петък, 12 август 2016 г.

Класики: Vector W8

Само при споменаването на американската компания Vector е ясно, че става въпрос за супер спортен автомобил, който малцина знаят. Историята на компанията е изпълнена с трудности, но така или иначе през 1989 година, тя съумява да представи модел наречен W8, от който са произведени 22 бройки. Той е задвижван от 6.0 литров, V8 би-турбо агрегат от Oldsmobile, чиято мощност е 625к.с. Той е куплиран с архаична 3-степенна, автоматична трансмисия която обаче устоява на 880-те Nm. Според производителя ускорението на Vector W8 от 0 до 100км/ч  става за 3.9 секунди, а максималната скорост възлиза на 389км/ч. Дълго време именно този автомобил е най-бързият произведен в САЩ, но не е обявен официално, тъй като от фирмата не позволяват да се превят тестове с него.
Фирмата презентира Vector W8, като изключително надежден, но за жалост това не се потвърждава. Първите клиенти, които са заплатили минимум 455 000 долара сред които е и известният тенисист Андре Агаси се сблъскват с редица технически проблеми и връщат своите екземпляри на марката. Това бързо разчува и повлиява пряко върху имиджа на модела, чието производство се осъществява изцяло ръчно и с най-модерните материали използвани в самолетостроенето. 
Така през 1993 година се стига до прекратяване на производството на W8. След това марката започва работа върху наследник на модела, който е представен като концепция малко по-късно, но до негово производство така и не се стига. В средата на 90-те години марката става собственост на сина на индонезийският диктатор генерал Сухарто, който пък я довежда до окончателен фалит въпреки сключеният договор за доставка на двигатели от Lamborghini за бъдещият модел на марката - М12.  Към днешна дата компанията носи името Vector Motors и от години търси спонсори за производството на модел наречен WX8 снабден с 10-литров, V8-цилиндров мотор. До днес обаче от него съществува само една единствена бройка, която е прототип и без лиценз за използване по нормалните пътища. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар