Когато става въпрос за класики, не може де не се спомене Alfa Romeo Spider. Проектиран и произвеждан от Pininfarina през 60-те години, двуместният роудстър се предлага на пазара близо 30 години, от 1966 до 1993г. Продадени са над 120 000 автомобила, като през годините моделът е претърпявал незначителни промени и то предимно естетични. В основата си купето и окачването остават непроменени. Подобрения се наблюдават в кормилната и спирачната система, както и в интериора. Изключение прави ограничено серия от 2000 автомобила, която се предлага като "Targa". Предлага възможност клиентите да поръчат за своите модели и твърд, свалящ се покрив, който допринася за значително по-уютна обстановка в купето при зимни условия.
Двигателите, които се използват за задвижване също са в крак с модата. Производството започва с популярния тогава 1.6 литров, 4-цилиндров агрегат снабден с два двойни карбуратора чиято мощност от 108к.с. е предостатъчна за тежащият едва 900кг. модел. В края на 60-те, за една година се предлага и по-малък 1.3 литров агрегат с мощност 90к.с., но той така и не се налага в модела. По-късно се прави повторен опит отново с 1.3 литров агрегат и мощност 104к.с., но от него са продадени едва 4000 автомобила. По-късно той е заменен от 1.6 литров агрегат с мощност 103к.с. снабден с инжекционна система. Най-популярни са версиите с 1.8 литровия мотор чиято мощност варира от 118 до 130к.с. Той се предлага успоредно с по-големият и по-лаком, 2.0 литров агрегат чиято мощност е идентична, но той има добра репутация зад океана. Всички версии се предлагат с 5-степенна, механична трансмисия. Макар широката популярност на модела в САЩ, едва в последните екземпляри от четвъртата генерация се предлага и 3-степенен автоматик.
През 1994 година приключва производството на легендарният Spider, като последните екземпляри са изнесени в САЩ. Това е и последната Alfa предлагана на американският континент, както и последният модел със задно предаване на марката в продължение на повече от 20 години до появата на Alfa Romeo 4C. Добрата новина за феновете на модела е, че най-късно през 2016 година ще видим наследник на Alfa Romeo Spider, базиран на платформата на Четвъртото поколение на Mazda MX-5.
Няма коментари:
Публикуване на коментар