Пак Италия. Пак някое забутано гаражче в Северна Италия, дето на пощенската му кутия пише - Automobili Mignatta. Ако Вие, тук винаги сте търсили нещо, което да ви убие. Е, ето го. Mignatta Rina mрилича на нещо, което е избягало от най-тъмните кътчета на съзнанието на някой италиански дизайнер, пил твърде много еспресо. Цялата работа е едно свръхдозирано изявление, дето казва: "Вижте ме! Аз съм бърза, опасна и вероятно струвам повече от живота ви! Automobili Mignatta Rina е автомобил създаден не защото има смисъл, а защото има луди италианци и още по-луди богаташи. Една кола, която е повече произведение на страстта и ината, отколкото на разума и практичността. И докато ние тук се чудим как да си платим сметките, те ще си я купуват. Защото могат. И защото, честно казано, е фантастично безумна.
Под изцяло карбоновото купе се крие истинска магия или по-скоро - истинският апокалипсис който ви чака, ако не знаете какво правите. Според създателите, за задвижване моделът разчита на V8-цилиндров, атмосферен агрегат разположен централно в предната част. Информация относно неговата мощност не се съобщава, но става ясно, че той е без турбини, без глупости, без еко норми, дето да те карат да се чувствате виновни, че сте се родили и е ръчно сглобен от някой италианец с мустак, дето си мисли, че е гений. Информацията сочи още, че съотношението мощност тегло е 2 к.с. на килограм и тъй като заем, че общото тегло на Mignatшa Rina не надхвърля 1000 кг., то можем да предположим, че мощността на агрегата е около 500 к.с., които се предават към задните колела чрез 6-степенна трансмисия с три педала, които те карат да се потиш като свиня и да се чудиш как да смениш предавките. Задвижването разбира се е поверено на задните колела. Какво друго? Да не би да си мислите, че някой ще сложи 500 коня на предния мост на подобен автомобил, което означава, че ако не знаете какво правите, тая кола ще ви изяде за закуска. Буквално. Все пак до някъде можете да разчитате на диференциала с ограничено приплъзване.
Вътре, очаквате да бъде удобно, ама не е. Защото Mignatta Rina не е създадена, за да ви е комфортно. Тя е създадена, да ви изтезава. В този костюм от карбон, алуминий и висококачествена кожа седалките ви поглъщат. Или по-скоро ви прегръщат толкова здраво, че ви спират кръвообращението. Всичко вътре е насочено към водача. Той е Бог. Всичко е така, че да се чувства важен, единствен и недосегаем. Воланът е малък, плътен, обвит в Алкантара и карбон. Има много бутони. Навсякъде. За да можете да контролирате цялата тая лудост. Или поне да се правите, че я контролирате. Няма екрани, няма нищо. Има само стрелки, които измерват кръвното ви налягане. Всичко е прецизно сглобено, без луфтове, без скърцане. Все пак не си купил някое там френско чудо на техниката.
Айде сега, да стигнем до най-важния въпрос. До онова, дето ви кара да си ударите главата в стената и да се чудиш дали не сънувате. Цената. Защото, ако си мислите, че това е скъпо, ами не е. Производителят съобщава, че за един екземпляр от общо 30-те, които ще бъдат продадени ще иска 290 000 евро без данъци и такси. Това не е малко, но не е и много за автомобил който прелага чисто, нефилтрирано, брутално изживяване по време на управление. Все пак ако притежавате такава ще крещите: "Аз съм различен. Аз съм луд. Аз имам пари и мога да ги харча за глупости." И, честно казано, за мнозина това е основната причина да си я купят. За да се чувстват някой.
Няма коментари:
Публикуване на коментар