неделя, 24 март 2013 г.

Класики: Mazda Savana RX7


През 1978 година, японците представят на пазара спортно купе с централно разположен в предната част роторен агрегат задвижващ задните колела. Малко след това той става единствения модел в света задвижван от този тип агрегати, които намираха място в NSU Ro80.
 Първото поколение на модела се задвижва от двуроторен агрегат с работен обем 1.1 литра и мощност 100к.с.  Той е куплиран с 4 -степенна, механична или 3-степенна, автоматична трансмисия. Тежащото около 1 тон купе с 2+2 места без проблеми се ускорява до 100км/ч за 9.2 секунди, като максималната скорост е 190км/ч. В по-късен етап се появяват подобрени версии на агрегата включително и такава с принудително пълнене на камерите, чиято мощност достига 165к.с. В началото на 80-те години се предлага и версия с работен обем от 1.3 литра. Доброто разпределение на масите върху предната и задната ос чието съотношение е 50/50 и леката конструкция съчетана с приятни динамични стойности вкарват RX7 в топ 10 на спортните автомобили на 70-те години, кто до края на неговото производство, който настъпва през 1985 година са продадени над 570 000 екземпляра. Чест прави на инженерите от Mazda, че започват работа по роторния двигател, който е отхвърлен от европейските им колеги. До ден днешен този тип агрегати се използва в моделното семейство RX, което вече е свалено от производство. Към днешна дата японците работят над нов модел, който също ще използва роторен агрегат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар