От 1980 до 1998 година, когато е свален от производство, Austin Metro или познат още като: MG Metro и Rover 100 series е един от най-популярните автомобили в Англия. За 18 годишното си съществувание моделът е продаден почти 1.5 млн. пъти, което само по себе си го окачествява, като един от най-успешните английски модели и седмият най-продаван автомобил в Англия. Въпреки това обаче техническите проблеми типични за английските модели съпътстват и Metro. факта, че към днешна дата на острова се движат едва около 2000 автомобила от този модел е красноречив. Пневматичното окачване без аналог в автомобил в този клас е причина за изключително комфортната возия, но е и често срещана причина за технически проблеми. Моделът е замислен като наследник на легендарното Mini, но по-една или друга причина той не може да измести класическият мъник. Двигателите и част от ходовата част идват директно от Mini, но новото купи предлага на возещите се един изключително просторен и осветен салон, с който не разполага нито един от конкурентните модели по това време.
Под предния капак място намират бензинови, 4-цилиндрови агрегати с работен обем от 1.0 до 1.4 литра с мощност от 103к.с. В по-късните модели се предлагат и дизелови агрегати доставяни от PSA с работен обем от 1.4 и 1.5 литра и мощност 53 и 57к.с. Трансмисиите са 4 или степенни, като за някои версии се предлага и 4-степенна, автоматична предавателна кутия.
В средата на 80-те година се появява и версия с 5 врати, която също се радва на засилен интерес от страна на клиентите. От 1990 година след закриването на марката Austin, Metro, започва да се предлага с емблемите на Rover, а от 1994 година е преименуван на Rover 111, 114 и 115 в зависимост от кубатурата на агрегатите с които е куплиран. За съжаление възрастта на конструкцията си казва думата въпреки модернизираният дизайн, тя не може да се справи с краш тестовете и дава незадоволителни резултата на тестовете при челен и страничен удар. За да бъде отстранен този проблем са необходими значителни ресурси непосилни за производителя и той решава да свали модела от производство. Като реален наследник на модела се сочи първото Mini представено под ръководството на BMW, чиито габарити са почти идентични с тези на Austin Metro.
Няма коментари:
Публикуване на коментар