика - Ханс Цимер. 

Забравете за V12-цилиндровият бензинов мотор! Базовите конвенционални версии 735i и 740i разполагат с 6-цилиндрови, би-турбо мотори с мощност съответно от 272 и 375 к.с.  Върховата бензинова  версия 760i xDrive ще се задвижва от V8-цилиндров, турбо  мотор с мощност от 543 к.с. и задвижване на четирите колела. Всички споменати агрегати са оборудвани с лека хибридна система работеща под 48V. До края на 2023 година се очаква дизелова версия, както и Plug-in хибрид - 760e xDrive, който ще е способен да измине до 80 км. в изцяло електрически режим благодарение на батерията с капацитет от 22.1 кВтч. Тази версия ще бъде оборудвана с 3.0 литров, бензинов мотор и електромотор, чиято обща мощност ще възлиза на 571 к.с. При модификацията 750e xDrive, общата мощност на хибридната система възлиза на 483 к.с. Дизеловият модел - 740d xDrive е оборудвана с 3.0 литровият, 6-цилиндров мотор с мощност 286 к.с. и река хибридна система работеща под напрежение 48V. Въздушното окачване е стандартно за всички версии, но за  завиващият заден мост  ще трябва да се доплаща. 

С дължина от 5.4 метра, новото поколение е ясно, че ще предлага завидно вътрешно пространство, а пътниците ще могат да се насладят на изключително комфортна и технологична обстановка. Пред водача място намират двойка дисплеи с големина съответно от 12.3-инча за инструменталният панел и 14.9-инча за инфотайнмънт системата от 8-мо поколение с гласов асистент и контрол на отделни функции. Впечатление прави и декоративната, кристална - LED лента на таблото в която са интегрирани сензорни бутони за управление на част от функцията на серийната четиризонова климатична инсталация и ключа за аварийните светлини, а пред спътника на предна дясна седалка място намира миниатюрен инфо екран. Въпросната кристална лента продължава и в предните врати с интегрирани сензорни бутони за командване на ключалките, мемори позициите и подгрева. Пренасяйки се на втория ред седалки впечатление прави опционалният 31.3-инчов, 8К екран характерен за гаражните тунери от началото на века, който допринася за театралната обстановка на задния ред, чиито седалки могат да се накланят до 42.5 градуса. На всяка задна врата е интегриран 5.5-инчов тъчскрийн дисплей, чрез който се управляват функциите на климатика, озвучителната система и да бъдат приемани разговори от четирите телефона, които могат да бъдат свързани едновремено към мултимедийната система. 

Като цяло списъкът с екстри е безкраен и дава възможност за значителни капиталовложение по отношение на комфорта и безопасността. Срещу доплащане например ще е налична и автономна система за шофиране от 3-то ниво, както и премиум озвучителна система с 36 високоговорителя доставяна от Bowers & Wilkins с мощност от 1950 W. Новост е двуцветното оцветяване на каросерията, което ще персонализира при желание вашата лимузина. Емблематичното  дистанциозно паркиране, чрез цифровият ключ е налично и в новото поколение на 7-ма серия.

Продажбите на BMW 7-series (G20), стартират от ноември месец, като производството ще се осъществява в Германия. Желаещите могат да поръчат своят модел още днес, но трябва да имат предвид, че базовата версия оборудвана с 3.0 литровият турбо дизел започва от 107 000 евро. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар