Monteverdi Tiara не прави изключение от останалите модели на марката, базирани на серийни автомобили от световни марки и преобразявани до неузнаваемост или дори с изцяло подменени каросерии. По неизвестни причини Mercedes се съгласява да предоставя на швейцарският производител модели с незавършена конструкция на каросерията, като дори е сключено и споразумение автомобилите с емблемите на Monteverdi да се продават официалните представителства на марката. След като човекът отговорен за тази сделка от немска страна умира Mercedes, веднага прекратява договорът с Monteverdi, която е успяла да произведе едва три екземпляра, като по този начин се слага и край на съществуванието на модела.
Видимо дизайна на немската лимузина е силно променен, като предната и задната част са изцяло нови. Реално от оригинала са останали само вратите, прозорците и тавана. Предната част е вдъхновени от моделите на Pininfarina от 70-те години с четири кръгли фара с хромирана основа и решетка. Задната част пък се оприличава с моделите на Rolls-Royce от този период, а задните светлини са взети директно от Peugeot 505. Като цяло дизайна е противоречив, а аеродинамичните характеристики силно влошени. Параметрите на модела са променени, като същият е нараснал на дължина, а общото тегло възлиза на 1650 кг.
Monteverdi не променя нищо по механиката и предлага своята версия само с V8-цилиндровите агрегати с работен обем от 3.8 и 5.0 литра, чиято мощност 204 и 231 к.с. Трансмисията при всички случаи е автоматична. Всички технологии на немският модел остават и тук, като модерната тогава ABS система доставяна от Bosch, серийната климатична инсталация и революционната за времето си въздушна възглавница.
Интериора на Tiara е идентичен с този на W126, като само волана и новите циферблати отличава швейцарският модел. Monteverdi се заема с оборудването на модела, като за желаещи предлага вграден телевизор, диктофон на задната седалка и хладилно отделение. Интериорното осветление също е преработени с добавени осветителни тела предаващи театрална обстановка. Всички детайли са облечени в скъп велур, а мокета е изработен от висококачествена вълна.
За съжаление, това е и последният модел на швейцарската марка, която дори имаше и отбор във F1. След прекратяването на дейността за производство на бутикови автомобили, собственикът на компанията започва да предлага ювелирни часовници и дори яхти. През 1995 година Питър Монтеверди се отказва от всякаква дейност и малко след това умира с което идва и края швейцарската автомобилна марка.
Няма коментари:
Публикуване на коментар