След 8 години и изминати 110 000 километра, е време да се върнем към реалността и да оценим обективно Peugeot 308 T9 1.6 eHDI, производство 2014 година. Конкретният екземпляр е закупен от официален представител на марката с пробег от 58 000 км. а в момента е на 172 000 км. Първоначалните впечатления бяха обещаващи, но как се представи автомобилът в дългосрочен план, при ежедневна употреба и различни пътни условия?
По време на нашия продължителен тест, Peugeot 308 се сблъска с всичко – от натоварено градско движение и дълги магистрални пътувания до предизвикателни планински участъци и неравни селски пътища. Изпитахме го при различни метеорологични условия – летни жеги, проливни дъждове и студени зимни сутрини.
Интериорът демонстрира своята ергономичност и удобство при дълги пътувания. Качеството на материалите в случая при версията Classic Edition Plus е на задоволително ниво, макар някои от детайлите да са изработени от твърди пластмаси. Воланът е малък в сравнение на другите автомобили, но при привикване с неговият размер неговите предимства започват да изпъкват, като някои от тях са точното управление и улесненият достъп. Инфотейнмънт системата SMEG-3 работи гладко и интуитивно. Лошо впечатление прави тъчскрийн екранът, чието уплътнение явно не е от най-доброто, тъй като се забелязва запрашване от вътрешната част. Климатичната инсталация работи перфектно, но на седмата година се наложи допълване на фреон, което така и не стана ясно от къде се е изпарил. Системите за сигурност, като ABS и ESP се намесват само в краен случай и повишават усещането за безопасност. Седалките осигуряват задоволителна опора, но имаме забележка към нивото на шум в купето при по-високи скорости (над 140-150 км/ч.), което е толкова голямо, че оставате с впечатление, че някой прозорец не е затворен напълно. Багажникът е с не много голям обем, но е достатъчен за ежедневни нужди.
Мощността от 115 к.с., на турбо дизеловият - 1.6 литров агрегат е напълно достатъчна да се постигне средна скорост в порядъка на 130-140 км/ч., ако трафикът и условията позволяват това. Средния разход варира между 5.7 и 8л/100 км., което е далеч от посочените заводски данни от 3.6-5.4л/100км. Не можем да отречем факта, че при движение на първокласни пътища при скорост не по-голяма от 80км/ч., се постига и разход в рамките на 3.1-3.5л/100км/ч., но при показания на оборотомера над 2000об./мин., двигателят става жаден. Поведението на автомобила е на много добро ниво дори и при високи скорости, а спирачната система върши перфектно своята работа. Максималната скорост която може да постигнете с този модел, куплран с 6-степенна, механична трансмисия е малко над 220 км/ч. при спускане, но на равно не очаквайте да развиете повече от 198-201 км/ч. и то при положение, че няма силен насрещен вятър.
В период от време - 8 години за които поглед над него, автомобилът е обслужван и ремонтиран, само във фирмен сервиз, като смяната на масло се извършва в рамките между 10 и 12 000 км., а не според предписаните 20 000 км. С напредване на пробегът се наложиха да бъдат предприети някои непланирани ремонти, което е неизбежно. Първото посещение в автосервиз, бе при показания на километража от 92 000 км. Това бе наложено поради нуждата за подмяната на четирите амортисьора и то не поради повреда, а заради влошена работа и загуба на твърдост. Няма да споменаваме смяната на накладки, но малко след като бе сменен ангренажния ремък, водната помпа, тампона на скоростната кутия е нейното масло, при показание на километража от 150 000 км. се наложи да бъдат подменени и предните дискове. На 160 000 км., бяха подменени носачите и биалетките, както и маншоните на рейката.
С радост можем да кажем, че не сме имали непредвидени технически проблеми, което говори добре за надеждността на модела. Същият се представя като изключително надежден и е добър избор, ако решите да се сдобиете с такъв втора ръка. Това е и най-надеждният модел на марката с които сме се сблъсквали до момента, което доказва нейното израстване и желание да се конкурира с немските аналози. Разбира се има какво да се желае, като присъстват дразнещи неща които правят лошо впечатление най-вече свързани с качеството на лаковото покритие на боята, качеството на уплътненията на вратите, лошият дизайн на отводнителният отвор за вода в двигателният отсег, който лесно се запушва, а това води до наводнение в купето при проливен дъжд за щастие без лоши последствия освен прогизнал мокет.
Няма коментари:
Публикуване на коментар