неделя, 7 август 2016 г.

Класики: Citroen Visa

В края на 70-те години французите пускат на пазара компактен хеч модел, който за съжаление остава недооценен въпреки множеството преимущества, с които разполага спрямо своите конкуренти. Причината за това е остарелият 2-цилиндров, боксер мотор с въздушно окачване познат от модела 2CV. Той е крайно маломощен и шумен въпреки, че разполага с първата електронно разпределителна система на запалването вграждана в модел от подобен клас. С работен обем от 0.650 куб. см. неговата мощност е 35к.с., а те са крайно недостатъчни да се справят с тежащото 870кг. купе. Разбира се съществуват и версии с 4-цилиндрови агрегати, чиято мощност достига 50к.с., но и те не могат да се докажат пред клиентите. В по-късен етап марката представя и версии с работен обем от 1.4 литра и мощност 60к.с., но имиджа вече е създаден и Visa не може да се пребори с конкуренцията. Едва след фейслифта направен през 1984 година интереса към модела се завръща, а неговата дизелова версия става доста популярна. 
С цени от 10 000DM, Citroen Visa предлага изключителен комфорт на возене, удобни седалки, уникално приборно табло ориентирано изцяло към водача и не на последно място 4 врати. Версия с три врати не се предлага, но това не пречи да съществува и спортна версия с 1.6 литров агрегат и мощност 113к.с. Реално обаче съществува модел наречен Axel, който е базиран на същата платформа и се предлага само с три врати. |Интереса към него обаче е катастрофален и марката набързо продава лиценза на румънците, които пък от своя страна го продават под марката Oltcit. За разлика от него обаче,
 на изключителна популярност се радва товарната версия С15, която  се произвежда чак до 2005 година или 17 години след прекратяване производството на Visa. За периода от 1978 до 1988 година са продадени над 1.2 млн. бройки от хеч версията.







Няма коментари:

Публикуване на коментар