Бъдещето на американската компания все още е под въпрос, тъй като продажбите на единственият неин модел в момента - Fisker Ocean, бяха многократно отлагани и стартира едва преди няколко месеца. Това е причината компанията да обяви загуба от 120 млн. долара за първото тримесечие на тази година, което неминуемо влияе на нейният негативен имидж. За да върне доверието на акционерите към себе си Хенрик Фискер проведе мащабна презентация на три концептуални модела едновременно, които визуализират бъдещите планове на марката.
Най-близко до серийно производство от трите концепции представени в Калифорния е тази на компактният електрически кросоувър Fisker PEAR. Той трябва да бъде наличен на пазара през 2025 година и е изграден върху опростена версия на платформата SLV-1, която ще бъде гръбнака в моделната гама на компанията. това означава, че производствената версия ще се предлага във версии с един или два електромотора и батерии, които ще осигуряват автономия между 240 и 400 км.
Ако компанията иска да има сигурно бъдеще пред себе си, трябва да присъства в сегмента на товарните модели, които са най-продаваните сред американците. За това не е изненада, че в нейната гама е предвиден и пикап, чието име ще бъде Fisker Alaska. Технически, товарният модел е идентичен с Ocean и ще се предлага със задвижване на предните или четирите колела. Предвидената цена за базовият модел не трябва да надхвърля 45 000 долара, когато неговите продажби стартират някъде през 2025 година.
Най-противоречивият модел е Fisker Ronin, който според мнозина трудно ще намери зелена светлина за серийно производство особено в моментното състояние на компания. Неговата пазарна премиера също е обявена за 2025 година, но ще бъде успех, ако подобен модел бъде наличен на пазара до края на десетилетието. Fisker Ronin е читириврат кабриолет с твърд сгъваем покрив и е замислен като флагмански модел на компанията. Неговата иновативна платформа с интегрирани батерии в структурата на купето, трябва да доведе до автономия от над 1000 км., което е твърдо амбициозно към днешна дата. За задвижване Ronin ще разчита на три електромотора с обща мощност около 1000 к.с., а времето за ускорение до 100 км/ч. отнема 2 секунди. Това обаче за сега е само на хартия, но въпреки това компанията вече набира поръчки и взима депозит в размер на 2000 долара от заинтересованите клиенти. Крайната цена на модела е обявена и възлиза на 385 000 долара.
Няма коментари:
Публикуване на коментар