Страници

четвъртък, 30 ноември 2023 г.

Sportequipe S8 е флагманският модел на марката наличен в Европа с цена от 49 900 евро

 Моделното семейство на Sportequipe вече има нов флагман в лицето на модела - S8. Той е базиран на обновеният Chery Tiggo 8 и ще се предлага и с Plug-in хибридно задвижване. По подобие на останалите модели на марката и тук виждаме известни разлики в дизайна на екстериора съобразени с вкусовите предпочитания на европейските клиенти.

С дължина от 4.7 метра, триредовият SUV е богато оборудван с двоен цифров панел снабден с два 13-инчови дисплея за инструментариума и инфо-развлекателната система. На борда място намират и адаптивен круиз контрол, система за разпознаване на пътни знаци, сензор за обекти в сляпата точка на водача, активна система за предотвратяване на сблъсък, пакет камери с обзор 360 градуса, двузонов климатроник, ел. предни седалки с отопление, ел. задна врата и мн. др. 

Под капака на Sportequipe S8, място намира 1.6-литров, турбо бензинов мотор във версия на мощност от 200 к.с., последван от по-мощна версия с 2.0 литров агрегат и мощност от 260 к.с., като и двата се предлагат оборудвани с LPG система. Plug-in хибридната версия е оборудвана с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото съчетан с електромотор и автоматична трансмисия, а общата мощност на системата възлиза на 317 к.с. На борда място намира и тягова батерия с капацитет от 18.9 кВтч., която дава възможност да бъдат изминати до 99 км. в изцяло електрически режим. 

Фейслифт версиите на Chevrolet Tahoe и Suburban ще бъдат налични в САЩ от края на 2024г.

 Моделното семейство на Chevrolet Tahoe / Suburban е подложено на планирано обновяване, което трябва да издигне пълноразмерните SUV-та на конкурентно ниво с наличието на нови технологии на борда. За целта освен външните промени моделите вече ще са налични с изцяло нов интериор и актуализирана механика. 

Започвайки от интериора, то там вече намираме съвсем нова обстановка с 11-инчов цифров инструментален панел пред водача допълнен от инфо-развлекателна система с 17.7-инчов тъчскрийн екран. На практика, на борда място ще намират  всички системи и асистенти за подпомагане на шофирането и увеличаване на безопасността с които GM разполага в момента, включително и системата за автономно шофиране Super Cruise, която обаче ще бъде налична срещу доплащане заедно с активният асистент за паркиране и HUD дисплей. 

Бензиновите версии ще продължават да бъдат налични с познатите 5.3 и 6.2 литрови, V8-цилиндрови агрегати с увеличена мощност на 355 и 426 к.с., куплирани с 10-степенна, автоматична трансмисия задвижваща задните или четирите колела. Дизеловата версия остава в гамата, но с изцяло преработена версия на 3.0 литровия, 6-цилиндров, редови - Duramax, който разполага нови бутала и инжектори и  мощност която вече възлиза на 309 к.с. 

Освен актуализираните агрегати, обновените Tahoe и Subatban получават преработено задно окачване и кормилна система, които подобряват значително поведението на пътя. Собствениците за първи път ще имат възможност да поръчат своите модели и с  адаптивно, въздушно окачване, както и Magnetic Ride Control.



сряда, 29 ноември 2023 г.

Това е третото поколение на Dacia Duster

 Първата снимка на третото поколение на Dacia Duster ни показва един съвсем израснал във всяко отношение SUV. Официалната премиера на румънският модел ще се състой днес, а информацията за него ще бъде добавена към този пост до броени часове. От пръв поглед се вижда, че размерите спрямо тези на предходния модел са нараснали значително и дори е възможно за пръв път Duster да се предлага и с опционален трети ред седалки, но това не е потвърдено официално. Дизайна е привлекателен, издържан в новия стил на марката наложен в концепцията Dacia Bigster, като дори вече можем да говорим и за внимание към детайла. 

Снимки на интериора липсват, но там очакваме обстановка подобна на тази в Renault Kardian с наличието на цифров инструментален панел и поне 8 или дори 10-инчов дисплей за инфо-развлекателната система, от която най-вероятно ще се управляват и функциите на климатика. Качеството на материалите ще бъде характерно за моделите на марката, а оборудването подобаващо за модел от ценови диапазон. 

По отношение на механиката се знае, че новото поколение на Duster ще се уповава върху платформата на второто поколение на Renault Captur и Nissan Juke, което означава наличието на 3-цилиндровия, 1.2 литров, турбо бензинов мотор оборудван с лека хибридна технология и Стоп/Старт система. Най-вероятно 1.0 литровият агрегат и по-мощният 1.3 литров мотор също да са достъпни за модела, като на някои пазари дори ще видим и 1.6 литровия, атмосферен мотор. Задвижването на четирите колела остава налично за модела, но за съжаление голяма вероятност има дизеловите версии ще отпаднат от гамата на модела. 


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Според официалната информация, базовата версия на третото поколение Dacia Duster ще се предлага с 3-цилиндровия, 1.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 100 к.с., който може да бъде оборудван и с газова инсталация. Над него е позициониран 1.2 литровият, турбо мотор снабден с 48-волтова лека хибридна технология и мощност от 128 к.с., оборудван с регенеративна спирачна система и батерия с капацитет от 0.9 кВтч. На върха на гамата се позиционирана хибридната версия с 1.6 литров мотор с мощност 94 к.с., оборудван с електромотор и стартер генератор, както и тягова батерия с капацитет от 1.2 кВтч,. познати от  Dacia Jogger. Общата мощност на хибридната система възлиза на 138 к.с., а според производителя в градски цикъл системата позволява до 80% от времето за управление да се извършва в изцяло електрически режим.   Серийно всички версии с изключение на хибридната, която е оборудвана с автоматична скоростна кутия ще се предлагат с 6-степенна, механична трансмисия задвижващи предните колела. Задвижването 4х4 с пет настройки на шофиране ще бъде налична срещу доплащане само за версията с лека хибридна технология.

Както се очакваше интериорът предлага модерна обстановка с 7-инчов цифров инструментален панел и 10.1-инчова инфотейнмънт система. Серийното оборудване вече включва и активната система за разпознаване на пътните знаци в допълнение с ограничител на скоростта и темпомат, които допълват пакета от асистенти включващ още: системата за предотвратяване на сблъсък, помощ за поддържане лентата на движение, асистент за паркиране, автоматични фарове и чистачки и автоматично SOS обаждане в случаи на инцидент. За да не изневерява на традицията, бюджетната марка ще предлага Duster със стартова ниво на оборудване "Essential" с аналогови уреди и по-бедно оборудване, чиято цена според информацията ще бъде под 20 000 евро. Срещу доплащане обаче за модела ще бъдат налични всевъзможни аксесоари и стойки за таблети, възможност за безжично  за зареждане на телефони, хладилна жабка и мн. др. 


вторник, 28 ноември 2023 г.

Foton Mars 7 и Mars 9 представени в Китай с цени от 16 000$



 Известна най-вече със своите пикапи, китайската марка Foton представя ново моделно семейство наречено Mars. То е базирано на Foton General G9 и се състой от два модела наречено Mars 7 и Mars 9. Дизайна видимо е силно вдъхновен от модели като Ford F-150 с което сме свикнали, но за първи път виждаме и визия копирана от друг емблематичен американски пикап, а именно - RAM 1500

Както можете да предположите приликите с американските модели е само външна. За задвижване и двата китайски пикапа разчитат на 4-цилиндровия, 2.0 литров турбо дизелов мотор с мощност 163 к.с., който тук е оборудван с 48-волтова, лека хибридна система. За по-евтината версия - Mars 7 ще бъде налична 6-степенна, механична трансмисия, докато Mars 9 се предлага серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия от ZF. За версията с механична скоростна кутия опционално ще се предлага и задвижване 4х4 и блокаж на задния диференциал. 

Интериора на новите пикапи на Foton, прави добро впечатление с качествени материали и добро оборудване. Най-добре окомплектованият модел разполага с 12.3-инчов, цифров инструментален панел придружен от 14.6-инчов тъчскрийн за инфо-развлекателната система. налични са още адаптивен круиз контрол, панорамен покрив, 6 въздушни възглавници и пакет камери с обзор от 360 градуса. Цените в Китай на Mars 7 ще започват от 16 000 долара, до като тези на Mars 9 ще стартират от 21 000 долара. 


понеделник, 27 ноември 2023 г.

Toyota с две EV концепции на автосалона в Гуанджоу

 На протичащият в момента автосалон в Гуанджоу, японците представят две концепции които чиито производствени версии ще бъдат представени през 2025 година. И двата модела ще са предназначени само за пазарите в Китай и ще бъдат произвеждани от местният партньор на Toyota в лицето на държавният концерн - GAC. Тази стъпка на японците бележи глобалните усилия на марката за бъдещата електрификацията. 

Концепциите са кръстени с китайски имена които се превеждат съответно Comfortable Space за седана и Enjoyable Space за електрическият SUV. Седанът е с дължина от 4.97 метра и междуосие от 2.87 метра, което ще го превърне в своеобразен флагмански модел на марката и най-вероятно ще се предлага под името bZ7. Тъй като и двата модела ще споделят една и съща платформа, размерите на SUV модела са почти идентични. Неговата дължина е 4.8 метра, като междуосието остава същото. 

Информация относно задвижването не е разпространена, но се знае, че серийните версии на концепциите, които виждаме днес ще се предлагат с един или два електромотора и интегрирани в купето батерии. Интериорите и на двата модела са скрити зад затъмнените стъкла, но говорител на марката съобщи, че са предвидени волан с нестандартна форма, веган тапицерия наподобяваща велур, плъзгаща се централна конзола и инфо-развлекателна система със свободно стоящ тъчскрийн дисплей. 




събота, 25 ноември 2023 г.

Ford Transit Custom избран за "International Van of the Year" за 2024г.

 Тази седмица независимо жури от 24 независими журналисти обявиха победителя в ежегодният конкурс за международен ван на годината, който и ние следим с интерес вече 11 години (). Наградите на европейската индустрия за лекотоварни автомобили се провеждат от 23 години и последният победител е Ford Transit Custom. Това не е изненада, тъй като популярният търговски модел на Ford, печели наградата за 5-ти път. 

Взимайки предвид качествата на модела, проектиран и конструиран да отговори на нуждите европейските клиенти, журито предпочете последното поколение на Ford Transit, пред конкуренти като: Renault MasterMercedes Citan и Opel Vivaro

Успоредно с това стана ясен и победителят при пикапите в лицето на Volkswagen Amarok, което също е своеобразен успех на Fard, тъй като знаем моделът е базиран на Ford Ranger

Dadao Avenue презентиран като универсално превозно средство - PUV

 След като Dadao представи своят първи модел разработен съвместно Ford, сега китайският бранд представя и огромен SUV, който споделя еднаква механика с пикапа. Dadao Avenue е с усвоена товарна част и предлага триредов интериор и предостатъчно вътрешно пространство с неговите 5.4 метра дължина. Този тип автомобили явно започват да набират популярност от клиентите в отдалечените селски райони в страната, като универсално превозно подходящо за превоз на цели фамилии. Dadao Avenue се изправя срещу Great Wall Haval P04  и Dongfeng Paladin, но ще бъде значително по-опростен и достъпен. Голяма вероятност има моделът де се произвежда и в новия завод позициониран в Калининград в който до скоро се произвеждаха модели на Ford, Renault, Hyundai и Volkswagen. 

За задвижване Dadao Avenue разчита на познатата от пикапа механика с 2.3 литровия, Ecoboost агрегат във версия на мощност от 258 к.с., куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща задните колела. Дизеловият агрегат няма да бъде наличен за новият модел, но до края на следващата година марката ще предложи изцяло електрическа версия с пробег от 500 км.,, чиято технология както знаем ще бъде достъпна и за пикапа.

Интериора е идентичен с този на по-добре оборудваната версия на Light Chaser и за разлика от екстериора предлага усещането за изисканост и комфорт изработен от материали с приемливо качество и добро оборудване. Пред водача е позициониран цифров инструментален панел без козирка, а мултимедийната система с вградено караоке е оборудвана 12-инчов въртящ се панел. Серийно моделът е оборудван със стъклен шибедах, а срещу доплащане такъв може да бъде наличен и за возещите се на втория ред седалки, но с по-голям размер. На разположение са и редица системи за подпомагане на шофирането, както и дублираща климатична инсталация за втория и третия ред седалки. 

петък, 24 ноември 2023 г.

Ново ли е новото Porsche Panamera?

 Немците разкриха изцяло новото поколение на Porsche Panamera, което изглежда по-скоро като фейслифт, от колкото като изцяло нов модел. Това е разбираемо, тъй като третото поколение на чепиривратото купе ще бъде и последното задвижвано с ДВГ и марката не влага значителни средства за разработката на изцяло нов модел, а модернизира обстойно настоящият. Въпреки, че не може да се скрие това, новият модел е веднага разпознаваем с променената си визия и вниманието към детайла, но разликите са по-големи под кожата където технологично новият модел се доближава до ексклузивният  Porsche Taycan, който пък от своя страна продължава да краде от клиентите на Panamera. 

Новото поколение на Porsche Panamera ще се предлага само в една опция на конвенционално задвижване с подобрена версия на V6-цилиндровият, 2.9 литров, битурбо мотор. Неговата мощност сега възлиза на 353 к.с. и е куплиран серийно с 8-степенната, PDK трансмисия задвижваща задните или четирите колела в зависимост от модификацията. 

Останалата част в моделната гама ще включва четири хибридни версии, като за сега производителят разкрива подробности само за модификацията Turbo E-Hybrid. Тя е оборудвана с V8-цилиндровият, 4.0 литров, twin turbo мотор съчетан с електромотор интегриран в 8-степенната трансмисия с комбинирана мощност от 680 к.с. и тягова батерия на борда с капацитет 25.9 кВтч. Благодарение на това хибридната версия ще може да измине до 91 км. в изцяло електрически режим. Подробности за останалите хибридни модификации ще бъдат разпространени в по-късен етап.

Съобщава се, че на някои пазари този агрегат ще бъде достъпен и без хибридното си задвижване, но детайли за това не се съобщават. Всички версии на Panamera ще се предлагат с въздушно окачване, а опционално задният мост може да стане управляем. За всички хибридни версии ще се предлага опционалното  адаптивно шаси с активно, хидравлично окачване, което намалява до минимум накланянето на каросерията. 

За разлика от екстериора, то интериора посреща четиримата пасажери с изцяло нова обстановка. Пред водача вече място намира извит, 12.6-инчов цифров инструментален панел придружен от 12.3-инчовата мултимедийна система. По подобие на Porsche Cayenne, опционално ще се предлага и трети дисплей за пасажера с размер от 10.9-инча, свързан с мултимедийната система на който ще могат да се гледат видеоклипове дори и по време на движение. Возещите се на втория ред индивидуални седалки оборудвани с подгряваща функция имат възможност да регулират и температурата на опционалният тризонов климатик.

Централната конзола между предните седалки също е претърпяла значителни промени като веднага се забелязва отсъствието на скоростният лост, чиито функции са иззети от превключвателя на волана в манетино стил. Серийно ще се предлага и охлаждаща се поставка за безжично зареждане на телефони (опционално и за возещите се на втория ред седалки), а пакета за безопасност е разширен и предлага по-високо ниво на автономия. Налична е и опцията Remote ParkAssist за дистанционно паркиране от смартфона на собственика. 

Продажбите на новото Porsche Panamera в Европа ще стартират от март месец, но поръчките вече са отворени. За базовата версия с V6-цилиндровият мотор и задвижване на задните колела, производителят иска 107 800 евро, което е с близо 20 000 евро повече от това, което марката искаше за предходният модел по времето, когато той бе представен. За съжаление обаче комби версията Sport Tourismo, отпада от гамата на модела поради намалено търсене.


четвъртък, 23 ноември 2023 г.

Ще видим ли Leap C10 в Европа?

След като Stellantis придоби 20% от Leapmotor, сега китайската марка представя своят първи глобален модел, който най-вероятно ще се възползва от дилърската мрежа на концерна благодарение на което и той след  Leap T03  ще има шансове да стъпи и на стария континент. 

Като цяло Leap C10 е четвъртият EV модел на марката и се възползва от електрическата платформа на марката с 800-волтова архитектура, електромотор разположен на задния мост и LFP тягова батерия от CALB. Именно тя обаче е недостатъкът на електрическият SUV, тъй като общото и тегло възлиза на 550 кг. Това явно не е огромна пречка, тъй като нейните 69.9 кВтч., осигуряват автономия от 530 км. Налична за модела е и батерия с капацитет 53 кВтч., която осигурява автономия от 410 км. Имайки предвид габаритите на модела и неговата мощност от едва 231 к.с., не трябва да очакваме някакви впечатляващи динамични характеристики, но пък клиентите ще бъдат добре изненадани със стартова цена от 21 000 долара.  

С около 3000 долара обаче, по-евтина ще бъде EREV версията с удължен обхват. Тя е оборудвана с 1.5 литров бензинов мотор, който служи за генератор на тяговата батерия с капацитет 28 кВтч., която има възможност да се зарежда и от борзозарядна станция в рамките на 30 минути. Задвижването се осъществява от същият електромотор с мощност 231 к.с., който има възможност да работи в изцяло електрически режим и осигурява автономия до 210 км. С пълен резервоар и заредена батерия производителят обещава автономия от 1190 км. Според информацията, максималната скорост е 170 км., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място отнема 7.7 секунди.

Интериора е добре оборудван с 10.2-инчов цифров инструментален панел пред водача и 14.6-инчов тъчскрийн за инфо-развлекателната система захранвана от чип Qualcomm 8295. 

За този ценови диапазон, интериора е повече от луксозен и добре оборудван с два отделни, свободно стоящи дисплея без каквито и да е физически бутони. Серийният пакет от асистенти на борда позволява автономия от 2-ро ниво, а срещу доплащане ще бъде налична лидар технология от ниво 2+, която срещу доплащане ще има възможност да се ъпгрейдва до ниво 3. Панорамният, отварям покрив също ще се предлага срещу доплащане, но предните ел. седалки с подгрев и масажна функция са част от серийното оборудване. 


Bestune B70 с обстоен фейслифт и нов интериор

 Три години след представянето на новото поколение Bestune B70, китайският лифтбек е подложен на значителни козметични промени, които ще трябва да задържат интереса към конвенционално задвижваният модел. Външните промени са видими от пръв поглед, като предната част се е сдобила с безрамкова радиаторна решетка и елегантно разделени двуредови светлини. Промени има и в задната част, където светлините тип бумеранг са отстъпили място на тънки осветителни тела с шахматна графика съединени с LED линия. 

Интериора на обновената версия също се откроява веднага макар и да запазва същата архитектура. Пред водача място намира нов цифров панел с два екрана, съответно за инструменталния панел и инфо-развлекателната система, от която вече се осъществява и контрола на климатичната инсталация. Това е довело до наличието на изцяло нова централна конзола между седалките, където скоростният лост е заменен от електрически шалтер, а освободеното място е усвоено със серийна поставка за безжично зареждане на телефони. 

Под капака промени няма. Там място ще продължават да намират 4-чцилиндровите турбо агрегати с работен обем от 1.5 и 2.0 литра и мощност съответно от 169 и 224 к.с., куплирани с 7-степенна, двудискова или 6-степенната класическа, автоматична трансмисия. 


сряда, 22 ноември 2023 г.

Dayun ES-3 наличен в Европа с цена от 23 000 евро

 След представянето на своята премиум марка - Yuanhang, сега Dayun Group атакува европейските пазари със своят електрически градски кросоувър ES-3. Явно с него китайската компания ще проучи възможностите за продажба на своите модели на стария континент, като за момента все още не разполага с търговска или сервизна мрежа, а осъществява продажбите онлайн. Клиентите направили резервации за своите модели изчакват между 12 и 20 седмици за да ги получат. В Германия Dayun ES-3 се предлага с цена от 22 945 евро, но не може да се възползва от премията която е предвидена при закупуването на електрически автомобил, тъй като моделът все още няма европейско типово одобрение. 

За задвижване електрическият кросоувър модел с дължина от 3.7 метра разчита на синхронен електромотор с постоянен магнит задвижващ предните колела с мощност 48 к.с., който практически не се нуждае от каквато и да е поддръжка. Тяговата батерия е с капацитет от 30.6 кВтч., а нейното зареждане отнема до 4 часа. Срещу доплащане се предлага възможност за заряд чрез бързозарядна станция, което отнема до 50 минути в диапазона между 20 и 80%. Производителят обещава автономия от 302 км., като за целта максималната скорост е ограничена на 100 км/ч. 

Интериора е подобаващ за автомобил от тази ценова категория и е с добро оборудване. Серийно Dayun ES-3 се предлага с 7-инчов цифров инструментален панел пред водача допълнен от 8-дисплей за инфотейнмънт системата, от която се управляват и функциите на климатичната инсталация. Пълният ел. пакет,  камерата за заден ход, круиз контрола и асистента за подпомагане потеглянето при наклон също са част от серийното оборудване на модела, както и седалките от изкуствена кожа и мултифункционалният волан. 


Skywell Skyhome Concept е визията на марката за своя бъдещ флагмански модел


Една от най-младите китайски марки, която между другото предлага свои модели и в Европа, представя концепция на бъдещ електрически седан, който трябва да бъде внедрен в производство до края на 2024 година. Концепцията е кръстена Skyhome и разполага с модерен дизайн и срещуположно отварящи се врати, чрез лицево разпознаване и междуосие от 3.1 метра. 
Според говорител на марката, линиите на фастбек концепцията ще бъдат прехвърлени  на 90% в серийният модел. Това означава, че той ще разполага с конвенционално отварящи се врати и наличието на В-колона с цел по-добрата безопасност на возещите се. Същото важи и за камерите за обратно виждане, които заменят страничните огледала и огромният стъклен покрив.

Ако екстериора на производствената версия ще бъде сходен с този на концепцията, то интериора на дали ще се доближава до това което виждаме днес, имайки предвид статута на марката собственост на Jiangsu и месечните продажби от едва 3 500 автомобила в световен мащаб. Това обаче не пречи той да буди интерес с неговото интересно оформление и огромният цифров панел разпростиращ се от край до край на таблото. Предвидено е място за четирима, а возещите се на втория ред разполагат с индивидуални кресла и екрани пред себе си, плюс спускащ се от тавана огромен извит дисплей, който дава усещането за киносалон. Климатичната инсталация е читиризонова, а между предните седалки е интегриран минибар достъпен за возещите се на втория ред. 

По отношение на задвижването производителят е пестелив относно информацията за Skywell Skyhome Concept, но се съобщава за версия с два електромотора и мощност от 625 к.с., чиято автономия не се съобщава. Споменава се обаче, че за 10 минути собствениците ще могат да заредят енергия за поне 425 км. 

За добрият комфорт на возене се грижат въздушни амортисьори плюс адаптивно окачване и завиващ заден мост. Новоразработената интелигентна платформа позволява и наличието на автономна система за шофиране от 3-то ниво, както и изкуствен интелект с който може да се води непринуден разговор.