сряда, 10 септември 2025 г.

**Alumi: Ще успее ли една алуминиева кутийка ще се опълчи на Европа

 Всички медии, винаги пишат по един и същ начин. Напоследък, на изложенията, най-често едни и същи новини. Затова ще ви кажем нещо, което прочетохме от колеги, но го преведохме на човешки.


Китайците, както винаги, са единствената причина за някаква конкуренция. Докато европейските марки се дуят и мислят за бъдещето, те работят. "Smart" щяха да правят нещо...но това ще стане догодина. А сега? Дойде една китайска фирма, LinkTour, и им натри носа. Показа им микроколи, които обаче нямат нищо общо с Linktour K-ONE. Те изглеждат като оригиналния "Smart" от миналото. Тази фирма е създадена от една друга, която е правила пиратски копия на коли. После опитали да се издигнат, да станат "истински", но фалирали. И какво става? Явно в Китай няма фалити, както при нас. Изкупуват те, плащат ти борчовете и ти наливат пари. В случая, една компания за алуминий свързана с BAW, кято прави неща като BAW Yuanbao S3, S5 и Invicta Pony. Затова колата им се казва - Alumi. Нали се сещате - от алуминий. И така, след като са се съвзели, са решили да правят това, което умеят най-добре - малки, евтини коли, не нужни на никого. Но този път, не за китайския пазар, а за европейския. Явно са решили да ни научат на нещо, да ни покажат, че могат. И да, Linktour Alumi  изглежда като Smart ForTwo, но не е копие. Има си нейни си неща. 


Вътре всичко е като в "голяма" кола. 10.2-инчов таблет, USB-та, физически бутони и 5-инчов цифров инструментален панел пред водача. Багажник с обем от 320 литра. За такава кола, това си е направо багажник като на семейно комби. И вижте размерите! 2,6 метра. Смешно малка. Носят се на алуминиево шаси, за да е лека, а външните панели са пластмасови. Двигателят е отзад.


Двигателят е електрически. То е ясно. А версиите? Има две. Едната е за каране само в града и вдига максимум 45 км/ч със своите 16 к.с. Като голф количка. Другата е Elite и развива колосалните 90 км/ч със своите 31 к.с. Можеш да стигнеш някъде, тъй като батерията е с капацитет 13 кВтч. и обещава автономия от 180 км. Но първата версия май няма да може да излезе от голф клуба с нейната батерия от 7.2 кВтч. 


И сега най-важното. Все още не се знае кога ще се продава и на каква цена. Но вече се знае кой ще бъде конкуренцията ѝ. Това разбира се още по-малоумните - Citroen Ami и Mobilize Duo които никой не ги купува, тъй като трябва да си психично болен за да дадеш 20 000 лв. за едно от тези. 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар