вторник, 27 септември 2022 г.

BMW XM (G09) - любов и омраза

 Броени дни преди официалната премиера на производствената версия на BMW Concept XM, пред нас са първите официални снимки на модела. Няма да влизаме в коментари относно, това как изглежда, но ще кажем само, че единственото хубаво в него е наличието на бензинов, V8-цилиндров, турбо мотор макар и куплиран с електромотор. 

Повече информация и официални снимки на модела очакваме да станат достъпни съвсем скоро и добавени към този пост. 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ето и обещаната информация за изцяло новото и вторият собствено разработен модел на M-дивизията на BMW наречен - XM, който използва платформата от моделите Х5, Х6 и Х7. Масивният и спортен SUV модел изглежда малко по-добре от колкото си мислихме първоначално, тъй като новият стил с двуредовите предни светлини отива повече на подобен тип автомобили, от колкото на седан, както е при BMW 7-series (G70). Въпреки всичко ще трябва време за да свикнем с авангардният дизайн, но така или иначе целта да привлича погледи е постигната, за което спомагат и 23-цоловите джанти. 

Комбинацията от SUV с 4.4 литров, V8-цилиндров, би-турбо мотор и Plug-in хибридна система с батерия от 25.7 кВтч., допринася за колосалното общо тегло на модела, което възлиза на 2750 кг. Общата мощност на хибридната система възлиза на 653 к.с., което е достатъчно да бъде постигнато ускорение до 100 км/ч. от - 4.3 секунди. Ако това не ви е достатъчно, то ще трябва да изчакате известно време, до като бъде представена и версията Lebel Red с мощност 745 к.с. с ускорение под 4 секунди. При всички случаи максималната скорост е ограничена на 250 км/ч., но при наличието на M Driver`s Package ограничението отпуска още 20 км/ч. Разхода на гориво не се съобщава, но става ясно, че благодарение на батерията BMW XM ще може да изминава до 50 км. в изцяло електрически режим при скорост до 140 км/ч. Трансмисията с двоен съединител работи постоянно в режим 4WD, като спортният електронно контролиран М-диференциал има способност и да прехвърля въртящият момент само към външното колело. Активните стабилизиращи щанги също са част от серийното оборудване, както и управляемият заден мост. В по-късен етап марката ще предложи и версия с 3.0 литровиьт, турбо бензинов мотор и електромотор интегриран в скоростната кутия, чиято обща мощност ще бъде около 480 к.с. Имайки предвид тежестта на модела, то тази версия най-вероятно ще бъде най-бавният представител от M дивизията на компанията, но за сметка на това ще може да изминава в изцяло електрически режим поне 80 км. 

Интериора предлага изключително луксозна обстановка и място за петима с познатият от новите модели на марката, цифров инструментален панел пред водача с два сдвоени 12.3-инчови екрана, HUD дисплей и новата операционна система - iDrive8. Ценителите на качествената кожа могат да поръчат първокласната Vintage Coffee Marino в комбинация със Soft Nappa за вратите, таблото и тавана в които са интегрирани 100 LED елемента. Няма смисъл да се изброяват всички асистенти подпомагащи шофирането, тъй като техният брой надминава, това от което се нуждаете и реално са всичките с които марката разполага към момента. 

Производството на BMW XM ще стартира в края на тази година в САЩ, като цените на местна почва ще стартират от около 160 000 долара. 







Няма коментари:

Публикуване на коментар