Задава се време, когато каросерийните производители ще възкръснат и ще изживеят своят нов ренесанс. В зората на автомобилостроенето именно такива работилници са били на почит, като са използвали готови шасита и са предлагали голямо разнообразие на купета. С течение на времето и развиването на ДВГ, много производители представят собствени разработки на шасита, които са пригодени специално за техните модели и разбираемо всички подобни компании са принудени да фалират или да бъдат погълнати.
Новата ера за подобни производители ще стане възможна благодарение на китайският производител CATL, който е основен доставчик за тягови батерии на китайските автомобилни компании, както и на някои европейски такива. Това на свой ред е неприятна новина за водещите производители, които ще станат неконкурентно способни за в бъдеще, тъй като вложените ресурси и средства в разработката на собствените им платформи ще бъдат меко казано невъзвръщаеми. Това отваря огромни възможности за бъдещи стартъпи да представят свои модели, които с минимум вложения ще представят конкурентно способни електромобили на пазара и то в сравнително големи тиражи.
Този уикенд CATL, представи собствена универсална платформа от типа скейтборд, която съчетава тягова батерия, електромотори, окачване и кормилна система. Платформата е напълно готова за употреба, а фирмите които имат желание да се възползват от нея трябва само да добавят собствено купе и интериор. Платформата се нарича CATL integrated intelligent chassis (CIIC) и след проведените пътни тестове направени през изминалата година демонстрира завидна производителност.
Според производителят CIIC предлага автономия до 1000 км., през лятото и до 700 км., през зимата. Архитектурата е 800-волтова и позволява зареждане на електричество достатъчно за изминаването на 300 км. в рамките на само 5 минути. Налични за платформата ще са различни пакети от тягови батерии, чиито капацитет все още не се съобщава.
Самата компания CATL все още няма намерения да навлиза на пазара със собствен модел, но вече има сключен договор с Hozon Auto, която е взела дейно участие в разработката на новата платформа. Именно тя ще и бъде първата компания възползвала се от новата CIIC платформа, а първият модел базиран на нея ще бъде представен още тази година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар