Страници

сряда, 31 януари 2024 г.

Фейслифт и по-високи цени за BMW 4-series Coupe и Cabrio (G22, G23, G82 и G83)

 В средата на своят жизнен цикъл баварското купе BMW 4-series (G22) и неговата открита версия (G23) Cabrio, получават плануваните козметични промени за които трябва внимателно вглеждане за да бъдат открити разликите. 

Въпреки това впечатление веднага правят новите предни лазерни светлини които имат възможност да проектират на пътното платно с различни графики, леко променените ламели на радиаторните решетки и новият светлинен подпис на задните светлини. Джантите налични за модела също са с нов дизайн, а в обновените модели цветова палитра разширена с новите Cape York Green и Vegas Red цветове с металик ефект. 

Двойният извит към водача цифров кокпит, който до сега бе наличен само за BMW M3 CS  вече е достъпен във всички модификации на купето и кабриолета заедно с новият дизайн на таблото. Воланът също е с нов дизайн, а скоростният лост е изчезнал от централната конзола, като неговите функции са иззети от десният лост на кормилната колона. Предните спортни седалки идват със стандартното оборудване, а амбиентното осветление е подобрено. Последната версия на инфотейнмънт системата iDrive 8.5 ще бъде налична и тук. 

Под капака място намират модифицирани версии на 4 и 6-цилиндровите турбо бензинов мотори с работен обем от 2 и 3 литра, които са оборудване с 48-волтова лика хибридна система. Четири цилиндровият мотор запазва своята мощност от 258 к.с., въпреки новите смукателни колектори, разпределителни валове и дюзи. По-големият мотор обаче е с повишена мощност и вече разполага с 391 к.с. Най-мощната модификацияM3 (G80), също е с увеличена мощност която в обновеният модел варира от 480 к.с. до 530 к.с. в зависимост от версията. Дизеловите модификации остават в гамата на модела със своите 4 и 6-цилиндрови мотори и работен обем от 2 и 3 литра във версии на мощност от 190, 286 и 340 к.с. При всички положения трансмисията е 8-степенна, автоматична с изключение на М-версията, която може да се поръча и с ръчна скоростна кутия.  Задвижването на четирите колела ще се предлага срещу доплащане, но ще продължава да бъде налично само за 6-цилиндровите мотори.

Продажбите на обновените купе и кабриолет на BMW 4-series ще стартират тази пролет с цени от 52 900 евро, което с около 2000 повече от тези на настоящият модел. През следващата година очакваме да видим обновен и другият представител в моделното семейство на 4-то серия, а именно BMW 4-series Gran Coupe (G26)



вторник, 30 януари 2024 г.

Mazda CX-70 представена в САЩ

 Пет местната версия на предлаганата отвъд океана Mazda CX-90, бе представена официално днес под името CX-70. Новият модел споделя същата платформа от Mazda CX-60 и спомената CX-90 и разполага със същото междуосие, но благодарение на специфичният за модела заден надвес със своята дължина Mazda CX-70 се нарежда между останалите два модела. Визуално обаче именно CX-70 разполага с най-атлетичен дизайн благодарение на спортната предна броня и леко променената радиаторна решетка, която се предлага серийно издържана в черен пиано лак заедно с 21-цоловите джанти. 

Под капака място намира познатият 3.3 литров, надлъжно разположен 6-цилиндров, турбо бензинов мотор оборудван с лека хибридна технология и мощност от 284 или 345 к.с. Plug-in хибридната версия разполага с 4-цилиндровият, 2.5 литров мотор и електромотор с комбинирана мощност на системата от 323 к.с. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, автоматична задвижваща задните или четирите колела в зависимост от пътната обстановка. 

Интериорът е идентичен с този на останалите две версии с разнообразна палитра от цветове за първокласните тапицерии от кожа Nappa, допълнена от цветни шевове и метални инкрустации. Пред водача място намира 12.3-инчов цифров инструментален панел, а инфо-развлекателната система се предлага с 10.3 или 12.3-инчови дисплеи, като в последният случай на борда присъства и Amazon Alexa, чрез която можете да управлявате някои от функциите в автомобила включително и серийната тризонова климатична инсталация.  



Плановете на Stellantis до 2028г.

Концерна Stellantis който включва марките: Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Peugeot, Citroen, DS и Opel, обяви своят продуктов план до 2028 година. От него става ясно, че моделите които са основани върху СМР платформата на концерна в Европа ще се предлагат до 2025 година включително, а след това всички нови модели на концерна ще се основават върху електрическата STLA платформа. 

Тази година освен представените вече Fiat 600Fiat TitanoCitroen C3Citroen C3 AircrossPeugeot 3008Jeep Wagoneer S и Ram Rampage, трябва да бъдат представени наследниците на Fiat Panda, Opel Crossland (Opel Frontera), Alfa Romeo Milano, Lancia Ypsilon, Peugeot 1008, Citroen C5 Aircross, Dodge Charger и нов SUV модел от Jeep, който трябва да стане наследник на Jeep Commander

През 2025 година ще бъдат представени два нови SUV модела от Jeep, нов кросоувър на Fiat и наследник на Fiat Tipo, които ще бъдат и последните модели използващи CMP платформата. Те ще бъдат последвани от модели базирани върху различните вариации на STLA платформата на концерна както следва: Jeep Compass, Jeep Grand Commander, Peugeot 5008, Peugeot Partner, Opel Granflad, Opel Manta, DS9 Crossback(DS8), Citroen Berlingo, Fiat Doblo, Dodge D-SUV, Alfa Romeo Stevlio, Chrysler E-CUV, Chrysler Airfow, Chrysler 300 и RAM 1500. 

За моделната 2026 година са предвидени новите поколения на Peugeot 2082008Opel CorsaDS 7 CrossbackJeep Commander и Alfa Romeo Giulia, които трябва да бъдат последвани от изцяло нови модели като: Lancia Gamma, Chrysler Pacifica и Peugeot 6008. 

2027 година ще бъде белязана с появата на новите Fiat 500DS 3, Alfa Romeo Giulietta, DS 6 Crossback, Jeep Grand Cherokee, Maserati Levante и Jeep Wagoneer. През 2028 година ще видим новото поколение на Fiat Pulse, което все пак ще се възползва от CMP платформата, тъй като ще се предлага само в Южна Америка за разлика от новите Opel Mokka, Citroen C4, Alfa Romeo Tonale, Opel Combo, Lancia Delta, Peugeot 308, DS 4, Citroen C5, Maserati Quattroporte, Jeep Wrangler и Gladiator. 

Volvo FH избран за International Truck of the Year 2024

 Жури от 24 независими редактори на авторитетни медии обяви електрическата версия на Volvo FH за Международен камион на 2024 година. С печеливш резултат от 24 гласа, тежкотоварната електрическа гама на шведската компания с пребори с конкуренти като: Mercedes eActros и електрическата версия на Scania R. За първи път в историята на наградата Международен камион на годината се печели от електрически камион, което е ясен знак за енергийният преход на тежкотоварният транспорт. 

Успоредно с това обаче Volvo представя най-мощният влекач в Европа - FH 780, който получава новата Aero линия с подобрена аеродинамика, която ще бъде налична и за останалите представители на моделното семейство. Промените в аеродинамиката, които включват нова предна част и удължена с 24 см. кабина гарантират поне 5%, намален разход на гориво. За това има и принос липсата на странични огледала, заменени от камери. Налична е система за намаляване на клиренса при скорост над 60 км/ч., която също играе важна роля за подобряване на аеродинамиката. 

Успоредно с това FH Aero ще разполага и с редица нови технологии на борда и усъвършенствана мониторинг технология. Системата I-See също намира място на борда, която използва нови топографски карти за оптимизиране на шофирането и модернизиран адаптивен круиз контрол. Като цяло промени в интериора няма, но са добавени нови USB-C гнезда за зареждане на телефони, нова озвучителна система с 9 високоговорителя и възможност за монтиране на микровълнова печка. 


Вместо наследник Audi Q7 получава втори фейслифт

 Пет години след като Audi Q7 получи своята фейслифт версия, моделът отново е подложен на козметични промени, тъй като същият няма да получи свои пряк наследник, а ще бъде заменен от изцяло електрически SUV. Това автоматично означава, че обновеното Audi Q7 ще се предлага поне още 4-5 години на пазара задвижване от ДВГ. Външните промени отново са свързани предимно с облика на предната част, която е изцяло нова. Нови HD матрични LED светлини с възможност за персонализиране на светлинният подпис, Singleframe радиаторна решетка и ревизиран дизайн на бронята отличават от пръв поглед новата версия. В задната част обаче промените са символични свързани с новата графика на OLED светлините, но при всички случаи джантите предлагани за модела са с размер от минимум 19-цола. 

В интериора видими промени няма. Налични на борда обаче са нови функции за подпомагане на водача, а виртуалният кокпит е с нова графика. Собствениците вече ще имат достъп до Spotifay и Amazon Music на новата инфо-развлекателна система, както и системата за автономно паркиране, а интериора ще се предлага в 9 стила с различни декоративни инкрустации. 

Под капака промени няма, а това означава, че обновеното Q7 ще продължава да се предлага и с  познатият 3.0 литров турбо дизелов мотор във версии на мощност от 228 или 282 к.с. Бензиновите версии разчитат на V6 и V8-цилиндровите, 3.0 и 4.0 литрови агрегати с мощност между 335 и 500 к.с., като всичките са оборудвани с 48-волтова лека хибридна система. По всичко личи, че очакваната Plug-in хибридна технология е изоставена от производителят и моделите на Audi няма да се възползват от нея. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, автоматична задвижваща четирите колела, а окачването е снабдено с адаптивни въздушни амортисьори с възможност за опционални електромеханични стабилизиращи щанги. 

Цените на обновеното Audi Q7 в Германия ще стартират от 79 300 евро, което означава повишение от минимум 10%, а продажбите се очаква да започнат още това лято. 



понеделник, 29 януари 2024 г.

Бихте ли платили 1.5 млн. евро за албански суперкар?

 Миналата седмица в Италия, бе представен първият албански автомобил наречен Illyrian Pure Sport, който е дело на дизайнера Кендрим Тачи работил в марки като: Porsche, Ferrari и Lamborghini. За целта албанецът основава марката Arrera Automobili, която ще бъде отговорна за производството на албанският суперкар. За сега обаче моделът е бутафорен и все още не е изминал никакви изпитания, а самият създател е в процес на набиране на средства за неговото реализиране.  

Според информацията бъдещият суперкар ще разполага с монококова конструкция изработена от въглеродни сплави, както и голяма част от елементите на каросерията. За задвижване Illyrian Pure Sport ще разчита на 6.2-литровият, V8-цилиндров LT2 агрегат на Chevrolet, чиято мощност не се съобщава. Производителят съобщава за максимална скорост от 375 км/ч. и ускорение до 100 км/ч. от място за 2.7 секунди, като гарантира динамично и прецизно управление на своят модел. Плановете на марката са да предлага модела в ограничена серия с цени между 1.2 и 1.7 млн. евро. 

Китайските JuneYao Airlines представят EV модел под името JuneYao Air

Втория по големина инвеститор в Yudo Auto в лицето на JuneYao Group, инвестира в производството на собствена марка електрически автомобили имащи за цел да завършат пътуването на клиентите на JuneYao Airlines, които ще могат да използват флота на JuneYao Auto от техният дом до летището и обратно. Първият модел на марката ще носи името JuneYao Air и е основан върху нова скейтборд платформа, за която все още не се съобщават подробности. По-всичко личи, че за да узакониш производството на автомобил в Китай, не е необходимо да се правят скъпоструващи краш тестове за безопасност и явно има възможност, същите да бъдат заменени от компютърни симулации. Така можем да си обясним множеството новосъздадени марки собственост на телефонни компании, интернет доставчици и аеролинии, като за сега в играта липсват само вериги за хранителни стоки и мебелни вериги например. 

Според информацията JuneYao Air ще бъде представен официално още тази пролет, а от 2025 година трябва да бъде наличен на пазара с цени от около 28 000 долара. Първите официални изображения ни показват еднообемен модел с фастбек форма и аеродинамичен дизайн, чиито задни светлини играят ролята на спойлер тип патешка опашка. Серийно JuneYao Air ще се предлага с панорамен покрив, а цветовата гама ще отговаря на краските използвани от авиокомпанията.

Подробности относно задвижването все още не се съобщават, както и детайли за интериора и оборудването. От неясното изображение изтекло в мрежата става ясно, че интериорът е с минималистичен дизайн с малък дисплей пред водача и централно разположен таблет за инфо-развлекателната система, от който ще се управляват всички функции в автомобила. Най-вероятно на борда ще присъства и автономна система за шофиране с лидар технология и навигация със  зададени адреси на всички летища в страната. Моделът ще има възможности  за напълно автономно паркиране на  паркинг съоръженията които ще могат да се използват безплатно от клиентите на авиокомпанията.  Повече подробности за модела ще бъдат добавени след неговата официална премиера.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Пазарната премиера на JY Air се състоя този уикенд и това не се случи в Китай, а в Тайланд. Новият китайски производител явно няма намерение да се конкурира на местния пазар и насочва своите усилия извън пазарите на страната. Освен в Тайланд и региона, моделът ще се подлага и в Казахстан, където се водят преговори и за асемблиране на модела. 

Според официалната информация JY Air се задвижва от един електромотор с мощност 201 к.с. позициониран на задния мост, а тяговата батерия е с капацитет 51 кВтч. Тя би трябвало да е достатъчна да осигури автономия от 430 км., а за клиентите които се нуждаят от по-голям пробег е налична и батерия с капацитет от 64 кВтч., която предлага автономия от 520 км. Според производителят ускорението на JY Air от 0 до 100 км/ч., отнема 7.9 секунди, а максималната скорост която може да постигне моделът с челно въздушно съпротивление от 0.23 е 170 км/ч. 

Базовата версия в Тайланд ще се предлага на цена от 25 200 долара и 8 годишна гаранция. Интериорът предлага малък цифров инструментален панел пред водача и 15.4-инчов екран за инфо-развлекателната система, а пакета от асситегни подпомагащи шофипането позволява автономно шофиране от ниво 2+. 






събота, 27 януари 2024 г.

Плановете на Maserati до 2028г.

 Италианският производител тази седмица разкри плановете си за следващите няколко години, като главен акцент в тях е електрификацията на марката, чиято моделна гама до края на десетилетието трябва да се само от модели с нулеви емисии. След създаването на концерна Stellantis по всички личи, че марката е изоставила развитието на платформата позволяваща хибридните технологии от които трябваше да се възползва и Maserati Alfieri, което явно няма да види бял свят. 

Още тази година трябва да бъде представена откритата версия на Maserati GranTurismo, което ще притежава мек сгъваем покрив. Той ще бъде последван от електрическата версия Folgore, който най-вероятно ще се превърне в най-бързият електрически кабриолет на пазара. 

През 2025 година трябва да очакваме електрическа версия на Maserati MC20, чиито дизайн ще се различава коренно от този на конвенционалният модел. Година след това марката ще представи и откритата версия, която ще се предлага като - MC20 Folgore. През 2027 година Maserati подготвя наследник на Levante, който ще бъде първият изцяло електрически модел на компанията и ще се възползва от STLA платформата на Stellantis. Най-вероятно той ще е тясно свързан с Jeep Wagoneer S, но ще притежава по-голяма мощност. През 2028 година ще видим и новото Maserati Quattroporte, което ще използва същата електрическа платформа с 800-волтова архитектура.

четвъртък, 25 януари 2024 г.

Новото поколение на Volvo VN поставя нови стандарти при влекачите в Америка

 Шведската компания представи новото поколение на своето моделно семейство влекачи Volvo VN, което ще се предлага в четири модификации и 6 конфигурации на кабината. Видимо моделът е претърпял значителни подобрения, като голямо внимание е обърнато на аеродинамиката. Новото Volvo VN е основано върху платформата на предходното поколение, но като цяло 90% от детайлите на камиона са изцяло нови и реално това е модел построен от нулата. 

За задвижване Volvo VN ще разчита на новия -13.0 литров, 6-цилиндров турбо дизел който ще се предлага във версии на мощност от 405 до 500 к.с. Той е куплиран серийно с модифицираната I-Shift роботизирана трансмисия, чиято бързина на смяна на предавките е намалена с 30%. Новост е наличието на 24-волтовата електрическа инсталация, което не е специфично за камионите отвъд океана. В последствие ще бъде представена и изцяло електрическа версия на модела, както и модификация задвижвана с водород. Целта на марката е до 2040 година, тя да предлага на американският пазар само модели с нулеви емисии. 

Интериорът е напълно нов, но издържан в типичният американски стил. Налични разбира се на борда са най-новите технологии, а пред водача място намира цифров инструментален панел. Инфотейнмънт системата е с по-голям екран и е свързана постоянно с интернет, а на разположение на водача е и автономна система за шофиране от ниво 2+. Срещу доплащане влекачът може да се оборудва с въздушно окачване на кабината, което подобрява значително комфорта в кабината. 

Първи снимки на Porsche Macan EV

 Броени часове преди официалната премиера на Porsche Macan EV, пред нас са първите официални снимки на модела които ни дават ясна представа относно дизайна на модела. В края на миналата година компанията разпространи официалните изображения на интериора и сега картината вече е завършена. Електрическият Macan за сега ще се произвежда успоредно с конвенционалният модел, като за целта компанията напълно модернизира производствените мощности в Лайпциг за да може на една поточна линия да се сглобяват и двата модела. 

Въпреки, че Macan EV се основава върху PPE платформата на Porsche и Audi, купето е идентично с това на настоящият модел, но дизайнът е напълно преработен, а коефициентът за челно въздушно съпротивление е сведен до 0,25. За задвижва моделът ще разчита на два електромотора с обща мощност от 612 к.с., захранвани от литиево-йонна батерия с капацитет от 100 кВтч. Благодарение на 800-волтовата архитектура, времето за зареждане от 10 до 80%, няма да отнема повече от 22 минути, а автономията ще бъде над 500 км. 

Повече информация, както и снимки на модела ще бъдат добавени към този пост до броени часове. 


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Официалната информация сочи, че Porsche Macan EV ще се предлага в две версии на мощност, като при всички положения задвижващи ще бъдат и четирите колела от последното поколение PSM електромотори с постоянно напрежение. Porsche Macan 4 ще разполага с мощност от 402 к.с., като ще има опция да прехвърля цялата мощност само към задните колела, чиито електромотор в случая ще бъде заключен и ще играе ролята на блокируем диференциал. Според производителят максималната скорост на тази версия е 209 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. ще отнема 5.1 секунди. Върховата версия за момента е Macan Turbo и ще разполага с мощност от 639 к.с. При нея максималната скорост е 259 км/ч., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място е сведено до 3.3 секунди. 

И двете версии разполагат със завиващи задни колела, въздушно окачване и Launch Control. Потвърдено е, че при всички случаи тяговата батерия е от типа HV с капацитет от 100 кВтч., а ако намерите зарядна станция със скорост от 270 kW ще можете да заредите батерията от 10 до 80% в рамките на 21 минути. Това което никой няма да Ви каже е, че тя е дело на CATL. В зависимост от версията максималната автономия която може да бъде постигната е съответно 591 и 613 км., което трябва да признаем е отличен резултат на книга. В реални условия обаче, не очаквайте да постигнете повече от 450 км. освен, ако не сте решили да късате нервите на другите участници в движението на магистрала. 

Продажбите на Porsche Macan EV в Европа ще стартират в края на лятото, като цените в Германия ще започват от 84 100 евро за Macan 4 и 114 600 евро за Macan Turbo. 


сряда, 24 януари 2024 г.

Cadillac CT5-V и CT5-V Blackwing с освежен вид, Google Assistant и Lap Analyzer на борда


След обновяването на Cadillac CT5, сега марката представя обещаните фейслифт версии на спортните CT5-V и СТ5-V Blackwing. Седаните получават нов стил на дизайна с преоформени въздухозаборници и допълнителни карбонови аеро елементи. Налични за спортните седани са и три нови цвята.

Актуализираният интериор с 33-инчовият инструментален панел пред водача е с добавени функции, като сега водачът ще може да записва времената за обиколка, а благодарение на новото приложение качено на инфотейнмнът системата Lap Analyzer, анализира всички данни и дава препоръки придружени с видео за постигането на по-добри времена за обиколка. Характерен за V-версиите на СТ5 e спортният волан с допълнителни контроли, както и новите седалки с функции за вентилация, масаж и подгряване. Системата за автономно шофиране Super Cruise ще се предлага серийно за спортните версии заедно с HUD цветен дисплей. 

За задвижване Cadillac CT5-V, разчита на V6-цилиндровия, 3.0 литров би-турбо мотор с мощност 360 к.с., куплиран с 10-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към задните колела, чрез електронно контролиран диференциал. Задвижването на четирите колела ще се предлага срещу доплащане, но ланч контролът идва серийно за модела заедно с Perfomance Traction Menagement и Magnetic Ride амортисьори. 

От своя страна Cadillac CT6-V Blackwing се задвижва от компресорният - 6.2 литров, V8-цилиндров мотор с мощност 668 к.с., който освен с 10-степенната, автоматична трансмисия ще се предлага и с 6-степенна, механична скоростна кутия като при всички случаи задвижващи са само задните колела. Спирачната система при Blackwing е дело на Brembo с 6-бутални предни и 4-бутални задни апарати. Налична е и функцията за заключване на предните колела позволявайки лесно да направите впечатление с ефектен бърнаут. 

Обновеният Volkswagen Golf 8 ще продължава да се предлага с дизелов мотор

 Тази година легендарният модел на марката навършва 50 години, а сегашното поколение на Volkswagen Golf ще бъде последното задвижвано с ДВГ. Въпреки, че електрическите модели на марката се предлагат обозначени като I.D., името на Golf ще бъде запазено в електрическото поколение на модела, което трябва да бъде представено през 2028 година.  

Фейслифт версията на Golf 8, получава значителни промени които на пръв поглед трудно могат да бъдат забелязани въпреки новият дизайн на бронята, радиаторната решетка и фаровете. В задната си част обаче промените са свързани единствено до промененият дифузьор на бронята. За обновеният модел са налични и нови джанти, а цветовата гама е увеличена. Новост за модела е и наличието на светеща емблема, която ще се предлага срещу доплащане. 

Интериора не изненада за нас, тъй като той бе представен в началото на месеца по време на изложението CES в Лас Вегас, където стана ясно, че Volkswagen ще е първият европейски производител който ще предлага серийно изкуствен интелект на борда в своите модели. Това обаче не е съвсем вярно, тъй като тази опция ще бъде достъпна за по-високите нива на оборудване. Въпреки това, всички версии ще разполагат с 10.4 или 12.9-инчов таблет за инфотейнмънт системата с възможност за разделяне на екрана на две части, което трябва да направи управлението на функциите по интуитивно. При всички случаи цифровият  инструментален панел пред водача е с размер от 10.2-инча с възможност за смяна на интерфейса. Срещу доплащане за първи път ще се предлага и опция за дистанционно паркиране чрез приложение на мобилният телефон. Базовото ниво на оборудване включва неща като: безключов достъп и старт на автомобила, предни и задни паркинг сензори, адаптивен автопилот, поставка за безжично зареждане на телефона и трицветно амбиентно осветление. Върховите версии ще са налични с тризонов климатроник и амбиентно осветление с 30 цвята. 

Базовите версии на обновеният Golf 8 ще се предлагат с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност от 116 и 150 к.с., оборудвани с лека хибридна система и DSG трансмисия. Налична за тях ще бъде и 6-степенна, механична скоростна кутия, но в този случай отпада наличието на леката хибридна технология. Plug-in хибридните версии са с мощност от 214 и 272 к.с., куплирани с 7-степенна - DSG, а благодарение на по-голямата 19.7 кВтч. батерия, възможността за движение в изцяло електрически режим е увеличена в рамките на 100 км. 

Въпреки тенденцията за отпадане на дизеловите агрегати в автомобилите, то Golf 8 ще продължава да се предлага с 2.0 литровият, TDI във версия на мощност от 116 и 150 к.с. Версиите GTI са оборудвани с 2.0 литров, турбо мотор, куплиран серийно с 7-степенна, DSG трансмисия, а тяхната мощност ще бъде съответно от 245 или 265 к.с. в зависимост от модификацията. Освен за GTI версиите, задвижването на четирите колела ще бъде налично и за 2.0 литровият мотор, чиято мощност е сведена до 204 к.с.