четвъртък, 5 октомври 2023 г.

Mazda MX-5 с леко освежаване и повече мощност

 Почти 10 години след премиерата на четвъртото поколение на най-продаваният роудстър в света - Mazda MX-5, японците се решават да обновят модела, малко преди да бъде представен неговият електрически наследник. Като цяло промените са незабележими, но при внимателно вглеждаме могат да се открият значителни разлики с настоящата версия. Най-лесно обновеният модел може да се различи по новата оптика на LED фаровете и леко променената предна броня. Дневните светлини вече са интегрирани в корпуса на основните светлини, което е довело и до леко промененият дизайн на бронята. В задната част също откриваме леко променен дизайн на бронята, както и нови - LED задни светлини с 3D ефект. Джантите също са с нов дизайн, а цветовата гама е разширена. 

Поглеждайки към интериора, там веднага се набива на по-големият 8.8-инчов дисплей за новата инфотайнмънт система. Инструменталният панел пред водача също е претърпял леки промени, като сега стрелките на показателите са с намален размер. Огледалото за обратно виждане е с по-стилен безрамков дизайн, като на неговата основа вече е налична и SOS бутон. Добро впечатление прави и централната конзола между седалките, която вече ще бъде облечена в изкуствена кожа със стилни шевове. Както може да се  досетите оборудването е станало по-богато благодарение на разширените функции на ADAS пакета за асистиране, който вече включва и адаптивен круиз контрол.

Под капака промени няма. Там място намират познатите 1.5 и 2.0 литрови Skyactiv-G, 4-цилиндрови, бензинови агрегати, чиято мощност обаче е леко завишена с около 3 к.с., благодарение на новият софтуер който от своя страна и подобрява тяхната реакция. Както до сега моделът ще се предлага с 6-степенни, механична и автоматична трансмисия, предаваща движението към задните колела. Новост е LSD диференциала с ограничено приплъзване, а за по-голямо удоволствие от шофирането е добавен DSC-Track режим, който влияе върху работата на новият диференциал. Съобщава се още за променени настройки на окачването и кормилната система. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар