Страници

четвъртък, 31 декември 2020 г.

Какво се случи през 2020-та година?

 За съжаление, няма как да не споменем COVID-19 при положение, че правим обзор за изминалата 2020-та година. За радост обаче цялата ситуация покрай пандемията не се отрази пагубно на производителите, макар някой да стопираха своята работа за определено време, а продажбите в някои региони да намалеят до нула. Стигна се и до закриването на някой марки, които от известно време изпитваха трудности, а пандемията бе оправдание за техният фалит от страна на съответните концерни на които те принадлежат. General Motors, официално екзекутира Holden,  а Renault-Nissan с лека ръка отново закриват марката Datsun, която по-скоро бе жертва на лош маркетинг, от колкото на ситуацията с COVID-19. Последната новина дойде от Южна Корея, където преди дни се разбра официално, че новият собственик на SsangYong в лицето на Mahindra, спира всякакви инвестиции за подпомагане на корейската марка и пристъпва към действие на несъстоятелност. 


Най-големият печеливш за 2020 година явно са китайските производители, които не само увеличават продажбите си, ами и създават нови брандове за своите електрически и луксозни модели. Такива например са: SkywellHiPhiVoyahModernSimingArcfoxHozon Auto и Hycan. В Америка също бяха представени първите модели на новосъздадените марки Lordstown и Lucid, а Hyundai представи новият си бранд за електрически модели под името IONIQ. Полша и Турция направиха заявка, че в следващите години ще бъдат реален производител на автомобили със собствените си марки Izera иTOGG

Някои производители успяха да преудолеят кризата, като предпочетоха да се слеят един с друг в общи концерни. Голямата новина за подобен акт, бе сливането между FCA и PSA, което  бе обявено официално преди няколко месеца и доведе до образуването на мултинационална корпорация с името Stellantis. В Китай, пък VAG обяви, че Volkswagen придобива до 75%, от акциите на JAC, което гарантира едно солидно присъствие на немците на най-бързо развиващият се пазар. 

Други компании поеха по свой път и решиха да инвестират огромни суми в нови технологии и бъдещи разработки, които в близко бъдеще ще преосмислят цялата тяхна идеология. General Motors, например инвестира близо 20 млрд. долара за разработката на новата EV платформа, а BMW успоредно с Toyota представи своята система за задвижване, чрез водородни клетки - I Hydrogen NEXT, която намира място в предлаганата вече на японския пазар Toyota Mirai. Корейският концерн Hyundai, също инвестира значителни средства в новата модулна платформа E-GMP, предназначена за бъдещите модели на споменатата вече марка IONIQ. Компании, като Volvo и Audi, пък например залагат на  комуникацията и автономното шофиране. Шведите заявиха, че в най-близко бъдеще ще предложат автономна система за шофиране във всички свои модели, а Audi вече предлага новата инфоразвлекателна система MIB 3, чиито възможности на практика са неограничени, благодарение на възможността за работа с виртуалният асистент на Amazon, познат като - Alexa. 

Въпреки отмяната на почти всички автомобилни изложения, производителите съумяха да предизвикат интерес към себе си на отделни събития или чрез онлайн платформи, като представиха наследниците на свои емблематични модели. Не можем да не споменем на първо място Новият Mercedes S-class и Mercedes-Maybach S-class. Култовият Fiat 500 се сдоби с ново поколение - Fiat е-500, което се задвижва само от електроенергия, но ще се предлага успоредно с настоящият модел. Зад океана Ford, възроди своя емблематичен модел от близкото минало - Ford Bronco, а GM даде нов живот на Hummer, но този път като модел на GMC. Разбира се имаше и още интересни премиери, които ние отразихме своевременно. 

Тенденцията за интерес към ултра скъпи модели от миналата година не намаля и през тази година, като реномираните производители продължават да предлагат ограничени серии или единични бройки на своите платежоспособни клиенти. Станахме свидетели на появата на модели като: Aston Martin VictorAston Martin V12 SpeedsterBentley Mulliner BacalarBugatti Chiron Pur SportFerrari OmologataGordon Murray Autotmotive T.50, Lamborghini SC20Lamborghini Sian RoadsterMaserati MC20  и McLaren Sabre


Няма коментари:

Публикуване на коментар