Audi представи нов, 3-цилиндров, TDI агрегат с работен обем от 1.4 литра. Ще кажете, кое е новото. Фирмата и преди разполагаше с подобен агрегат, а от началото на годината Volkswagem Polo също разполага с 3-цилиндров, 1.4 литров дизел. Тук обаче имаме алуминиев блок, който е спестил 12кг. от общото тегло на мотора, което в случая възлиза на 132кг. Биелите, буталата и дори сегментите са с оптимизирано тегло. Благодарение на балансиращия вал задвижван от маслената помпа, която пък от своя страна работи в три нива на налягане, вибрациите на мотора са минимални. По подобие на новите бензинови агрегати и тук наблюдаваме системата за бързо загряване на двигателя, която има възможност да изключва притока на охлаждаща течност към главата. Горивната система също е нова. Тук тя работи под налягане от 2000 бара, което допринася за по-добро впръскване на горивото в камерите. Въздухопроводите към турбо компресора са с нов дизайн, а интеркулера разполага с водно охлаждане. Новият, TDI агрегат разполага и с EGR система, която позволява постигането на емисиите Евро6. Да припомним, че новия, 1.5 литров дизел, които намира място в новата Mazda 2, не разполага с подобна скъпо струваща система, но също покрива новите еко норми. Според официалната информация подадена от производителя мощността на TDI агрегата възлиза на 90к.с. и 230Nm, на разположение от 1500 до 2500об–мин. За сега не се съобщава дали ще има и други версии, но познавайки политиката на фирмата в най-скоро време може да очакваме и версии с мощност от 75 и 110к.с. Първият модел, в който ще намери място новият, 1.4 литров дизел е фейслифт версията на Audi A1.
Няма коментари:
Публикуване на коментар