събота, 14 март 2015 г.

Новото поколение на Honda StepWgn с новия 1.5 литров агрегат

Днес в Япония, бе официалната премиера на новото поколение Honda StepWgn. Дизайна на модела е традиционен за MPV моделите в страната на изгряващото слънце, но интерес привлича задната врата, която може да се отваря по два начина. Първият е класически, като на комби модел, а когато не е необходимо да се отваря цялата врата има възможност половината от вратата да се отвори по конвенционален начин. новост за модела е и наличието на 4-цилиндровия, 1.5 литров, бензинов агрегат с принудително пълнене и мощност 180к.с., който ще замени досегашния 2.0 литров, атмосферен агрегат и ще присъства в множество от бъдещите модели на марката включително и в Civic. От фирмата производител твърдят, че куплиран с CVT трансмисия и задвижване на предните колела, средния разход на модела е 5.5л/100км. За сега не се споменава дали ще се предлага и хибридна версия на модела, но най-вероятно такава ще има. Цена за сега не се съобщава, но тя ще стане ясна в края на този месец, а продажбите в Япония ще започнат от началото на април. 



четвъртък, 12 март 2015 г.

Ще видим ли Hyundai I20 Active в Европа?

От края на този месец в Индия, започват продажбите на Hyundai I20 Active. Както се вижда, това е повдигната и по-богато оборудвана версия на Hyundai I20/I20 Elite. Клиренсът е увеличен с 19мм, а в серийното оборудване на модела се включват неща като: 16-цолови алуминиеви джанти, пластмасови протектори на калниците, декоративни прагове,  релси за прикрепяне на багаж на покрива, защитна кора под двигателя, дневни LED светлини и др. За сега тази модификация ще се предлага само на пазарите в региона, а под предния капак място ще намират 1.2 литровия, бензинов агрегат с мощност 82к.с. и дизеловият - 1.4 литров CRDI, с мощност 88к.с. При всички случаи предавателната кутия е механична.
Hyundai I20 Active е разработен в европейския филиал на марката, което ни навежда на мисълта, че има голяма вероятност да го видим и в някои страни  на старият континент. За сега обаче няма официално потвърждение за това. В Южна Америка се предлага  Hyundai HB20X, което пък безусловно отхвърля каквито и да е спекулации за предлагането I20 Active в страни, като Бразилия и Аржентина, където този тип автомобили се радват на добър пазарен интерес. Китайците пък са още по-напред с материала и разполагат с Hyundai ix25, който очакваме и с нетърпение в Европа, което пък ще обезсмисли наличието на I20 Active. 






сряда, 11 март 2015 г.

Foday Xiongshi F22 представен в Китай

От края на лятото в Китай и Индия, започват продажбите на товарната версия на  Foday Force One. Моделът ще се предлага само във версия с четири врати, а за задвижване ще разчита на 2.4 литровия, бензинов агрегат от Mitsubishi с мощност 136к.с. Дизелова версия също ще баде налична, но с 1.9 литров, агрегат с принудително пълнене със същата мощност. Трансмисията е 5-степенна, ръчна задвижваща задните колела, но срещу доплащане ще се предлага и задвижване 4х4. Официално моделът ще бъде представен по време на автосалона в Пекин, като цените се очакват да започват от около 100 000 юана, което се равнява на 15 000 евро. Освен в Китай и Индия, моделът ще се предлага в Пакистан и Иран, но с имблемите на местната марка  Klot. 

понеделник, 9 март 2015 г.

Второто поколение на Chevrolet Spark с премиера в Ню Йорк

Още миналата година след представянето на Opel Karl, стана ясно, че новото поколение на Chevrolet Spark ще използва същата платформа и ще изглежда по идентичен начин. Днес GM, разпространи първата тийзър снимка на новият Chevrolet Spark, от която става ясно, че предположенията бяха правилни. Дизайна на модела, както и механиката са идентични с тази на немският модел, но дизайна на броните, радиаторната решетка, предните и задните светлини е различен. за сега не можем да кажем дали ще има разлики и в интериора, но най-вероятно такива няма да има освен в дизайна на инструменталния панел пред водача. 
След като марката се оттегли от пазарите в Европа, новият Spark ще се предлага предимно в Азия, Китай, Северна и Южна Америка. Под предния капак място ще намира познатия - 1.0 литров, 3-цилиндров, бензинов агрегат с мощност 75к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Все още не е потвърдено дали това поколение ще се предлага и в електрическа версия, но при положение, че интересът към Chevrolet Spark EV в САЩ е на задоволително ниво, то би било резонно в близко бъдеще да видим модел с нулеви емисии на новият Spark. Надяваме следващия месец, когато ще се състои официалната премиера на модела да станат ясни тези неизвестни. 

неделя, 8 март 2015 г.

Chevrolet Malibu с ново лице в Китай


От тази година в Китай, Chevrolet Malibu ще се предлага с изцяло нова визия. Официалната премиера на модела ще се състои по време на автосалона в Пекин, а продажбите ще трябва да започнат още това лято. За сега все още не е ясно дали и моделът за Северна Америка ще получи същите актуализации, но най-вероятно и той ще претърпи значителни промени. Това ще разберем в края на месеца преди да отвори врати автосалона в Ню Йорк. Китайската версия на модела разполага с изцяло нова предна и задна част, както и промени в интериора. Под предния капак място ще намират бензиновите: 1.6 (турбо), 2.0 и 2.4 литрови агрегати с мощност съответно 178, 147 и 184к.с.


събота, 7 март 2015 г.

Tata Hexa Concept и Bolt Sport представени в Женева

С концептуалния Hexa, Tata показва какво е виждането на марката за развитието на модела Aria, който от няколко години се предлага и в някои европейски страни. От снимките ясно се вижда, че индийците са се постарали за визията на модела, както и в изработката на интериора. Да не забравяме обаче, че това е концептуален модел направен в един екземпляр имащ за цел да привлече вниманието на клиентите. Що се отнася до механиката, то там промени няма. Tata Hexa Concept се задвижва от познатия, 2.2 литров, турбо дизел, който вече покрива нормите Евро6 и разполага с 154к.с. Старата 5-степенна, механична трансмисия е заменена от нова, 6-степенна такава, предаваща движението към четирите колела. 
За сега няма официална информация, кога марката възнамерява да предложи обновената версия на Aria, но още тази година на пазара ще бъде достъпна "гореща", версия на Tata Bolt.  Тя ще разполага с нов боди кит и 1.2 литров, бензинов, турбо мотор с мощност 120к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Трябва да признаем, че дизайнерите са успели да придадат интересна визия на бюджетния, компактен модел чиито продажби трябва да започнат още тази година. Цени не се споменават, но е ясно със сигурност Bolt Sport ще се предлага и с десен волан. 




петък, 6 март 2015 г.

Новото Renault Laguna се цели във Volkswagen Passat

Пред нас са първите шпионски снимки на новото поколение  Renault Laguna, което ше има сложната задача да се изправи срещу автомобилът на годината - Volkswagen Passat. За целта французите ще изградят новия модел върху нова платформа, която ще позволи спестяването на някои друг килограм, като същевременно габаритите на модела ще бъдат увеличени. Пространството в интериора ще бъде предостатъчно, като много от елементите ще идват директно от Espace 2015. Моторната гама също ще идва директно от MPV модела, както и новата 7-степенна, автоматична трансмисия. Завиващия, заден мост остава като опция и за това поколение, но според не официални източници, най-голямата новост ще бъде наличието на хибридна версия, която ще бъде и първата за марката. по отношение на дизайна става ясно, че французите няма да се откажат от двуобемната каросерия. Комби версия също ще бъде налична. Продажбите на новия флагман на марката трябва да започнат през 2016 година, но още преди това моделът ще бъде представен официално пред публика, което най-вероятно ще стане по време на автосалона в Париж, през септември месец. 


сряда, 4 март 2015 г.

Екзотични: GTA Spano 2015

В Женева, испанската марка ще представи изцяло нова версия на GTA Spano. Дизайна е претърпял значителни корекции, като сега моделът изглежда значително по-авангарден. Двигателя е нов - 8.0 литров, V10-цилидров, битурбо чиято мощност е 925к.с. С негова помощ, новият GTA Spano развива 370км/ч, а времето за ускорение от 0 до 100км/ч е 2.9 секунди. Трансмисията е същата, 7-степенна, автоматична. Интериорът е изцяло нов изработен ръчно, като преобладават детайли изработени от полиран алуминии и карбон. Благодарение на новото купе чиято по-голяма част от елементите са произведени от въглеводородни сплави, общото тегло на модела е понижено, но не се съобщава точно с колко. Както до сега и новата версия на модела ще се предлага в ограничен тираж от 99 бройки, а производството на първите бройки ще започне още тази пролет. 



Ford Ecosport със значителни подобрения в Женева

За двете години, които е на пазара, Ford Ecosport получаваше доста критики, къде основателни, къде не. Те бяха свързани предимно с качеството на интериора и лошото управление на модела. От тази година марката ще предлага Ecosport, със значително количество подобрения свързани с оборудването и окачването. На първо място обаче трябва да споменем липсата на резервната гума на задната врата, което ще облекчи значително ежедневната употреба на модела. Визуалните промени обаче свършват до тук, ако се изключат декоративните елементи разположени на предната и задната брони. 
Що се отнася до интериора, от фирмата твърдят, че шумоизолацията е значително по-добра. Някои от контролерите са променени, добавени са хромирани елементи и като цяло усещането е за по-добро качество. Що се отнася до оборудването в Ecosport ще бъдат налични вече: камера за задно виждане, отопляем - преден прозорец, подгряващо на огледалата, волана и предните седалки. 
Много работа е хвърлено по окачването на модела, което търпеше известни критики. Най-напред трябва да споменем намаленият с - 1см. клиренс и новите настройки на амортисьорите. Електронния асистент за стабилността също е получил нови настройки, а кормилното управление е станало по-директно и стегнато. По отношение на агрегатите, то същите вече покриват нормите Евро6 и са получили допълнителна мощност от средно - 5%. За сега не се съобщава дали ще има промяна в ценовата листа на модела, но най-вероятно тя ще е минимална, ако въобще има такава. 

Dongfeng Fengshen L60 наличен в Китай от края на лятото

В Китай, Dongfeng представи нов седан наречен Fengshen L60. той е плод на сътрудничеството между китайската компания и PSA и е построен върху платформата на предходното поколение на популярния в Китай, Peugeot 408. За задвижване моделът ще използва бензиновите, 4-цилиндрови агрегати с работен обем от 1.6 и 1.8 литра и мощност съответно 115 и 137к.с. серийно те ще се предлагат с механична трансмисия, но срещу доплащане ще бъде налична и автоматична такава. В по-късен етап се очаква и 1.4 литров, турбо агрегат. Официалната премиера на седана в Китай ще се състои по време на автоизложението в Пекин, а продажбите ще трябва да започнат в края на лятото.


вторник, 3 март 2015 г.

GEA Concept е виждането на Italdesign за бизнес класата на утрешния ден

Въпреки, че от известно време Italdesign е собственост на VAG, то италианското дизайнерско студио продължава да предлага интересни концепции. В Женева, Italdesign представя студията GEA, която представлява виждането на къщата за бъдещ представител във висшия клас. С дължина от 5.37 метра моделът е по-дълъг дори и от дългата база на S-class. Изработен изцяло от алуминии, въглеводородни сплави и магнезии, моделът е с общото тегло малко над 2 тона. За задвижване Italdesign GEA, разчита на четири електромотора с обща мощност от 775к.с. Според производителя главен акцент е интериора на модела, който предлага място за четири човека и може да бъде настройван в три вида конфигурации: Business, Wellnes и Dream. За нас обаче по-интересен е факта, че предния, задния прозорец и покрива на автомобила всъщност са един детайл, което влияе позитивно както на аеродинамиката, така и на обзора от вътре на вън. Slim LED светлините с променлива яркост в зависимост от скоростта на движение също са интересен елемент в цялостната картина. Както се досещате този модел ще си остане просто един шоукар, от който обаче ще бъдат извлечени редица решения, които ще бъдат внедрени в серийните модели в близките 7-8 години. 




Suzuki IM-4 Concept опипва почвата в Женева

Дизайна на Suzuki IM-4, също не е от най-сполучливите, но за разлика от Suzuki IK-2, марката няма намерения да лансира този модел на пазара или поне не в този му вид. Идеята обаче за компактен офроудър със задвижване на четирите колела и налична хибридна технология би се понравила на мнозина. Да, за задвижване IM-4, разчита на 1.2 литров, бензинов агрегат задвижващ предните колела. Електромотор позициониран на задната ос пък осигурява допълнително сцепление на модела при нужда. За сега се спестяват каквито и да е подробности относно механиката на IM-4. Няма и конкретна информация дали подобен модел ще бъде пуснат в производство, но дори това и да стане, то той по-скоро би се предлагал на пазарите в Япония и Азия, въпреки, че наличието на подобен модел в Женева, означава, че марката не е отписала изцяло европейския пазар.

Suzuki IK-2 Concept: Това ли е наследника на Swift?!

Ако в Suzuki си мислят да атакуват компактния клас с подобен модел, то това означава, че ще трябва да се подготвят за ужасна катастрофа. Концепцията IK-2, показана в Женева представлява бъдещ, компактен модел на марката който би трябвало да замени успешния Swift. С дизайна, който демонстрира обаче, той е обречен на провал. Скучен и размит, без никаква идентичност и абсолютно безличен, на пазарите в Европа този модел би бил обречен на провал. 
Концепцията обаче все пак разполага с няколко добри елемента. Такива са: леката конструкция на модела, чието купе е изградено от олекотени, алуминиеви сплави и високоякостна стомана. Платформата също е изцяло нова, а голямото междуосие осигурява завидно вътрешно пространство. Главна роля в концепцията играе изцяло новия, 1.0 литров агрегат с турбо компресор и директно впръскване на горивото наречен Boosterjet, който би трябвало да стане основа за бъдещата двигателна гама на марката. Сега обаче от марката мълчат относно характеристиките му, но най-вероятно мощността на този агрегат ще варира между 78 и 110к.с. 


Nissan Sway Concept демонстрира линиите на бъдещата Micra

След дизайнерската катастрофа на последното поколение Nissan Micra, марката е готова да се реабилитира с новото поколение на модела, което се чака да бъде представено през следващата година. До това заключение стигаме, след премиерата на концептуалния Sway, който бе представен в Женева. С дължина от 4.01м, ширина - 1.78 и височина - 1.38, метра, японския хеч явно ще бъде позициониран върху платформата на сегашното Renault Clio. Естествено, срещуположно отварящите се врати няма да останат в производствената версия, но по-голямата част от линиите ще намерят своето място. 




Quant Quantino Concept ни кара да гледаме с други очи на технологията с горивни клетки

Успоредно с новата версия на e-Sportlimosine в Женева, Quant ще представи концепцията Quantino, която демонстрира възможностите на технологията с горивни клетки. Това е първият в света модел с номинално напрежение от едва 48 волта, способно да предостави енергия на четирите електромотора с обща мощност от 544к.с. Максималната скорост на модела с дължина от 3.91 метра и 2+2 места е 200км/ч, а автономията възлиза на невероятните 1000км. При всички положение, този модел за сега ще остане само концепция, но работата на швейцарската компания ще допринесе значително за развитието на моделите задвижвани чрез енергия доставяна от горивни клетки.