петък, 27 юни 2025 г.

AMG One: Защо дори шедьоврите горят и ги изтеглят от пазара?

 



Разработката на Mercedes-AMG Project One - този "шедьовър" на инженерната мисъл беше всичко друго, но не и лесна. След като концепцията гръмна през далечната 2017 година, се наложи да чакаме цяла вечност, или по-точно до 2022 година за да видим най-накрая серийната версия. Естествено, клиентите, които вече сигурно бяха съсипали нервите от чакане, трябваше да проявят още търпение, тъй като доставките започнаха едва през януари 2023 година, а тази година два от тях дори намериха своите собственици и в България. И все пак, кой е очаквал, че да вкараш двигател от Формула 1 в кола за обикновени пътища, ще е толкова сложно? Дори самият шеф на Mercedes, по собствените му думи, е бил в пияно състояние, когато е дал зелена светлина на този "гениален" проект. Явно шампанското в Щутгарт тече като река. 


И докато всички очаквахме, че евентуалните проблеми ще са свързани с онзи 1.6 литров, V6-цилиндров турбо мотор, директно измъкнат от болида на Люис Хамилтън, масовото изтегляне на модела инициирано от Федералната служба за автомобилен транспорт на Германия (KBA) се оказа, че няма нищо общо с него. Изненада! Оказва се, че проблемът, който потенциално засяга 219 автомобила, идва от нещо толкова "високотехнологично" като...хидравличната магистрала на задният активен спойлер. По нея можело да липсва заключващ щифт или иначе казано - щипка. Ето, че милионите евро инвестиции се свеждат до една липсваща щипка. В най-добрия случай това води до теч, а в най-лошия - хидравлична течност може да пламне върху някой от близките горещи компоненти. Разбира се, само 90 минути са нужни за отстраняването на този "фундаментален" дефект. Толкова за съвършенството на Формула 1. За да е още по-забавно, засегнатите автомобили са произведени между 12.12 2022 и 9.05 2025 година, при положение, че ръчното сглобяване е започнало още през август 2022 година в специализираното съоръжение на AMG в Ковънтри. Браво! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар