Страници

събота, 30 септември 2023 г.

Livan S6 Pro създаден специално за Русия, като конкурент на Москвич 6

 Китайската марка се насочва усилено към руския пазар и след компактният кросоувър Livan X3 Pro, който за няколко месеца намери над 1200 купувача, сега марката собственост на Geely ще предложи и седан наречен S6 Pro, който ще бъде директен съперник на Москвич 6. Той е базиран на Geely Emgrand L и е създаден специално за експортните пазари и най-вече този в Русия и няма да се предлага в Китай. Дизайна на предната част е променен, като по този начин моделът получава собствен облик. 

Интериора е изцяло нов с двоен цифров панел пред водача с два 12.3-инчови дисплея, седалки от изкуствена кожа, климатроник и богато оборудване. С дължина на купето от 4.75 метра и междуосие - 2.70 метра в купето спокойно се разполагат 5 човека заедно с прилежащият им багаж. 

За разлика на своя събрат, под капака на Livan S6 Pro място намира по-старият - 1.5 литров, турбо бензинов мотор, който ще бъде наличен в две версии на мощност, съответно от 138 и 180 к.с. При всички случаи трансмисията е 7-степенна, двудискова предаваща движението към предните колела. В окачването също има известни промени в сравнение с моделът на Geely, като задният мост вече е от полунезависим тип с твърда греда. Цените все още не са известни, но се очаква седанът да стартира от около 2.5 млн. рубли и да бъде наличен от началото на ноември месец, когато ще бъде представен и триредовият SUV - Livan RL9.


петък, 29 септември 2023 г.

Mazda 2 Hybrid с козметични промени и повече мощност

 Хибридната  версия на Mazda 2 предлагана в Европа, получава козметични промени които вече разграничават хибридният модел от своят събрат Toyota Yaris. Разликите се забелязват от пръв поглед благодарение на новата предна броня, радиаторна решетка и променената конзола свързваща задните светлини, която вече е с цвета на купето. Всичко останало обаче е останало без промяна.

В интериора също има промени свързани с наличието на цифров инструментален панел пред водача с размер от 12.3-инча, както и наличието на новата инфотайнмънт система с 9 или 10.5-инчов дисплей. базовото нива на оборудване е станало малко по-богато, а наличен за модела е вече и отваряем панорамен покрив.

Самозареждащата се хибридната система с 1.5 литровият, 3-цилиндров бензинов мотор, получава допълнителна мощност и вече разполага с 129 к.с. Трансмисията е CVT и позволява на модела да се движи със скорост до 175 км/ч. Средният разход на гориво споменат от производителят е между 3.8 и 4л./100км. 

четвъртък, 28 септември 2023 г.

Genesis GV80 с фейслифт

 Успоредно с Genesis GV80 Coupe, корейците представят и обновената версия на флагманският си SUV модел - Genesis GV80. По подобие на купе версията, триредовият SUV получава леки промени в дизайна на екстериора, както и новият интериор с 27-инчовият, OLED дисплей и по-добро оборудване. Външните промени се характеризират с новия дизайн на броните, леко променената радиаторна решетка и новите LED матрични фарове, чиято форма не е променена. Цветовата гама за модела е преработена, а опционално вече са налични и 22-цолови джанти. 

Под капака най-голямата промяна е в липсата на дизелова модификация, която обаче е възможно да остане наличен за експортните версии. Бензиновите модификации, разчитат на познатият 4-цилиндров, турбо мотор с мощност 304 к.с., както и на V6-цилиндровият турбо агрегат с работен обем от 3.5 литра и мощност 380 к.с. За добрият комфорт на возене серийно се предлагат адаптивни амортисьори, които променят твърдостта посредством информацията подавана на компютъра от предната камера, която сканира пътното платно. 

Продажбите на обновеният GV80, както и на купеобразната версия в Корея, трябва да започнат още следващият мосец, но експорта ще започне от началото на следващата година. Цени все още не са обявени. 



Genesis GV80 Coupe представен официално в Сеул

 В Южна Корея, бе представена производствената версия на Genesis GV80 Coupe Concept, като остава вярна на концепцията по отношение на дизайна и разлики почти не се забелязват. За радост на феновете, дори спойлерът в задната част от типа "патешка опашка" е запазен, заедно с опционалните 22-цолови джанти. 

За изненада може да се приеме изцяло новият интериор с 27-инчов, OLED дисплей обединяващ цифровият инструментален панел и инфотайнмънт системата. Воланът е с плоско дъно, а висококачествените материали от карбонови сплави, дърво и алуминии допринасят за първокласна атмосфера. Климатичната инсталация е читиризонова, а возещите се на втория ред седалки разполагат с опционални 14.6-инчови дисплей прикрепени към облегалките на предните седалки, от които имат достъп до стрийминг платформите. Серийно на борда място намира подобрена версия на пакета за безопастност ADAS, както и 10 въздушни възглавници. 

За задвижване Genesis GV80 Coupe, разчита на 2.5 и 3.5 литровите, бензинови турбо мотори с мощност 304, 380 и 415 к.с., като най-мощната версия е оборудвана с 48-волтова лека хибридна система и лаунч контрол. Серийно всички агрегати са куплирани с 8-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. 


сряда, 27 септември 2023 г.

Venucia VX6 е първият изцяло електрически модел на марката

 Марката Venucia на Dongfenf, представя първият си изцяло електрически модел наречен VX6, чиито продажби трябва да стартират до края на тази година. Venucia VX6 е презентиран като компактен SUV с място за 5 човека, насочен към младите клиенти на марката. Неговите размери са както следва: дължина - 4.66, ширина - 189 и височина - 1.65 метра с междуосие от - 2.85 метра.

Моделът е базиран върху силно модифицираната платформа на Venucia Grand - V, която е преработена за електрическо задвижване с 800-волтова архитектура. Според производителят тяговата батерия от 20 до 80%, може да бъде заредена в рамките на 10 минути. Мощността на електромотора задвижващ предните колела е 218 к.с., а максималната скорост е ограничена на 165 км/ч.  

Официални снимки на интериора все още липсват, но там се очаква оформление с два екрана и минималистичен стил, както и завидно оборудване подобаващо на съвременен модел. Повече подробности, както и снимки ще бъдат добавени към този пост в по-късен етап. 

вторник, 26 септември 2023 г.

Mercedes представя AMG GLC 43 и GLC 63 Coupe

 Няколко месеца след премиерата на Mercedes-AMG GLC 43 и AMG GLC 63, сега марката представя и AMG версиите на Mercedes GLC Coupe (C254). Изненади няма, тъй като двата модела споделят една и съща платформа и оборудване с Mercedes-AMG C63 SE, което ще рече, че под капака вече място ще намира хибридизираният, 4-цилиндров, 2.0 литров турбо бензинов мотор. 

Агрегата на Mercedes-AMG GLC 43 е оборудван с 48-волтова, лека хибридна технология, която доставя допълнителни 14 к.с., от своят стартер-генератор при по-ниски обороти, което в комбинация с електрическата турбина елиминира турбо дупката. Мощността в стандартен режим на тази версия е 421 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч. възлиза на 4.8 секунди. За тези които искат да се докоснат до пълното инженерство на AMG е предвидена версията GLC63 SE Perfomance. Тя използва още по-напомпана версия на 2.0 литровия агрегат, която разполага с 469 к.с., но благодарение на синхронния електромотор позициониран на задния мост, общата мощност на системата достига 680 к.с. Тук ускорението до 100 км/ч. от място отнема 3.5 секунди, а максималната скорост е отпусната до 275 км/ч. При всички случай трансмисията е 9-степенна, автоматична, а мощността се насочва към четирите колела, като разпределението на въртящият момент може да бъде прехвърлен на 100%, само към задните колела.

Интериора е идентичен с този на AMG GLC с преобладаващи карбонови елементи съчетани с кожа Nappa и MBUX медийната система на борда с допълнителни AMG менюта. Срещу доплащане се предлага на клиентите да оборудват своите модели със спортните седалки - Perfomance. Производителят все още не е обявил цените на горещите версии на GLC Coupe, но се очаква те да бъдат налични на пазара още тази есен. 



понеделник, 25 септември 2023 г.

Nissan 20-23 Concept е EV бъдещето на Micra

 Nissan представя концепция създадена от дизайнерите на марката, чиято цел е била да предложат градски модел без задръжки - такъв какъвто искат да управляват по улиците в града в който живеят и работят. Резултатът от това е Nissan 20-23 Concept и ако се вгледаме малко по-подробно и премахнем всички екстремни аеродинамични елементи в предната и задната част, дълбоките прагове и широките калници с отворите за въздух ще можем да доловим линиите на бъдещият компактен градски EV модел на марката, който ще замени емблематичният Nissan Micra, някъде през 2025 или 2026 година. Ако отидем още по-далеч ще установим и ДНК-то на Alpine - A290_B, който пък е основан на Renault 5. Най-вероятно обаче, от концепцията която виждаме днес в серийният модел ще останат само характерните LED предни и задни светлини, които придават приятелски вид на автомобила. 

Интериора на концепцията посреща с откровено спортна обстановка  и макар да няма помен от централно разположеният волан в концепцията на Alpine е доста футуристичен. Седалките са тип - корито без възможност за реглаж, а за точната позиция на управление водачът ще може да регулира педалите и волана. Като стана въпрос за волана, то е образно казано поради факта, че неговите квадратни и изрязани форми го оприличават повече на щурвал. Жизнено важната информация за водача се изписва на овален дисплей, който показва обстановката пред автомобила и създава илюзията за прозрачен кокпит на малък хеликоптер. 

Марката ревностно мълчи относно механиката на концепцията, но тъй като явно тя е построена върху CMF B-EV платформата на Renault-Nissan, то инженерите са прибегнали до конфигурацията със задно разположен електромотор с мощност 215 или 268 к.с., по подобие на Alpine - A290 B. Серийната версия на модела обаче ще бъде с предно разположен агрегат и мощност от 136 к.с., автономия до 400 км и цена около 25 000 евро.  



Lingxi е марка, плод от сътрудничеството между Honda и Dongfeng

 Няма да е лъжа, ако кажем че японската марка изостава значително в електрификацията спрямо своите конкуренти и не може да намери намери вярната посока. В последно време обаче Honda, дава ясен знак за своето бъдеще и явно намира правилният път пред себе си. Миналата година в САЩ, бе представен първият модел на марката разработен съвместно с GM, а малко след това с премиерата на Honda e:N2 Concept, японците обявиха сътрудничеството си с Dongfeng и GAC и се нагърбиха със задачата до края на 2027 година да представят цели 10 нови модела произвеждани в Китай. Този уикенд, бе предприета поредната стъпка с представянето на новия бранд, рожба от сътрудничеството с Dongfeng, който носи името Lingxi. По този начин японците си осигуряват здрава почва на двата най-големи пазари в света, а именно тези в САЩ и Китай.

Новият бранд ще споделя една и съща посока на предпочитания и възгледи с тези на своите клиенти и ще предлага най-модерните технологии налични на пазара, които ще обслужват техните нужди, и то не само по отношение на мобилноста, но и тяхната интернет свързаност. Това неминуемо означава, че по-голямата част от бъдещите клиенти на марката ще бъдат млади хора, което го доказва и многоъгълният дизайн на концепцията Lingxi L, чиято премиера съпровождаше тази на новият бранд. Новият бранд ще бъде фокусиран предимно към модели с HEV и PHEV хибридно задвижване, както и изцяло електрически BEV модели.

Производствената версия на Lingxi L Concept, трябва да бъде представена до края на 2024 година и ще бъде базирана върху изцяло нова платформа, която ще послужи за основа и на останалите модели на марката, които до края на 2030 година, трябва да бъдат десет на брой. Към монета няма каквато и да е информация относно техниката и параметрите на модела, но става ясно, че новата платформа върху която ще бъде построен, няма да има нищо общо с досегашните разработки и на двете марки. 


Ще успее ли обновената версия на Seiyong S1 / Eveasy EV3 да увеличи интереса към себе си?

 Третият модел на китайската марка създаден с помощта на Renault, получава козметични промени, които би трябвало да привлекат по-младата част от клиентите и да увеличат слабите продажби. Представен миналата година Seiyong S1, познат още като JMC Eveasy EV3 е реализирал продажби от едва 1613 бройки, а миналият месец са продадени идва 9 автомобила.  Това най-вероятно се дължи на високите за този клас цени с които моделът се предлага в Китай, които стартират от около 17 000 долара, близки до тези на JAC Yttrium 3, който на свой ред предлага значително повече простор, мощност и оборудване.

За задвижване JMC Eveasy EV3, разчита на електромотор с мощност 48 к.с., но сега вече е достъпен и във версия на мощност от 68 к.с. Тяговата батерия при всички случаи е с капацитет от 31 кВтч., която би трябвало да доставя автономия до 301 км. 

Интериорът е семпъл с централно разположен дигитален дисплей за най-важната информация, придружен с 8-инчова мултимедийна система, от която се управляват и функциите на климатичната инсталация с гласов контрол. Всички материали са екологични и напълно рециклеруеми. Срещу доплащане е наличен и head-up дисплей и множество варианто за персонализиране на интериора. Базовото оборудване включва: две въздушни възглавници, климатик, ел. пакет, мултифункционален кожен волан и дори камери с обзор от 360 градуса. Също така обновената версия на модела ще се предлага с двуцветно екстериорно оцветяване и разширена цветова гама. 

събота, 23 септември 2023 г.

Livan 7 поставя нови стандарти в своя клас с лидар технология, сменяеми батерии и цени под 20 000$

 Днес в Китай, бе представена официално производствената версия на концепцията Livan L, Малко повече от година отне на Geely, за да качи новият кросоувър на поточните линии, но чакането определено си струва, тъй като това ще бъде единственият модел на пазара с цена под 20 000 долара, който ще разполага с автономна система за шофиране от ниво 2+, снабдена с лидар технология, 4 милиметрови и 12 ултразвукови радара. Дизайна като цяло е динамичен и насочен към младите клиенти със скрити дръжки на вратите и двуцветно оцветяване, а коефициентът на челно въздушно съпротивление е сведен до 0.24. 

С дължина от 4.69 метра, Livan 7 предлага място за 5 човека. Таблото е издържано в модерният напоследък стил с два екрана, като пред водача място намира малък 9.2-инчов дисплей, а инфотайнмънт системата доминира с централно разположен 15.4-инчов тъчскрийн дисплей. Срещу доплащане за модела ще бъде наличен и 50-инчов, HUD дисплей с добавена реалност. За кондицията на водача ще се грижи система за следене умората на водача с лицев софтуер и когато същата установи умора, дава команда на ароматизиращата система да отделя специфичен аромат който да дразни водача. Специално внимание се отделя и на възможността на модела да се причисли към семейството на Geely Future Mobility Constellation, което от 2025 година ще свързва всички автомобили на концерна посредством 240 спътника.

Livan 7 е електрически задвижван кросоувър задвижван от електромотор позициониран в предната част с мощност 241 к.с. Налични за модела ще бъдат тягови батерии с капацитет от 50.4 и 68.3 кВтч., които ще осигуряват автономия между 450 и 605 км. При всички случаи зареждането на батериите от 30 до 80% ще отнема не повече от 30 минути, а за тези които бързат се предлага и възможност да подменят своите батерии на специално създадени станции, което според производителят няма да отнема повече от две минути. 

Цените на Livan 7 в Китай ще стартират от 16 100 долара, а най-добре оборудваните версии ще достигат 23 700 долара. 



Toyota RAV4 с нова актуализация за моделната 2024г.

Представено преди 5 години, петото поколение на Toyota RAV4 се превърна в най-продаваният модел в своя сегмент с над 1.1 млн. продадени автомобила в световен мащаб. През годините японският SUV, бе постоянно модернизиран и сега идва времето за малко по-обстоен ъпгрейд на модела. Външно обновената Toyota RAV4 се откроява със серийните LED предни светлини и промененият дизайн на броните. Налична е и офроуд версия наречена Woodland Edition, която до сега бе достъпна само за пазарите отвъд океана. Тя се отличава с подсилено окачване, 18-цолови джанти и характерен зелен цвят предлаган обаче срещу доплащане. 

В интериора промените се свеждат до по-богатото серийно оборудване, което вече включва последната версия на пакета Toyota Safety Sence, която предоставя възможност за автономно шофиране от ниво 2. Инфотайнмънт системата също е от последното си издание и се предлага с 8 или 10.5-инчови дисплеи. 

По отношение на моторната гама и механиката промени няма, но става ясно, че механичната скоростна кутия ще бъде налична само за определени пазари. познатите CVT и 8-степенната, автоматична трансмисия ще бъдат основна част от серийното оборудване и в зависимост от версията ще задвижват предните или четирите колела. 


петък, 22 септември 2023 г.

Maxus представя комерсиалните модели Dana M1 и V1

 От началото на следващата година в Китай, Maxus ще предлага електрически задвижван комерсиален модел. За целта производителят лансира нова марка за подобни превозни средства наречена Dana, а нейното първо предложение ще се предлага в пътническа и товарна версия носещи обозначенията M1 и V1. Дизайнът е с кубична форма и изчистени линии с С - образни предни LED светлини и отличителни задни светлини наречени Splendit Tong.  Размерите на модела са както следва: дължина - 4.8, ширина - 1.9 и височина - 1.96 метра, като товарната версия ще се предлага и във версии с висок таван и удължено междуосие.

За задвижване Dana M1 и V1 ще разчита на електромотор позициониран на задният мост с мощност 122 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет 42 кВтч. Според производителят автономията на модела възлиза на 305 км. Моделът е оборудван с електронно контролирана предавателна кутия, а водачът ще може да избира от три режима на движение: Eco, Normal и Sport, като при всички случаи максималната скорост е ограничена на 100 км/ч.  

Интериорът ще предлага място до 7 човека, като най-скъпата версия е с 4 места и индивидуални кресла оборудвани със стойки за отдих на краката и функции за масаж и вентилация. Пред водача място намира 7-инчов цифров инструментален панел, а инфотайнмънт системата разполага с широкоекранен дисплей и гласов контрол за робота на отделните функции в автомобила. 

Цените на електрическият ван ще стартират от 153 000 юана, а малко след него ще бъде представен и малък камион наречен Dana T1 с товарен капацитет до 5 т. и автономия от 500 км. До 2025 година, марката възнамерява да представи моделът и на пазарите в Европа под името eDeliver 5. 


четвъртък, 21 септември 2023 г.

EVO 7 наличен в Италия и Испания за 29 900 евро

 От следващия месец в Европа, започват продажбите на флагманският SUV модел EVO 7. Както знаем EVO е подмарка на DR, която продава в Европа модели на Chery и JAC. В случая става въпрос за версия с европейски спецификации на JAC Jiayue X8, познат още като JAC JS8. Това е триредов SUV модел с дължина от 4.8 метра и междуосие от 2.81 метра. 

В Европа EVO 7 ще бъде наличен с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 174 к.с., куплиран серийно с 6-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към предните колела. До края на годината за модела трябва да бъде налична и LPG система, която ще се предлага срещу доплащане от 2000 евро. 

Интериора предлага място за 6 или 7 човека в зависимост от версията, като пред водача място намира цифров инструментален панел, а мултимедийната система е оборудвана с 12.3-инчов тъчскрийн дисплей. Стандартното оборудване включва: пълен ел. пакет, тризонов климатроник, отваряем панорамен покрив, ел. предни седалки, кожена тапицерия, круиз контрол, камери с обзор 360 градуса, асистент за подпомагане потеглянето при наклон, предни и задни сензори за паркиране, авт. фарове и чистачки. Ако живеете в Италия или Испания, всичко това ще получавате срещу 29 900 евро.