Страници

петък, 24 ноември 2023 г.

Ново ли е новото Porsche Panamera?

 Немците разкриха изцяло новото поколение на Porsche Panamera, което изглежда по-скоро като фейслифт, от колкото като изцяло нов модел. Това е разбираемо, тъй като третото поколение на чепиривратото купе ще бъде и последното задвижвано с ДВГ и марката не влага значителни средства за разработката на изцяло нов модел, а модернизира обстойно настоящият. Въпреки, че не може да се скрие това, новият модел е веднага разпознаваем с променената си визия и вниманието към детайла, но разликите са по-големи под кожата където технологично новият модел се доближава до ексклузивният  Porsche Taycan, който пък от своя страна продължава да краде от клиентите на Panamera. 

Новото поколение на Porsche Panamera ще се предлага само в една опция на конвенционално задвижване с подобрена версия на V6-цилиндровият, 2.9 литров, битурбо мотор. Неговата мощност сега възлиза на 353 к.с. и е куплиран серийно с 8-степенната, PDK трансмисия задвижваща задните или четирите колела в зависимост от модификацията. 

Останалата част в моделната гама ще включва четири хибридни версии, като за сега производителят разкрива подробности само за модификацията Turbo E-Hybrid. Тя е оборудвана с V8-цилиндровият, 4.0 литров, twin turbo мотор съчетан с електромотор интегриран в 8-степенната трансмисия с комбинирана мощност от 680 к.с. и тягова батерия на борда с капацитет 25.9 кВтч. Благодарение на това хибридната версия ще може да измине до 91 км. в изцяло електрически режим. Подробности за останалите хибридни модификации ще бъдат разпространени в по-късен етап.

Съобщава се, че на някои пазари този агрегат ще бъде достъпен и без хибридното си задвижване, но детайли за това не се съобщават. Всички версии на Panamera ще се предлагат с въздушно окачване, а опционално задният мост може да стане управляем. За всички хибридни версии ще се предлага опционалното  адаптивно шаси с активно, хидравлично окачване, което намалява до минимум накланянето на каросерията. 

За разлика от екстериора, то интериора посреща четиримата пасажери с изцяло нова обстановка. Пред водача вече място намира извит, 12.6-инчов цифров инструментален панел придружен от 12.3-инчовата мултимедийна система. По подобие на Porsche Cayenne, опционално ще се предлага и трети дисплей за пасажера с размер от 10.9-инча, свързан с мултимедийната система на който ще могат да се гледат видеоклипове дори и по време на движение. Возещите се на втория ред индивидуални седалки оборудвани с подгряваща функция имат възможност да регулират и температурата на опционалният тризонов климатик.

Централната конзола между предните седалки също е претърпяла значителни промени като веднага се забелязва отсъствието на скоростният лост, чиито функции са иззети от превключвателя на волана в манетино стил. Серийно ще се предлага и охлаждаща се поставка за безжично зареждане на телефони (опционално и за возещите се на втория ред седалки), а пакета за безопасност е разширен и предлага по-високо ниво на автономия. Налична е и опцията Remote ParkAssist за дистанционно паркиране от смартфона на собственика. 

Продажбите на новото Porsche Panamera в Европа ще стартират от март месец, но поръчките вече са отворени. За базовата версия с V6-цилиндровият мотор и задвижване на задните колела, производителят иска 107 800 евро, което е с близо 20 000 евро повече от това, което марката искаше за предходният модел по времето, когато той бе представен. За съжаление обаче комби версията Sport Tourismo, отпада от гамата на модела поради намалено търсене.


Няма коментари:

Публикуване на коментар