Стоманените пружини по окачването автомобили не са претърпели никакви промени от тяхното внедряване в автомобилостроенето. От тази година това е на път да се промени, след като Audi, обяви намеренията си за внедряване на пружини в своите модели за чиято направа са използвани композитни материали. Според производителя техните характеристики по нищо не отстъпват от тези на стоманените пружини, а преимуществата са: по-ниско тегло, по-малки размери, никаква умора на материала, което означава, че те ще запазят своите свойства без оглед на възрастта на автомобила, както и факта, че са по-устойчиви на корозия. Новото поколение пружини ще разполага с по-малко на брой намотки, а теглото което ще бъде спестено може да достигне до 40%, спрямо това на познатите ни пружини. За направата на новите пружини се използват стъклени влакна, омотани с епоксидна смола в специално пригодени матрици, след което се изпичат при температура от 100 градуса по Целзий. За сега не се споменава, кой модел ще бъде първият, който ще се сдобие с новите пружини, но това ще разберем още тази година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар