Концепцията BMW i Vision Dee, започва да се приближава все по-близко до конвейера, а това честно казано ни тревожи и се надяваме все пак някой трябва да каже на дизайнерите, че 70-те години отдавна отминаха. Същевременно марката презентира развитието на концепцията, като прераждане на компанията за новата електрическа ера. BMW Vision Neue Klasse Concept демонстрира на обществеността как ще изглеждат бъдещите електрически модели на марката, които ще бъдат базирани на изцяло новата платформа на марката - Neue Klasse. Първият от тях трябва да бъде представен през 2025 година и ще бъде от калибъра на сегашната 3-та серия.
Концепцията която виждаме днес визуализира именно този модел, чиито дизайн според производителят ще се доближава максимално до този на Vision Neue Klasse. Трябва да отбележим, че все пак концептуалният модел притежава някои детайли които ни харесват и се надяваме да останат в серийният модел. Ако изключим цялостната визия, то оформлението на предната част със своята двойна декоративна решетка с 3D анимация, вратите без рамки, 3D задните светлини и мускулестите арки на калниците с 19-цоловите джанти, както и редица други дребни детайли наистина имат място в бъдещите модели на марката.
Интериора на новата версия на концепцията също е доразвит със своят минималистичен дизайн, който вече също започва да добива завършен вид. Основен елемент обаче има новото поколение на инфотайнмънт системата iDrive, което се базира върху четири основни елемента. Първият е усъвършенстваната технология на HUD дисплея наречена Panoramic Vision, която нанася информацията върху цялото предно стъкло. Втората иновация е премахването на познатият кръгъл контролер за различните менюта, който ще бъде заменен от волан с нов дизайн, който приютява всички необходими бутони със сензорен контрол за управлението на нужните функции, включително и тези за климатичната инсталация. Той е допълнен с осъвершенстван гласов контрол, чрез който също ще се управляват повечето от функциите в автомобила включително и работата на страничните стъкла. Главна роля играе и централният дисплей с висока разделителна способност, който гарантира превъзходна видимост независимо от осветеността в купето. Новото поколение на BMW Cloud, от своя страна осигурява по-добра свързаност между човека и автомобила.
По отношение на задвижващата технология не се споменава много, но производителят гарантира, че 6-тото поколение на еDrive ще предлага 30%, подобрение на обхвата и подобни показатели за времето на зареждане благодарение на новите батерии с 20%, повишена плътност и 800 волтовата архитектура. Въпросът дали марката ще успее да съчетае всичко това без да загуби удоволствието на шофиране с което са известни нейните модели, остава отворен.
От тук нататък остава да решите сами за себе си, дали това е правилната посока в която марката поема с демонстрираният екстериорен и интериорен дизайн, както и технологията на инфоразвлекателните системи. Ясно е, че бъдещето на автомобила е насочено към цифровите интерфейси и те ще стават неизменна част в тяхното оборудване независимо от ценовата категория. Друг е въпросът, до колко долният праг може да надхвърли границите на разумното въпреки, че производството на тези електрически превозни средства освен в Германия е предвидено да се осъществява и в Унгария, Мексико и Китай, което би трябвало да е съобразено с оглед намаляване на разходите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар