Немската компания ZF е готова със серийна електрическа спирачна система, която ще бъде достъпна в масово произвежданите автомобили най-късно до края на 2029 година. Новата технология носи името Brake-by-Wire и работи посредством електрически импулси, като е лишена от каквото и да е хидравлика. Подобна технология бе представена в концепцията THK LSR-05 на японският доставчик за автомобилни компоненти, но технологията представена от ZF е напълно завършена и е подходяща както за електрически, така и за конвенционално задвижвани модели.
Работата на електрическата спирачна система се осъществява посредством електромотори интегрирани в спирачните апарати като се подчертава специално, че при натискане на педала водачът ще получава същото усещане като при класическата спирачна система. Според информацията освен спестеното тегло, автомобилите оборудвани с новата технология ще разполагат и с 9м. по-къс спирачен път, което е може би най-важното предимство на иновацията. За да бъде намален риска от повреда, цялата електрическа инсталация е дублирана, а управлението се контролира от няколко компютъра.
За сега не се споменава, кой производител ще бъде първият който ще се възползва от новата Brake-by-Wire технология, но производителят съобщава, че освен за моделите с дискови спирачки, тя ще бъде достъпна и за такива с барабанни спирачки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар