четвъртък, 13 април 2017 г.

Citroen C5 Aircross, първоначално само за Китай

Ясно е, че днес SUV и кросоувър моделите са това, което бяха хеч моделите през 80-те години. Всяка реномирана компания има в портфолиото си поне по два такива модела, а тенденцията е в близко бъдеще всички класове да бъдат запълнени с този тип автомобили. Търсенето нараства, особено в Китай, където пазарният дял на такъв тип автомобили е над 60%. Ето защо не трябва да ни учудва и факта, че повечето производители се съобразяват с вкусовете на клиентите именно в този регион, а някои от моделите въобще не достигат до останалата част на света. 
Най-пресният пример за това е от днес с премиерата на производствената версия на Citroen Aircross Concept, чието име е C5 Advance. Най-новият френски кросоувър модел бе представен днес в Китай, а продажбите му в републиката ще започнат през втората половина на тази година. В Европа обаче моделът ще започне да се предлага едва в края на следващата година. Построен върху новата EМP2 платформа на PSA, моделът е технологичен близнак с Peugeot 3008. Тук обаче премиера прави изцяло новото окачване на марката, което ще се предлага срещу доплащане. След като Citroen каза сбогом на хидропневматиката, сега можем да видим така наречените "прогресивни хидравлични възглавници" интегрирани в общо тяло по подобие на конвенционалният амортисьор.
В Китай, моделът ще се предлага само с бензиновите 1.6 и 1.8 литрови агрегати с мощност съответно 167 и 204к.с., куплирани с 6-степенна, автоматична трансмисия. В по-късен етап ще се предлагат и версии с 2.0 литров мотор, както и такива с хибридно задвижване, чиято мощност ще достига 300к.с. Версия с удължено междуосие и място за седем човека също влиза в плановете на марката. Когато Citroen C5 Advance, дойде в Европа ще бъдат налични и дизелови версии.
Интериорът е на висота, а главен акцент имат 12.3-инчовият дисплей пред водача и 8-инчовият за мултимедийната система разположен на централната конзола. Производството първоначално ще се осъществява в Китай, а от следващата година той ще се произвежда и във Франция.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
В Европа моделът ще бъде достъпен с бензиновите PureTech агрегати с мощност от 130 и 180к.с. и дизеловите BlueHDI, чиято мощност също варира между 130 и 180к.с. Трансмисиите, които ще се предлагат са: 6-степенната, механична или 6 и 8-степенните, автоматични. 







Няма коментари:

Публикуване на коментар