четвъртък, 19 март 2020 г.

Класики: De Tomaso Longchamp

Няма нужда да споменаваме, че De Tomaso Longchamp е може би, най-расовото купе създавано някога в Европа. Работата по него започва в началото на 70-те години, когато марката е собственик на Maserati, а през 1972 година е представен първият производствен модел. Първоначално, той се предлага само като купе с две врати и 2+2 места, но след засиленият интерес от страна на купувачите и след обновяването на модела през 80-те години - Longschamp, получава и открита версия наречена Spyder (14 бройки). 
Тайната на успеха обаче се крие в огромния, V8-цилиндров мотор с работен обем от 5.8 литра, доставян от американското подразделение на Ford. Мощността му от 335к.с., позволява да бъде достигната максимална скорост от 240км/ч и ускорение до 100км/ч, от място за 6.4 секунди, а тристепенната, автоматичната трансмисия допринася за спокойна атмосфера по време дълги преходи. От произведените 412 бройки само 17 са оборудвани с 5-степенна, механична трансмисия. Снабден с четири дискови- вентилирани спирачни диска, като задните са разположени в непосредствена близост до диференциала с ограничено приплъзване, тежащото малко над 1.8 тона купе, предлага едни от най-добрите показатели в своя клас.
След преустановяването на производството на 5.9 литровия агрегат в САЩ, марката се принуждава да се обърне към австралийският филиал на концерна, от където идват и моторите за обновената версия на модела, представена през 1980 година. Външно, тя се отличава с четирите кръгли или квадратни фарове в зависимост от модификацията, като са напрвени някои промени и в техническо отношение. След намесата на фирмените инженери в Швейцария, новият - 5.9 литров мотор се предлага в три версии на мощност: 270, 300 и 330к.с. За съжаление обаче от втората серия на модела са продадени малко над 150 бройки и това принуждава фирмата да прекрати неговото производство през 1989 година. 
Към днешна дата, добре запазен екземпляр може да се намери за около 100 000 евро, което го прави и едно от най-търсените GT купета, от страна на колекционерите. Към момента бъдещето на италианският производител е несигурно въпреки, че през 2015 година  компания позиционирана в Хонконг, реално придоби собствеността на De Tomaso с намеренията да произвежда автомобили в Китай (Нов шанс за De Tomaso). В чест на своята 60 годишнина, през 2019 година марката представи модела P72, който би трябвало да възроди интереса към италианската марка, въпреки, че всъщност цялата работа по него, бе свършена в работилниците на Appolo, която също е собственост на китайският консорциум.


Няма коментари:

Публикуване на коментар