неделя, 24 октомври 2021 г.

Класики: Monteverdi Tiara

 Само по себе си, когато споменете за швейцарският автомобилен производител става ясно, че говорим за класически автомобили. Един от тях обаче е изключително рядък и е произведен в едва три екземпляра, като един от тях е изложен в музея в Бининген, а друг е изгорял при пожар в изложбена зала. Това е Monteverdi Tiara, представен през 1982 година и произвеждан едва една година. Това се дължи на факта, че цената на луксозният, бутиков седан базиран, не на какво и да е, а на удължената версия на Mercedes S-class (W126). надхвърля два пъти, тази на оригинала, като производителят е искал над 180 000 швейцарски франка, което в момента са еквивалент на над 500 000. Към момента няма обявена цена, но ако една от бройките се появи на пазара, то нейната цена на търг, би започвала от минимум 500 000 евро. 


Monteverdi Tiara не прави изключение от останалите модели на марката, базирани на серийни автомобили от световни марки и преобразявани до неузнаваемост или дори с изцяло подменени каросерии. По неизвестни причини Mercedes се съгласява да предоставя на швейцарският производител модели с незавършена конструкция на каросерията, като дори е сключено и споразумение автомобилите с емблемите на Monteverdi да се продават официалните представителства на марката. След като човекът отговорен за тази сделка от немска страна умира Mercedes, веднага прекратява договорът с Monteverdi, която е успяла да произведе едва три екземпляра, като по този начин се слага и край на съществуванието на модела. 


Видимо дизайна на немската лимузина е силно променен, като предната и задната част са изцяло нови. Реално от оригинала са останали само вратите, прозорците и тавана. Предната част е вдъхновени от моделите на Pininfarina от 70-те години с четири кръгли фара с хромирана основа и решетка. Задната част пък се оприличава с моделите на Rolls-Royce от този период, а задните светлини са взети директно от Peugeot 505. Като цяло дизайна е противоречив, а аеродинамичните характеристики силно влошени. Параметрите на модела са променени, като същият е нараснал на дължина, а общото тегло възлиза на 1650 кг. 


Monteverdi не променя нищо по механиката и предлага своята версия само с V8-цилиндровите агрегати с работен обем от 3.8 и 5.0 литра, чиято мощност 204 и 231 к.с. Трансмисията при всички случаи е автоматична. Всички технологии на немският модел остават и тук, като модерната тогава ABS система доставяна от Bosch, серийната климатична инсталация и революционната за времето си въздушна възглавница. 


Интериора  на Tiara е идентичен с този на W126, като само  волана и новите циферблати отличава швейцарският модел. Monteverdi се заема с оборудването на модела, като за желаещи предлага вграден телевизор, диктофон на задната седалка и хладилно отделение. Интериорното осветление също е преработени с добавени осветителни тела предаващи театрална обстановка. Всички детайли са облечени в скъп велур, а мокета е изработен от висококачествена вълна. 

За съжаление, това е и последният модел на швейцарската марка, която дори имаше и отбор във F1. След прекратяването на дейността за производство на бутикови автомобили, собственикът на компанията започва да предлага ювелирни часовници и дори яхти. През 1995 година Питър Монтеверди се отказва от всякаква дейност и малко след това умира с което идва и края швейцарската автомобилна марка. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар