Страници

четвъртък, 29 април 2021 г.

Aiways U6 е вторият модел на марката

 Показаният преди година като концептуален модел Aiways U6ion, днес се превръща в сериен модел, който ще бъде наличен на пазарите в Китай от началото на лятото. Видно е, че производственият модел не се различава много от концептуалната версия. Купеобразният електрически кросоувър е запазил своите линии и ще привлече значителен брой по-млади клиенти. 


Моделът е основан върху платформата на предлаганият и в Европа кросоувър - Aiways U5 и ще се задвижва от същият електромотор задвижващ предните колела с мощност 190к.с. Батериите предлагани за модела ще са с капацитет от 53 и 63кВтч. и ще осигуряват автономия между 400 и 500км. Според информацията ускорението на Aiways от 0 до 100км/ч. става за 7.6 секунди. 


За разлика от екстериора, то в интериора наблюдаваме по-значими разлики с този на концепцията. Цифровият инструментален панел пред водача е отстъпил своето място на миниатюрен дисплей, на който се изобразяват само най-важните параметри, но централният 14.6-инчов тъч за мултимедийната система е заразил своето място, както и контролите за климатичната инсталация със сензорни бутони разположени на централната конзола между предните седалки. Воланът разбира се е конвенционален с две спици, а системата за изкуствен интелект, която може да води разговор с пътниците не е налична. 


Все още марката не е решила дали ще предлага новият модел в Европа, но имайки предвид, че продажбите на старият континент възлизат на едва 550 броя през миналата година, то е малко вероятно да го видим Aiways U6 в продажба. По-скоро очакваме производствената версия на Aiways U7, която ще трябва да бъде представена в най-скоро време. 

Японците си направиха сепуко с новото поколение на Honda Civic

 Когато в края на миналата година видяхме предпроизводствената версия на новата Honda Civic имахме надежда, че серийният модел ще изглежда по-подобаващо. За съжаление нещата са противоположни и не е нужно да си пророк за да ти стане ясно, че 11-тото поколение на модела, което бе представено официално днес във версия седан ще разочарова феновете, а именно те изградиха славата на която има Honda Civic. Дизайна на производственият модел е скучен и не може да предизвика емоция, поне в клиентите до 60 годишна възраст. Именно към тях явно е насочен и интериора, който до голяма степен пресъздава духа на автомобилите от 70-те години. 


При всички положения японците не са правили компромиси относно материалите, механиката и оборудването в своя нов модел. В Северна Америка, моделът ще се предлага с 1.5 литров, турбо бензинов и с 2.0 литров, атмосферен мотор, чиято мощност е съответно 180 и 158к.с. Забравете за всякакви леки, меки и прочие хибридни системи. и двата двигателя ще се предлагат серийно с най-новото поколение CVT трансмисия с понижени нива на триене с имитиращи 7 предавки и възможността им за ръчна смяна. Производителят съобщава, че е направено много по отношение на окачването, което сега е по-комфортно без това да влияе на стабилността, а управлението на автомобила е станало по-точно. 


Интериора както казахме е с намигване към моделите от 70-те години на миналия век. И тук е скучно, като дори цифровият инструментален панел с възможност за смяна на интерфейса и новата мултимедийна система с 7 или 9-инчови дисплеи не могат да разведрят скучната обстановка, която според производителят предлага простота и функционалност. Оборудването е на ниво и всички асистенти и системи за безопасност ще присъстват в модела било, то серийно или срещу доплащане. Системата за предотвратяване на сблъсък, която е серийно е оборудвана с нова камера, което е намалило времето за реакция и сега освен пешеходци разпознава велосипедисти и животни. подобрена и системата за поддържане движението в пътното платно, която сега работи по-хармонично и точно, успоредно с адаптивният автопилот. 


Производството на новият Civic ще се осъществява в Канада и САЩ, а продажбите трябва да започнат в края на лятото. Купе версия няма да има със сигурност, както и такава със задвижване на четирите колела. Непотвърдени източници споменават, че е възможно комби версията отново да присъства в портфолиото на модела, но това не е потвърдено официално. Дали има надежда за малко по-агресивен хеч модел ще разберем най-вероятно в края на годината. 


вторник, 27 април 2021 г.

Hyundai Kona N е първият кросоувър от спортната линия на марката

 Корейците попълват спортната линия - N, на своите модели, като този път за основа е взета обновената версия на Hyundai Kona. От снимките е видно, че спортното подразделение на фирмата е подходила сериозно и е заложило на агресивното излъчване. То обаче е подплатено и не е само за сплашване на конкуренцията. Hyundai Kona N, разполага с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 280к.с., който идва директно от Hyundai I30 Fastback N, но за разлика от него ще се предлага сдвоен само с двудисковата, 8-степенна - DCT трансмисия с три режима на работа, като последният "N-Grin Shift" е достъпен за 20 секунди със светкавична смяна на предавките и увеличение на мощността до 290к.с. Като цяло трансмисията позволява ръчна смяна без да се влияе от оборотите на двигателя. При всички случаи задвижващи са само предните колела, като опция 4х4 не е налична дори и срещу доплащане. Според информацията максималната скорост на Kona N възлиза на 240км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100км/ч. отнема 5.5 секунди. 


Значителни промени са направени в окачването и спирачната система, а диференциала серийно е с електронен блокаж на колелата. Серийно се предлага цифровия инструментален панел пред водача с характерна за спортната линия графика. Спортен е и волана, а електрическата ръчна спирачка е отстъпила място на стандартна такава, което подсилва спортната обстановка. Седалките са с повишена странична опора, а алуминиевите педали са неразделна част от серийното оборудване. Всички системи за безопасност и асистенти за подпомагане на шофирането познати от стоковата версия са налични и тук, а в менюто на инфотаймънт системата са добавени менюта включително и таймер за засичане на времето за обиколка. 


Със воя първи кросоувър от N-линията, марката ще се изправи срещу модели като: VW T-Roc RBMW X2 M35i, Mercedes-AMG GLA 35 и Cupra Ateca. Цени обаче все още не са обявени. 

петък, 23 април 2021 г.

SAIC (Roewe) R - ES33 със самочувствието на най-интелигентен автомобил в света

На автосалона в Шанхай, китайският концерн SAIC, представя втория модел разработен съвместно с гиганта за електронна търговия Alibaba наречен R ES33. За разлика от седана Intelligence Motion (IM) Zhiji L7 , кросоувър моделът е лансиран под марката за електрически превозни средства на Roewe. Трябва да се уточни, че R ES33 е предпроизводствена версия на електрическият купеобразен SUV, който е лансиран, като най-интелигентният китайски автомобил. пазарната премиера на модела трябва да се състои през 2022 година, но производителят вече събира предварителни плащания от заинтерисовани клиенти. 


В новият модел на компанията са регистрирани над 1000 патента свързани със задвижването и автономното шофиране. Все още няма официална информация относно батерията и задвижващите електромотори, но става ясно, че R ES33 разполага с автономна система за шофиране от 4-то ниво с налични - 4D радар и лазерен радар (lidar), способни да открият консервена кутия на разстояние 140 метра, дванадесет HD камери и 33 ултразвукови сензора. Всичките системи ще комуникират помежду си посредством 5G технология. Същевременно потребителите ще имат пълен достъп до всички софтуерни услуги в интернет пространството. Споменава се още за фантастична и нереална автономия от 1000км., която трудно може да бъде постигната имайки предвид, че най-мощната батерия с която SAIC разполага е с капацитет 118кВтч. 


Снимки на интериора липсват, но е ясно, че там ще преобладава Hi-Tech обстановка, без физически бутони. 

Fiat Toro с фейслифт, нов агрегат и интериор

 След лекото обновяване на Fiat Toro, което бе направено миналата година, сега марката представя по-драстичен фейслифт на предлаганият в Южна Америка товарен модел. Външно моделът е променен само в предната си част, където наблюдаваме нова радиаторна решетка с голям надпис на марката вместо емблема, нов капак и нов дизайн на бронята. 


По-драстични са промените в интериора, който вече е в крак с новите технологии. Пред водача място намира цифров инструментален панел с 7-инчов екран, а на централната конзола вече наблюдаваме вертикален 8.4 или 10.1-инчов тъчскрийн дисплей за инфотайнмънт системата с нова функция за свързаност и покупки от приложения. Контролният блок за управлението на климатичната инсталация също е изцяло нов. 


Под капака също има какво да се види. Освен познатият -1.8 литров атмосферен мотор и 2.0 литровият, турбо дизел с мощност съответно от 140 и 170к.с., за модела ще се предлага и изцяло нов - 1.3 литров, турбо бензинов мотор с мощност 180к.с. Всички версии се предлагат серийно с 6 или 9-степенни, автоматична трансмисия, като за дизеловите агрегати ще се предлага срещу доплащане и задвижване на четирите колела. 

четвъртък, 22 април 2021 г.

На 5-ти май Ferrari ще представи нова версия на модела 812 Superfast

 На 5-ти май, италианците ще представят официално нов модел, чието име все още не е назовано. Видно е, че моделът е базиран на Ferrari 812 Superfast, а според информацията неговото производство ще бъде строго лимитирано, като бройките които ще бъдат произведени и цената не се съобщават. 


Според информацията новият модел притежава повече от 70%, изцяло нови компоненти спрямо своят донор, което означава, че на практика пред нас стои съвсем нов модел. Под предния капак място намира най-мощната версия на V12-цилиндровият, атмосферен агрегат с работен обем от 6.5 литра, чиято мощност сега възлиза на 830к.с. при 9 500об/мин. Направени са редица промени в окачването, като са добавени и управляеми задни колела. В този модел ще дебютира и последната версия на динамичната система Side Slip Control. 


Повече подробности, както и динамичните характеристики се надяваме да станат налични преди официалната премиера на модела и ще бъдат добавени към този пост. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Днес италианците не само, че си удържаха на думата да представят официално модела и неговото име, ами за бонус дори представят и неговата тарга версия. Новите ексклузивни модели на скудерията носят ниеменованието - 812 Competizione и 812 Competizione A. 


Според официалната информация V12-цилиндровия, 6.5 литров, атмосферен мотор е с мощност 818к.с. куплиран с 7-степенната, двудискова трансмисия с нов софтуер за по-бързо превключване на предавките. Ускорението от 0 до 100км/ч. по каталог е 2.8 секунди, а обявената максималната скорост е 340км/ч. Цените не са обявени нито това, колко бройки ще бъдат направени. 


Cadillac Liriq в производство от 2022г. с цена от 60 000$

Това са първите официални снимки на производствената версия на Cadillac Liriq Concept, който бе представен преди една година. Този модел е от изключителна важност за марката, тъй като това е първият модел който се основава върху новата модулна, EV платформа на GM , която бележи началото на нова ера за марката. Производственият модел плътно следва линиите на концепцията, макар и да има известни разлики между тях. Предната част е стилизирана по нов начин с оглед вграждането на новите LED светлини, а на предните врати място намират конвенционални, странични огледала вместо камери. Задната част е запазила оригиналните светлини, които обгръщат страничната част на автомобила и продължават нагоре по C-колоната.  



С дължина от 4.99 метра, ширина - 1.97, височина - 1.62 и междуосие от 3.1 метра моделът предлага завидно просторен интериор с място за 5 човека. Като цяло дизайнерите са успели без проблеми да принесат арматурното табло от концепцията с 33-инчов дисплей. Волана е изцяло нов за марката със сензорни бутони, както и плаващата централна конзола между предните седалки. Физически бутони реално липсват или поне са намалени до минимум, а дървените и металните орнаменти в интериора са гравирани лазерно. Съобщава се за висококачествена озвучителна система доставяна от AKG Studio, която разполага и със система за шумопотискане от ново поколение. 



Въпреки, че  използва същата платформа, като на GMC Hummer EV SUV, моделът на Cadillac не се възползва от въздушното окачване и мощните електромотори. Първоначално Cadillac Lyriq ще се предлага с един електромотор задвижващ задните колела с мощност 345к.с. и литиево-йонна батерия с капацитет 100кВтч. Според информацията автономията възлиза на 483км., като чрез бързо зарядна станция за 30 мин. може да се зареди енергия достатъчна да изминете 314км. В домашни условия при напрежение от 120V, ще са ви необходими повече от 40 часа за да заредите батерията напълно. В по-късен етап моделът ще се предлага с два електромотора и задвижване на четирите колела. 


Производството на Cadillac Liryq ще започне през първата половина на 2022 година, като ценовата листа ще стартира от 59 990 долара. 

сряда, 21 април 2021 г.

Wuling Xingchen / Asta е новият кросоувър на марката

Китайската марка Wuling, представя компактен кросоувър модел под името Xingchen. Ясно е, че този модел е предназначен за местният пазар, като марката няма намерения за експорт. Wuling Xingchen, наричан още - Astra е базиран върху платформата на Baojun 530, но разполага с по-привлекателен дизайн. 



Интериора също прави впечатление с по-модерната концепция, като не липсват цифровия инструментален панел пред водача и мултимедия с широкоекранен дисплей. Оборудването също е на ниво, като няма да липсва и възможността моделът да бъде оборудван със стъклен, отварящ се покрив, камери с изглед от 360 градуса и др. Всичко това, притежава базовата версия, чиито цени започват от 10 000 евро.


За задвижване новият кросоувър на марката разчита на 1.5 литров, 4-цилиндров мотор с мощност 147к.с., куплиран с 6-степенна, механична или CVT трансмисия с имитиращи 8 предавателни числа. При всички положения задвижващи са само предните колела. Според информацията средният разход на гориво е в рамките на 7-8л/100км., а максималната скорост възлиза на 170км/ч. В по-късен етап моделът ще се предлага и като хибрид с уникална по рода си едностепенна скоростна кутия с електромагнитен съединител, която осигурява безпроблемна работа в електрически и комбиниран режим на движение.



Ще се изправи ли Genesis G80 EV срещу Mercedes EQS?

 Когато през миналата година, бе представен Genesis G80 стана ясно, че марката разработва и негова електрическа версия, която ще бъде представена в по-късен етап. Ето, че това се случи и тази седмица корейците представиха официално своя електрически флагман. Външно Genesis G80 Electrified, не може лесно да се разпознае. Новата предна решетка с декоративна функция и отсъствието на накрайници на изпускателната система, която по обясними причини вече не съществува, различават електрическата версия от тази задвижвана с ДВГ. 

Според информацията предоставена от производителят, за задвижване електрическата лимузина разчита на два електромотора позиционирани съответно на предния и задния мост с обща мощност от 369к.с., които ускоряват модела до 100км/ч. от място за 4.9 секунди. Автономията посочена от производителят е 427км. в реални условия, а батерията може да бъде заредена в рамките на 22 минути от 10 до 80%. За увеличаване на автономията, срещу доплащане се предлагат соларни елементи монтирани в покрива, които се грижат за енергията нужна електрическите консуматори в автомобила. 

В интериора разлики няма, освен новият интерфейс на цифровият инструментален панел пред водача и използваните материали, които в по-голямата си част са напълно рециклируеми. ЍСпециално внимание се обръща на системата за подтискане на външни шумове ANC-R, която с помощта на 6 микрофона излъчващи звуци в противоположен диапазон, прави обстановката изключителна тиха и неутрална. 

Корейците все още не съобщават цени, но при всички случаи те ще са по-ниски от Mercedes EQS въпреки, че корейският модел не може да се счита за пряк негов конкурент, но на всекиго е ясно към кого е насочен. 

Volkswagen ID.4 избран за "Световен автомобил " на 2021г.

 Дойде време да бъде обявен таз годишният носител на приза "Световен автомобил на годината". Журито съставено от 94 члена избра това да бъде със своите 798 точки - Volkswagen ID.4, който бе предпочетен пред Honda E и Toyota Yaris, съответно с 742 и 732 точки. 


Ето и победителите в останалите категории както следва:

World Luxury Car - Mercedes S-class

World Perfomance Car - 911 Turbo

World Urban Car - Honda E

World Car Design of the Year - Land Rover Defender

Volkswagen Polo с обстоен фейслифт

 Въпреки безспорните качества с които моделът разполага, възрастта на представеното през 2017 година шесто поколение на Volkswagen Polo, не може да скрие възрастта си и започна да губи пазарни позиции от модели като: Peugeot 208Renault Clio, че дори и от избраният за автомобил на годината Toyota Yaris. Именно поради тази причина марката подхожда малко по-сериозно към обновяването на своя компактен хеч и предлага обстоен фейслифт, а не само лек рестайлинг, което пък означава, че в скоро време няма да видим ново поколение на модела и дори си задаваме въпроса дали това няма и да е последният модел с името Polo. 

След направеният фейслифт лесно може да се забележи изцяло новата предна част, която разполага със собствен стил непознат за другите модели на марката. В задната част промените също са значителни, като впечатление най-вече правят новите задни светлини. Новите джанти и подновената цветова гама също ще открояват обновеният модел. 


В интериора обаче промените не са толкова фрапиращи. Там се наблюдава наличието на нов волан, подобрена мултимедийна система, нов контролен блок на климатичната инсталация, нови материали за тапицериите и по-богато оборудване. 

По отношение на механиката промени също ще има макар и все още да не са обявени официално. Те ще станат ясни сред официалната премиера на модела, която ще се състои в края на седмицата. Очаква се моторната гама да се сдобие и с версии с лека хибридна технология, а ние ще очакваме да разберем дали дизеловите агрегати ще продължават да се предлагат за модела. 


++++++++++++++++++++++++++


Официалната информация сочи, че обновеното Polo ще разчита на 3-цилиндровия, бензинов мотор с работен обем от 1.0 литър с мощност 80к.с. и неговата турбо версия с мощност 95 или 110к.с. Предвидените трансмисии са 5 и 6-степенни, механични, както и 7-степенната DSG. Дизели няма да има, но за версията с мощност 95к.с. е предвидена газова уредба, като мощността тук е редуцирана на 90к.с., а наличната трансмисия е само 6-степенна, механична. До края на годината ще бъде представена модификацията GTI с 2.0 литров, турбо бензинов мотор и мощност 207к.с. Цените на обновената версия в Германия ще стартират от 15 900 евро, което означава, че поскъпването след подобренията е с около 2000 евро. 


вторник, 20 април 2021 г.

Lincoln отново ще предлага седани и показва концепцията Zephyr Reflection

 След прекратяването на производството на Lincoln Continental, сега в гамата на марката присъстват само SUV модели, което за радост е на път да се промени. По време на автоизложението в Шанхай, което е най-силното от година на сам в световен мащаб, марката представи концепцията Zephyr Reflection. Според информацията подобен модел ще бъде внедрен в серийно производство, но ще се предлага само на пазарите в Китай. При всички положения обаче, най-вероятно марката ще сондира и пазара в САЩ. 


По отношение на задвижването на концепцията, няма никаква информация, но най-вероятно производителят ще се спре на някоя хибридна система. Не е изключено да бъде и с нулеви емисии, но така или иначе ще трябва да изчакаме поне още една година, до като започват да се появяват информации относно производствената версия.


Дизайна на концепцията е нов за моделите на марката и е насочен към младите клиенти. Като цяло, произоводственият модел ще бъде наследник на Lincoln MKZ и ще се основава върху платформата на Ford Evos. Това личи и от почти идентичният интериор, който разполага със същият 43-инчов дисплей за инфотайнмънт системата и инструменталният панел пред водача. Тук обаче са добавени още два екрана, които показват изображения от камерите заместващи страничните огледала. Добавени са и някои нови функции, като приложението Lincoln ID, което дава достъп до редица цифрови услуги и електронна търговия, чрез което можете да поръчате дори и храна за вкъщи. 


Ford Evos разработен съвместно с Changan

 Според информацията този модел има трудната задача да замести американският Ford Fusion и неговата европейска версия Ford Mondeo. След, като марката взе решение да прекрати производството на своите емблематични седани без да представи реален техен заместник, сега ставаме свидетели на появата на Ford Evos. Той обаче е разработен специално за китайският пазар съвместно с Changan и надали ще го видим на други пазари. Дизайна е в стила на моделите на марката предлагани в Китай, а самият модел е представен като купеобразен SUV. 



Интериора е високотехнологичен с два сдвоени дисплея с общ диагонал от 43-инча и 4К резолюция. В този модел премиера прави и първият виртуален личен асистент на марката, а освен всичко това, на борда място ще намира и полуавтономната система за шофиране от 2-ро ниво. Разбира се повечето неща ще се предлагат срещу доплащане, но това е друга тема. 



За задвижване Ford Evos, разчита на Plug-in хибридна система, чиито характеристики все още се пазят в тайна, но се съобщава само, че средният разход на гориво ще възлиза на 1.2л/100км., а с едно зареждане на резервоара и батерията ще могат да бъдат изминати 1000км. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Според последната информация, новият модел на Ford е базиран върху удължена версия на платформата от Ford Focus. Това означава, че информацията за наличието на хибридна технология е малко подвеждаща, тъй като вграждането на такава върху тази платформа, би било скъпо начинание. Продажбите на Ford Evos в Китай ще започнат с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 238к.с.