Страници

четвъртък, 31 декември 2020 г.

Haval M6 с обстоен фейслифт и нов интериор

По някога се чудим, как китайците съумяват да модернизират своите модели в рамките на една - две години. След обновяването на Haval M6, който е един от най-евтините модели в гамата на марката, сега отново ставаме свидетели на пореден фейслифт за модела, който ще бъде представен официално след няколко седмици. След последното обновяване на модела, неговите продажби се съживиха и за една година в Китай, бяха продадени над 120 000 бройки. 


Сега марката отново модернизира модела с нов дизайн, като му придава по-модерна визия. Предната и задната част са изцяло нови, а страничната линия с плаващият покрив е останала в миналото. Интериорът също е изцяло нов с модерна централна конзола и широкоекранен дисплей за инфотайнмънт системата и най-вероятно ще възбуди още повече интереса към този модел въпреки, че пред водача място намира нормален аналогов инструментален панел. 


За задвижване обаче продължава да разчита на познатият - 1.5 литров, бензинов турбо мотор с мощност 150к.с., куплиран с 6-степенна, механична или 7-степенна, двудискова трансмисия предаващи движението само към предните колела. Най-голямата модернизация в механиката е замяната на традиционната ръчна спирачка с електрическа такава, което е довело и до отпадането на традиционният скоростен лост. Обновената версия на М6 ще се предлага с цени от 11 600 долара, което е с около 10%, повече от цените на настоящата версия. 

Какво се случи през 2020-та година?

 За съжаление, няма как да не споменем COVID-19 при положение, че правим обзор за изминалата 2020-та година. За радост обаче цялата ситуация покрай пандемията не се отрази пагубно на производителите, макар някой да стопираха своята работа за определено време, а продажбите в някои региони да намалеят до нула. Стигна се и до закриването на някой марки, които от известно време изпитваха трудности, а пандемията бе оправдание за техният фалит от страна на съответните концерни на които те принадлежат. General Motors, официално екзекутира Holden,  а Renault-Nissan с лека ръка отново закриват марката Datsun, която по-скоро бе жертва на лош маркетинг, от колкото на ситуацията с COVID-19. Последната новина дойде от Южна Корея, където преди дни се разбра официално, че новият собственик на SsangYong в лицето на Mahindra, спира всякакви инвестиции за подпомагане на корейската марка и пристъпва към действие на несъстоятелност. 


Най-големият печеливш за 2020 година явно са китайските производители, които не само увеличават продажбите си, ами и създават нови брандове за своите електрически и луксозни модели. Такива например са: SkywellHiPhiVoyahModernSimingArcfoxHozon Auto и Hycan. В Америка също бяха представени първите модели на новосъздадените марки Lordstown и Lucid, а Hyundai представи новият си бранд за електрически модели под името IONIQ. Полша и Турция направиха заявка, че в следващите години ще бъдат реален производител на автомобили със собствените си марки Izera иTOGG

Някои производители успяха да преудолеят кризата, като предпочетоха да се слеят един с друг в общи концерни. Голямата новина за подобен акт, бе сливането между FCA и PSA, което  бе обявено официално преди няколко месеца и доведе до образуването на мултинационална корпорация с името Stellantis. В Китай, пък VAG обяви, че Volkswagen придобива до 75%, от акциите на JAC, което гарантира едно солидно присъствие на немците на най-бързо развиващият се пазар. 

Други компании поеха по свой път и решиха да инвестират огромни суми в нови технологии и бъдещи разработки, които в близко бъдеще ще преосмислят цялата тяхна идеология. General Motors, например инвестира близо 20 млрд. долара за разработката на новата EV платформа, а BMW успоредно с Toyota представи своята система за задвижване, чрез водородни клетки - I Hydrogen NEXT, която намира място в предлаганата вече на японския пазар Toyota Mirai. Корейският концерн Hyundai, също инвестира значителни средства в новата модулна платформа E-GMP, предназначена за бъдещите модели на споменатата вече марка IONIQ. Компании, като Volvo и Audi, пък например залагат на  комуникацията и автономното шофиране. Шведите заявиха, че в най-близко бъдеще ще предложат автономна система за шофиране във всички свои модели, а Audi вече предлага новата инфоразвлекателна система MIB 3, чиито възможности на практика са неограничени, благодарение на възможността за работа с виртуалният асистент на Amazon, познат като - Alexa. 

Въпреки отмяната на почти всички автомобилни изложения, производителите съумяха да предизвикат интерес към себе си на отделни събития или чрез онлайн платформи, като представиха наследниците на свои емблематични модели. Не можем да не споменем на първо място Новият Mercedes S-class и Mercedes-Maybach S-class. Култовият Fiat 500 се сдоби с ново поколение - Fiat е-500, което се задвижва само от електроенергия, но ще се предлага успоредно с настоящият модел. Зад океана Ford, възроди своя емблематичен модел от близкото минало - Ford Bronco, а GM даде нов живот на Hummer, но този път като модел на GMC. Разбира се имаше и още интересни премиери, които ние отразихме своевременно. 

Тенденцията за интерес към ултра скъпи модели от миналата година не намаля и през тази година, като реномираните производители продължават да предлагат ограничени серии или единични бройки на своите платежоспособни клиенти. Станахме свидетели на появата на модели като: Aston Martin VictorAston Martin V12 SpeedsterBentley Mulliner BacalarBugatti Chiron Pur SportFerrari OmologataGordon Murray Autotmotive T.50, Lamborghini SC20Lamborghini Sian RoadsterMaserati MC20  и McLaren Sabre


понеделник, 28 декември 2020 г.

GAZ Valdai Next е новото предложение на марката

От началото на следващата година в Русия ще бъде достъпно новото предложение на марката под името GAZ Valdai Next. товарният модел предназначен предимно за употреба в градски условия е базиран върху модифицираната платформа от GAZ Gazelle, а кабината идва от китайският производител Foton. 

За задвижване моделът разчита на 2.8 литров, турбо дизел доставян от Cummins с мощност 131к.с., куплиран с нова 6-степенна, механична трансмисия. налични ще бъдат три дължини на шасито, а полезният товар може да да достигне до 3.7 тона. 


Интериора прави впечатление с добро оборудване, като от компанията споделят, че серийно Valdai Next ще се предлага с мултимедийна система, климатик, круиз контрол, стабилизираща система и ел. стъкла. 

петък, 25 декември 2020 г.

Китайската версия на Ford Edge с фейслифт и нов интериор

След представянето на седем местната версия на Ford Edge, която се предлага само в Китай, сега американците подлагат моделното семейство но по-сериозен ъпгрейд, който отново е предназначен за версиите предлагани в китайската република, но най-вероятно до края на следващата година ще бъде приложен и за моделите предлагани на пазарите в останалия свят. 



Външните промени са свързани с новия дизайн на броните и радиаторната решетка. По-интересно е това, което виждаме в интериора. Той е изцяло нов, като пред водача място намират два, сдвоени дисплея с общ диагонал от 21-инча. Въпреки, че от дисплея за инфотайнмънт системата се управляват и функциите на климатичната инсталация и озвучителната система на централната конзола място намират два въртящи се контролера за скоростта  на вентилатора на климатика и силата на звука от озвучителната система. 


Поради слабият интерес в Китай, за версията с V6-цилиндров мотор, обновеният модел наречен Edge Plus ще се предлага само с 4-цилиндров, 2.0 литров, турбо мотор с мощност 245к.с., куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към предните колела. Задвижването 4х4 ще се предлага срещу доплащане.

Mitsubishi Delica D:2 - клонинг на Suzuki Solio

 След представянето на новото поколение Suzuki Solio, сега японците представят и версията на Mitsubishi, чието име е Delica D:2. Моделът на Mitsubishi се различава от оригинала само по емблемите, което не е нещо ново. За задвижване Mitsubishi Delica D:2, разчита на 3-цилиндров, 1.2 литров, бензинов мотор с мощност 91к.с., оборудван с лека хибридна система и малка литиево-йонна батерия. Трансмисията е CVT, задвижваща предните или четирите колела в зависимост от модификацията. 


Интериора също е идентичен и на двата модела, както и базовото оборудване. Въприки това моделът на Mitsubishi е малко по-скъп, тъй като разполага с по-скъпо лаково покритие, стъкла с UV защита и гуми с ниско съпротивление на триене. 



Toyota C+pod е ултракомпактният електромобил на японците

 От тази седмица в Япония, започват продажбите на странен двуместен, електрически задвижван автомобил за къси разстояния. Toyota C+pod се задвижва от електромотор с мощност 12 к.с., задвижващ задните колела и литиево-йонна батерия с капацитет 9.1 кВтч. посочената автономия възлиза на 150 км/ч. ,но имайте предвид, че максималната скорост на C#pod е 60 км/ч. Пълното зареждане на батерията отнема между 5 и 16 часа в зависимост от мрежата, която използвате. 


Интериора на 2.49 метра модел е семпъл и изработен от евтини, но устойчиви материали. Оборудването е спартанско, но срещу доплащане бъдещите клиенти могат да оборудват своите модели с подгряващо на седалките и климатична инсталация. Цените на Toyota C+pod стартират от 1.65 млн. йени, като първоначално моделът ще се предлага само на кооперативни клиенти. Същинските продажби ще започнат от началото на 2022 година. 



Nissan NV200 с леки подобрения в САЩ

Въпреки напредналата си възраст, товарният модел на японците се предлага добре в световен мащаб. В САЩ, моделът вече не се прдлага като Chevrolet City Express, но интересът към NV200 не отслабва и сега японците освежават модела и предлагат по-добро оборудване още от базовата версия. 



Външните промени се свеждат до наличието на нова радиаторна решетка, леко променена оптика на фаровете и нова цветова гама. В интериора промените са по-големи, като впечатление прави новият инструментален панел пред водача, наличието на мултимедийна система с 7-инчов екран, която се предлага вече серийно, нов дизайн на волана и скоростният лост. Серийно се предлагат мултифункционалният волан, камерата за заден ход и сензори за паркиране в задната част на автомобила. 


За задвижване Nissan NV200 в САЩ, ще се предлага с 2.0 литров, бензинов мотор с мощност 131к.с., куплиран серийно с CVT трансмисия. За сега няма информация, дали и Mitsubishi Delica ще получи тези обновления, но на-вероятно това е въпрос на време да се случи. 

четвъртък, 24 декември 2020 г.

Geely Binrui F-Tape с премиера в Китай

 Представеният преди две години седан - Geely Binrui се води за един от най-модерните китайски автомобили по простата причина, че е построен върху ВМА платформата на Volvo. Това обаче не пречка моделът да бъде подложен на обновяване макар и свързано предимно с дизайна на екстериора. Наред с промененият дизайн, седанът получава и допълнение към името си, като от сега нататък в Китай, той ще се предлага под името Geely Binrui F-Tape.


Промени в механиката няма. Моторната гама обаче е ревизирана, като базовият - 1.0 литров мотор отпада, заедно с механичната трансмисия. Познатият 1.4 литров, турбо мотор е с повишена на 141 к.с. мощност и ще се предлага само с CVT трансмисия. 


вторник, 22 декември 2020 г.

McLaren Sabre е най-бързият двуместен модел на марката

 Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, McLaren и дори Benthley се възползват от интереса на свръх скъпи поръчкови модели и успешно реализират добри продажби посредством своите подразделения за производство на бутикови модели. Последното предложение в навечерието на коледните празници идва от McLaren, който благодарение на своята програма MSO, представя модела Sabre, чиито първи екземпляр вече е доставен на анонимният собственик. 


Според информацията, която все още е оскъдна - McLaren Sabre е еволюция на McLaren Senna и разчита на V8-цилиндров, би-турбо мотор с мощност 835 к.с., благодарение на който максималната скорост достига до 351 км/ч. Този показател автоматично коронясва модела, като най-бързият в историята на марката до момента. Трябва да се направи пояснение, че развиващият - 403 км/ч. McLaren Speedtail, разполага с три места в кокпита или по-точно 2+1. Трансмисията не се споменава каква е, но най-вероятно това ще бъде 7-степенната, двудискова скоростна кутия, която ще бъде преработена за модела. 


Ясно е, че голямо внимание е отделено на аеродинамиката, чиито главен акцент е огромният дифузьор в задната част. Производителят гарантира на своите клиенти, че ще имат тясна връзка с тест пилотите и инженерите, които са отговорни за производството на техните модели. За сега не е обявена цена, но така или иначе Mclaren Sabre ще бъде поредният суперспортист, който ще украсява гаражите на 15 платежоспособни клиенти. 


Електрическите товарни модели на PSA избрани за International Van of the Year 2021

 Електрическите версии на Peugeot Expert и неговите клонинги в лицето на Opel Vivaro и Citroen Jumpy, бяха удостоени с титлата International Van of the Year  за 2021 година. Някак некоректно, модел чиято концепция е на близо пет години, било то и с изцяло нова философия на задвижването грабва приза при наличието на новоразработените Volkswagen Caddy и Renault Kangoo, които също имат изцяло електрически модификации и модерни технологии, но явно те ще бъдат взети под внимание в следващото издание на наградите. Така или иначе победителят е избран и е извоювал своята позиция, пред конкуренти като: Ford Transit Active & TrailОбновеният Mercedes Vito и електрическата версия на Mercedes Sprinter.


За задвижване електрическите товарни модели на PSA, разчитат на електромотор с мощност 136к.с., като налични за него са батерии с капацитет от 50 или 75 кВтч. Според данни на производителят, автономията възлиза на 230 или 330 км., като времето за зареждане на батерията е в рамките от 35 минути до 47 часа в зависимост от това, каква мрежа използвате. С оглед по-добра автономия максималната скорост е ограничена на 130 км/ч., а при пълен капацитет на батерията ускорението до 100 км/ч. става за 13.1 секунди.  


Geely Emgrand 7 с пореден фейслифт

 Китайците за пореден път подлагат на козметични промени модела Emgrand 7, който явно в скоро време няма да напусне пазара в страната, въпреки наличието на модели като: Geely Binrui и Geely Emgrand GL. Външните промени са леки, но придават по-свеж вид на седана, чиято последна актуализация, бе само преди две години. В интериора също се наблюдават известни разлики, като пред водача вече наблюдаваме цифров инструментален панел, а на централният панел, място намира 8-инчов, тъчскрийн дисплей за новата мултимедийна система с гласови команди. 


Под капака промени няма. Там място намират познатите бензинови - 1.5 и 1.8 литрови мотори с мощност 109 и 133к.с., куплирани с 5-степенна, механична или CVT трансмисия. 

Lada Niva с обстоен фейслифт и ново име

 След като с помощта на Renault-Nissan, руснаците си върнаха името Niva, от GM и след това леко освежиха модела, сега представят напълно обновена версия, чието име е Lada Niva Travel. Трябва да се отбележи обаче, че разработката по обновяването на модела е стартирала още по времето, когато той бе продаван с емблемите на Chevrolet и няма смисъл да търсите идентични линии с настоящите модели на Lada. Предната част е изцяло нова и на пръв поглед наподобява известен японски модел, до като в задната част новите неща са бронята и светлините с LED технология. При всички положения обаче Lada Niva Travel изглежда значително по-добре от преди и ще може да се задържи на пазара поне още 3-4 години, до като бъде представен реалният наследник на култовата Lada Niva, която сега се предлага под името Lada 4x4 Urban


Промяна в механиката и интериора обаче няма. Съобщава се за наличието на нови предни седалки и подобрена шумоизолация, както и за подобрена версия на мултимедията. За задвижване моделът разчита на познатият - 1.7 литров, бензинов мотор с мощност 80к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия с понижаващи предавки и задвижване на четирите колела. Продажбите на Lada Niva Travel в Русия ще започнат от март месец, следващата година, като за сега не се споменава цена, нито това дали и за къде ще има експорт. 

понеделник, 21 декември 2020 г.

Voyah / Lantu Free е първият модел на новата луксозна марка

Това лято, китайската марка Dongfeng, представи своето луксозно подразделение наречено Voyah, като направи заявка, че ще се намеси сериозно в категорията на хибридни и изцяло електрически модели. От средата на следващата година новата премиум, китайска марка ще представи първият си модел под името Voyah Free, който ще се предлага и като  Lantu Free. Това е пълноразмерен SUV модел, базиран върху новата модулна платформа, специално предназначена за бъдещите модели на марката. С дължина от - 4.9 метра, височина - 1.69 и ширина - 1.95 метра, моделът разполага със солидни пропорции още повече, че междуосието възлиза на почти 3 метра. 

Основаната версия на Voyah Free, разчита на два електромотора позиционирани съответно на предната и задната ос, чиято обща мощност възлиза на 680 к.с. Капацитета на централно разположената батерия под пода на купето не се споменава, но от фирмата гарантират, че базовата версия ще разполага с автономия от минимум 500 км. Производителят гордо съобщава, че ускорението от 0 до 100 км/ч., ще става за 4.8 секунди, а 200 км/ч. ще се постигат безпроблемно. налична ще бъде и Plug-in хибридна версия с 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 110 к.с., който ще служи за дозареждане на батерията, като по-този начин ще се осигурява пробег от 860 км. 

Интериорът предлага място за пет човека, като оборудването подобаващо за един премиум модел ще предлага първокласна изработка и най-модерните технологии с които марката разполага. Пред водача и спътника място намират три слепени дисплея, на които ще се изобразява всестранна информация, включително и възможност за сърфиране в интернет. Климатичната инсталация е читиризонова, предните седалки са със система за обдухване и масаж, а срещу доплащане ще се предлага и автономна система за шофиране от трето ниво. Според производителят стартовата цена на Voyah / Lantu Free, трябва да започва от около 60 000 долара, а плановете са да бъдат произвеждани поне по 120 000 автомобила годишно. В близките няколко години трябва да бъдат представени още поне четири модела, сред които ще видим луксозен седан и MPV модел с нулеви емисии. 

четвъртък, 17 декември 2020 г.

Lamborghini SC20: Италианците знаят как!

Италианската марка представя още един уникален модел, който е произведен в един екземпляр по поръчка на анонимен клиент. По подобие на Lamborghini Aventador SC18, новото бижу наречено SC20 е базирано на Lamborghini Aventador SVJ Roadster, но разполага с уникален дизайн разработен от Squadra Corsa и макар да липсва преден прозорец е изцяло легален за шофиране по цивилните пътища. 



За задвижване Lamborghini SC20, разчита на познатият - 6.5 литров, V12-цилиндров, атмосферен мотор с мощност 770к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към четирите колела. За съжаление, характерно за моделите произведени в един екземпляр, динамичните характеристики не се споменават, а са достъпни само за собствениците, които участват активно в тяхната разработка. Цената също е засекретена, но е ясно, че за подобен модел собственикът се е разделил с минимум 1.8 млн. евро. 

сряда, 16 декември 2020 г.

Honda Life само за Китай

 В Китай, новото поколение на Honda Jazz ще се предлага под името Life и то успоредно с оригиналната версия. Honda Life, обаче ще се произвежда от GAC-Honda и разполага с леко променен дизайн на екстериора. Новият дизайн на броните и новата радиаторна решетка са достатъчни да придадат значително по-добър облик на компактният модел. 


В интериора промени няма, а и не са необходими. Само леко променената централна конзола между седалките прави китайската версия по-различна. Оборудването обаче е станало по-богато, тъй като Honda Life ще се предлага само във версиите Sport и Crosstar. За сметка на това обаче китайските потребители няма да могат да се възползват от задната сгъваема седалка, която трансформира интериора в товарно пространство. 


За разлика от Honda Jazz, предлаганата в Китай версия ще се задвижва от бензинов 1.5 литров агрегат с мощност 131к.с., куплиран с CVT трансмисия задвижваща предните колела. За сега не се споменава дали Honda Life ще се предлага и на други пазари, но е много вероятно моделът да стане наличен и в Русия. 

Екзотични: Hennessey Venom F5

Когато преди три години, бе представен прототипа на Hennessey Venom F5, беше направена заявка, че моделът ще достига скорост от 482км/ч., което автоматично ще го короняса за най-бързият автомобил на планетата. От тогава обаче измина много време и света видя Koenigsegg Jesco Absolut, който според своите създатели достига максимална скорост от 532км/ч. Тази седмица обаче американската компания представи производствената версия на F5, чието производство стартира от пролетта на следващата година. Видно е, че дизайнът е леко променен, но производителят съобщава, че това помага на производителността и сега данните са по-добри от тези обяви преди три години. 



Според официалната информация Hennessey Venom F5 се задвижва от 6.6 литров, V8-цилиндров, би-турбо мотор с мощност 1842к.с., куплиран с 7-степенна, роботизирана трансмисия с чиято първа предавка може да достигнете скорост от 113км/ч. Общото тегло на модела е 1380кг., а максималната скорост трябва да бъде над 500км/ч., но не се споменава с точност. Според думите на компанията конструкцията на модела може да понесе без проблем скорост над 540км/ч. Ускорението от 0 до 100км/ч. се случва за 2.6 секунди, а до 200 за - 4.7 секунди. След още 10.8 секунди ще се телепортирате до 400км/ч. 

Интериора е насочен изцяло към водача, без излишни заигравки. Пред водача място намира 7-инчов, дисплей за цифровият инструментален панел, а инфотайнмънт системата разполага с 9-инчов тъчскрийн. Волана е изработен от карбон и на него са разположени контролерите за чистачките, сигналните светлини, управлението на озвучителната система и светлините на автомобила. 
Обещаната бройка от 24 автомобила ще бъде спазена, но цената е леко увеличена с около 500 000 долара от обявените преди три години 1.6 млн. долара. 

Mercedes е готов със своята електрическа флотилия

 Следващата година явно се очертава, като преломна за Mercedes, тъй като марката ще представи цели четири изцяло електрически модела, които ще попълнат семейството - EQ, състоящо се в момента от Mercedes EQC и EQV


Първият модел, който трябва да очакваме е - EQA и както се досещате ще бъде електрическа версия на Mercedes GLA, но с променен дизайн на екстериора и интериора. През пролетта на 2021 година се очаква и EQB, създаден по същата рецепта и основан на модела - GLB


През втората половина на 2021 година ще се състоят премиерите на EQS и EQE, който ще бъдат построени върху изцяло новата модулна платформа на концерна. Флагманският модел, който ще бъде близък до концепцията Vision EQS, ще предлага завидно вътрешно пространство по-голямо от това на Mercedes S-class въпреки, че външните размери ще са значително по-малки. По-малкият - EQE, също ще разчита на модулната платформа, но със съкратено междуосие, което обаче по никакъв начин няма да повлияе на вътрешното пространство. 


За съжаление нищо не се споменава за задвижването и батериите, но пък става ясно, че освен в Германия, някои от представителите ще бъдат произвеждани в Унгария и Китай. През 2022 година се очакват и два електрически SUV модела - EQE SUV и EQS SUV, които ще бъдат произвеждани в САЩ.