сряда, 10 февруари 2021 г.

Audi e-tron GT е по-доброто Porsche Taycan

 Дами и господа. Най-красивият електромобил е пред вас, а неговото име е Audi e-tron GT. Чест прави на марката, че не е променила нищо от дизайна на концепцията Audi e-tron GT, която видяхме преди близо две години. Разбира се предвид всекидневната употреба и променящите се метеорологични условия, на които ще бъде изложен производственият модел се е наложило някои дребни детайли да бъдат променени. Такива например са броните, дръжките на вратите, големината на огледалата и джантите с което се свършват разликите между концепцията и серийният модел.  


Няма да е изненада, ако кажем, че всъщност Audi e-tron GT е по-евтина версия на Porsche Taycan, която ще открадне значително количество клиенти от модела от Щутгарт. За задвижване се разчита на два електромотора разположени съответно на предния и задния мост. Базовата версия e-tron GT разполага с обща мощност на електромоторите от 476к.с. с опция за "overboost", която повишава мощността на 530к.с. в рамките на 2.5 секунди. Според информацията ускорението от 0 до 100км/ч. на тази версия възлиза на 4.1 секунди, а максималната скорост е 245км/ч., при обещана автономия от 488км. Версията e-tron GT RS също е налична с два електромотора, чиято мощност обаче възлиза на 597к.с. и 637к.с., при опцията "overboost". Тук ускорението до 100км/ч. става за 3.3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250км/ч., а автономията по радзбираемо причини имайки предвид, че и двете версии са оборудвани с еднаква 93кВтч. батерия, възлиза на 475км. Времето за зареждане на батерията отнема 25 минути от бързозарядна станция, а за 5 минути може да се зареди енергия достатъчна да изминете 100км. 


Интериора също е пренесен почти без промяна от концептуалният модел. Пред водача място намира 12.3-инчов дисплей, а инфотайнмънт системата разчита на 10.1-инчов тъчскрийн. Хедъп дисплеят не е забравен и се предлага серийно и стигаме до традиционният контролен панел на климатичната инсталация, който откроява серийният от концептуалният интериор. Срещу доплащане клиентите могат да поръчат седалки и дамаски от напълно рециклируеми материи. Адаптивното окачване и стъкленият таван са стандартни за модела, като срещу доплащане ще се предлагат керамичните спирачки и задните управляеми колела. Стигнахме до ценовата листа. В Германия, производителят ще иска 99 800 евро за базовата версия и 138 000 евро за модификацията RS. Все още има малка надежда да видим и версия само с две задвижващи колела по подобие на Porsche Taucan, която би трябвало да намали цената с поне 30%. Кога ще стане и дали ще стане това, остава само да гадаем. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар