Страници

четвъртък, 25 януари 2024 г.

Първи снимки на Porsche Macan EV

 Броени часове преди официалната премиера на Porsche Macan EV, пред нас са първите официални снимки на модела които ни дават ясна представа относно дизайна на модела. В края на миналата година компанията разпространи официалните изображения на интериора и сега картината вече е завършена. Електрическият Macan за сега ще се произвежда успоредно с конвенционалният модел, като за целта компанията напълно модернизира производствените мощности в Лайпциг за да може на една поточна линия да се сглобяват и двата модела. 

Въпреки, че Macan EV се основава върху PPE платформата на Porsche и Audi, купето е идентично с това на настоящият модел, но дизайнът е напълно преработен, а коефициентът за челно въздушно съпротивление е сведен до 0,25. За задвижва моделът ще разчита на два електромотора с обща мощност от 612 к.с., захранвани от литиево-йонна батерия с капацитет от 100 кВтч. Благодарение на 800-волтовата архитектура, времето за зареждане от 10 до 80%, няма да отнема повече от 22 минути, а автономията ще бъде над 500 км. 

Повече информация, както и снимки на модела ще бъдат добавени към този пост до броени часове. 


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Официалната информация сочи, че Porsche Macan EV ще се предлага в две версии на мощност, като при всички положения задвижващи ще бъдат и четирите колела от последното поколение PSM електромотори с постоянно напрежение. Porsche Macan 4 ще разполага с мощност от 402 к.с., като ще има опция да прехвърля цялата мощност само към задните колела, чиито електромотор в случая ще бъде заключен и ще играе ролята на блокируем диференциал. Според производителят максималната скорост на тази версия е 209 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. ще отнема 5.1 секунди. Върховата версия за момента е Macan Turbo и ще разполага с мощност от 639 к.с. При нея максималната скорост е 259 км/ч., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място е сведено до 3.3 секунди. 

И двете версии разполагат със завиващи задни колела, въздушно окачване и Launch Control. Потвърдено е, че при всички случаи тяговата батерия е от типа HV с капацитет от 100 кВтч., а ако намерите зарядна станция със скорост от 270 kW ще можете да заредите батерията от 10 до 80% в рамките на 21 минути. Това което никой няма да Ви каже е, че тя е дело на CATL. В зависимост от версията максималната автономия която може да бъде постигната е съответно 591 и 613 км., което трябва да признаем е отличен резултат на книга. В реални условия обаче, не очаквайте да постигнете повече от 450 км. освен, ако не сте решили да късате нервите на другите участници в движението на магистрала. 

Продажбите на Porsche Macan EV в Европа ще стартират в края на лятото, като цените в Германия ще започват от 84 100 евро за Macan 4 и 114 600 евро за Macan Turbo. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар