Тази седмица Volvo представи иновативна и опростена "KERS" система, която в най-скоро време има всички шансове да намери своето приложение в почти всички модели на марката. Новата система е наречена Flywheel KERS и е предназначена предимно за пестене на гориво. Тя използва маховик монтиран в задната ос на автомобила, който по време на забавяне, кинетичната енергия го задвижва до 60 000 об/мин., а двигателят с вътрешно горене се изключва. Когато колата започне да се движи отново, движението на маховика се предава на задните колела посредством ново разработена трансмисия с вискосъединител. В комбинация със Стоп/Старт системата, тестовият автомобил е показал среден разход по-нисък с 25%, от този на модел без Flywheel KERS и на практика двигателят е изключен почти през половината преход в градски условия. Освен пониженият разход на гориво моделът снабден с тази система притежава и завидни динамични характеристики. Ускорението от 0 до 100км/ч става за 5.5 секунди, но от компанията изрично споменават, че тяхната система е разработена предимно за икономия и е ефективна в градския натоварен трафик. компанията разработва тази година още от 80-те години на миналия век, но поради това, че маховикът е бил изработен от стомана и общото тегло на системата е нахвърляла 100кг. идеята е била отхвърлена. Новите технология и материали в днешно време са позволили използването на въглеводородни влакна в изработката на Flywheel KERS и по този начин общото тегло на системата е едва 7-8кг. Все още не се споменава, кога и в кой модел ще видим за пръв път производствената версия на кинетичната система за възстановяване на енергията, но се надяваме това да стане още през следващата година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар