През 1978 година, японците представят на пазара спортно купе с централно разположен в предната част роторен агрегат задвижващ задните колела. Малко след това той става единствения модел в света задвижван от този тип агрегати, които намираха място в NSU Ro80.
Първото поколение на модела се задвижва от двуроторен агрегат с работен
обем 1.1 литра и мощност 100к.с. Той е куплиран с 4 -степенна,
механична или 3-степенна, автоматична трансмисия. Тежащото около 1 тон
купе с 2+2 места без проблеми се ускорява до 100км/ч за 9.2 секунди,
като максималната скорост е 190км/ч. В по-късен етап се появяват
подобрени версии на агрегата включително и такава с принудително пълнене
на камерите, чиято мощност достига 165к.с. В началото на 80-те години
се предлага и версия с работен обем от 1.3 литра. Доброто разпределение
на масите върху предната и задната ос чието съотношение е 50/50 и леката
конструкция съчетана с приятни динамични стойности вкарват RX7 в топ 10
на спортните автомобили на 70-те години, кто до края на неговото
производство, който настъпва през 1985 година са продадени над 570 000
екземпляра. Чест прави на инженерите от Mazda, че започват работа по
роторния двигател, който е отхвърлен от европейските им колеги. До ден
днешен този тип агрегати се използва в моделното семейство RX, което
вече е свалено от производство. Към днешна дата японците работят над нов
модел, който също ще използва роторен агрегат.
Няма коментари:
Публикуване на коментар