Едно от последните оригинални "MG" е именно този. За нещастие обаче именно той се явява последният пирон в ковчега на марката. В началото на 90-те години, MG е все още английска марка макар и под шапката на Rover. Тогава под влияние на ретро вълната, ръководството на фирмата решава да представи модерна интерпретация на легендарния MGB от 60-те години. Поради липсва на средства обаче инженерите взимат решение да не правят изцяло нов модел, а да модернизират последната версия на MGB, което се оказва катастрофално решение поне що се отнася до управлението на MG RV8. Направени са промени в окачването, спирачната и кормилната уредба, но те не се оказват достатъчни за доброто представяне на модела.
Като цяло обаче двуместният роудстър изглежда подобаващо, а под предния капак място намира V8-цилиндров, 3.9 литров, атмосферен агрегат от Range Rover чиято мощност е 190к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Не става ясно, как от 8 цилиндров мотор могат да бъдат извадени само 190к.с., но те са достатъчни да ускори тежащият около един тон автомобил за 5.9 секунди.
Интериорът обаче е една от силните черти на модела. В него преобладават материали от естествено дърво - Бряст и Конъли кожа. Цените не са никак ниски и не е изненада, че близо 80%, от произведените 2000 автомобила в периода между 1992 - 95 година са експортирани и то не къде да е, а в Япония. Това обаче не помага на марката за нейното бъдеще и след като през 1994 година, тя става собственост на BMW, малко след това RV8 е пратен в забвение. Така към днешна дата в Европа са останали не повече от 100 автомобила от този модел, които са в движение и повечето са собственост на частни колекционери и е цяло щастие, ако човек види на живо един от тези. със сигурност дори и да отидете в Япония и там шанса е равен на нула.
Няма коментари:
Публикуване на коментар