В края на 60-те години европейското подразделение на Ford решава да
предложи на европейския пазар модел, който да е еквивалент на радващият
се на огромен успех в САЩ - Mustang. Така се стига до премиерата на
може би едно от най-успешните купета продавани в Европа, а именно Ford
Capri. Маркетинговите стратези на компанията насочват този модел към
почти всички клиенти независимо от статута, който приемат в обществото.
За целта моделът се предлага с 4 и 6 цилиндрови, редови и V-образни
агрегати с работен обем от 1.3 до 3.4 литра, чиято мощност варира от 68
до 150к.с., а в по-късните модели тя достига до 205к.с. Само за първата
година след неговата пазарна премиера са продадени над 400 000
автомобила, а до края на неговото производство, което е обявено през
1974 година бройката е достигнала 1.2 милиона автомобила. Второто и
третото поколение на модела също се радват на пазарен успех и стават
една от най-предпочитаната плячка за автокрадците, като статистиката
показва, че 233 000 автомобила от този модел са станали обект на
внимание от страна на крадците. През 1986 година, Ford Capri е спрян от
производство, като равносметката сочи, че това е най-желаното купе
предлагано на пазара в Европа. Ниската цена, надеждната и същевременно
проста конструкция го правят достъпен и предпочитан модел сред клиентите
на марката.
Няма коментари:
Публикуване на коментар