Страници
вторник, 30 април 2024 г.
Mercedes-AMG CLE53 Coupe / Cabrio наличен от това лято
Mahindra XUV 3XO представен като наследник на XUV300
Фейслифт версията на Mahindra XUV300, бе представена преди броени часове в Индия, като изцяло нов модел под името XUV 3XO. Промените са толкова големи, че марката променя името на модела въпреки, че същият продължава да бъде основан на KG Mobility Tivoli. Напълно преработеният външен вид демонстрира новата стилистика на марката възприемайки вертикално разположени LED светлини, която бе представена за първи път в многобройните концептуални модели, които бяха представени в Лондон преди две години. Визуално новият модел е толкова преобразен, че ако не знаете неговите корени, никога не бихте предположили, че същият се основава на модел от гамата на SsangYong, като сега дори го и превъзхожда. Неясно как индийците са успели дори да увеличат багажното пространство на своят модел и то с цели 38 литра, като сега мястото за багаж е с обем от 295 литра.
Интериорът също е изцяло нов с модерен дизайн и оборудване. Пред водача място намира 10.2-инчов цифров инструментален панел, а инфо-развлекателната система е оборудвана с централно разположен свободностоящ тъчскрийн дисплей със същият размер. Добре оборудваните версии получават разширеният пакет от асистенти 2 ADAS, отваряем панорамен покрив, подложка за безжично зареждане на телефони, озвучителна система от Harman Kardon и дори цифрово огледало за задно виждане в комплект с пакет камери които дават обзор от 360 градуса.
Под капака на Mahindra XUV 3XO, място намират познатите бензин и дизелови турбо агрегати. Бензиновата версия разчита на 1.2-литровият мотор, който е наличен във версии на мощност от 110 и 131 к.с., куплиран с 6-степенна, механична или автоматична трансмисия. Дизеловият агрегат е с работен обем от 1.5 литра и мощност 117 к.с., който е наличен с механична или роботизирана скоростна кутия. При всички случаи задвижващи са само предните колела. В най-скоро време се очаква и обновената електрическа версия на модела, която се предлага под името XUV400, като за сега не е ясно дали и то ще бъде подменено.
BYD Ocean-M Concept е предвестник на електрически хечбек, който ще бъде наличен и в Европа
Hongqi с три концепции и планове за присъствие на пазара в Европа
Освен новият Hongqi Guoya, на фирменият щанд на марката на автосалона в Пекин, могат бъдат видяни цели три концептуални модела, които по всичко личи са на крачка от серийно производство. Те имат за цел да ни подскажат какво да очакваме от наследниците на Hongqi H9 в лицето на концепцията - Е702, електрическият E-QM5 показан като - Е009 Concept и бъдещ SUV модел представен като - Е007 Concept, чиято производствена версия трябва да бъде представена още тази година.
Не по-малко интересна е и откритата версия на Hongqi EH7, която е представено като предпроизводствен модел, който чака одобрение за серийно производство което зависи от това, как EH7 Cabrio ще бъде приет от публиката по време на автоизложението в Пекин. Производителят ревностно мълчи относно параметрите на модела, но споменава ускорение от 0 до 100 км/ч. в рамките на 3.5 секунди.
Говорител на марката официално съобщи, че моделите в портфолиото на марката са конкурентни с тези на Audi и Mercedes, но са значително по-достъпни, а в бъдещите планове на компанията влиза и присъствие на пазара в Европа. Как ще стане това обаче не се съобщава, но намеренията са факт и познавайки китайците, то трябва да сме сигурни, че всичките им сили ще бъдат съсредоточени да постигнат това.
Cupra обновява своите водещи модели Leon и Formentor
Външно и двата модела се характеризират с изцяло нова предна част с нови опционални матрични, LED фарове, променена радиаторна решетка и нови брони. Погледнати отзад обновените версии също могат лесно да бъдат различени по новите задни светлини и осветеното лого. Налична е и нова цветова гама, която вече включва 9 цвята, както и нов дизайн на 18 и 19-цоловите джанти.
За разлика от екстериора обаче, интериора на обновените Cupra Leon и Formentor не прави кой знае, какво впечатление. Малки разлики се наблюдават в оформлението на централната конзола между седалките, както наличието на новата опционална инфо-развлекателна система с изкуствен интелект и 12.9-инчов дисплей. Изрично се съобщава, че за изработката на интериора са използвани съвсем нови еко материали, а тапицериите на новите спортни седалки са изработени от 73% рециклиран микрофибър и еко кожа. Налична за моделите е и нова озвучителна система с 12 високоговорителя и дигитална технология за разпределение на звука в купето с мощност 390W.
Не е тайна, че технически и двата модела разчитат на ДНК-то от Volkswagen Golf 8 и използват MQB платформата на VAG. За разлика от своят братовчед, испанските модели залагат на спортната идентично, което гарантира наличието на мощни агрегати и окачване с индивидуално за моделите настройки. Под капака на базовите версии място намира 4-цилиндровият, 1.5 литров TSI агрегат оборудван с 48-волтова лека хибридна система и изходна мощност от 150 к.с. Същият агрегат е наличен и за Plug-in хибридните версии съчетани с електромотор, които се предлагат във версия на мощност от 204 и 272 к.с. Благодарение на тяговата батерия на борда с капацитет от 19.7 кВтч., могат да бъдат изминати до 100 км. в изцяло електрически режим.
На върха в гамата е позициониран 2.0 литровият, турбо бензинов мотор наличен във версия на мощност от 201, 265, 300 и 333 к.с. Той е куплиран серийно с 7-степенна, DSG трансмисия, която разполага с нов режим на работа позволяващ дрифт емоции въпреки наличието на четири задвижващи колела. За съжаление 5-цилиндровата версия VZ5 с мощност 390 к.с., отпада от гамата на модела.
Не са забравени и любителите на дизеловото гориво, които могат да се докоснат до добрият-стар 2.0 литров TDI с мощност 150 к.с., куплиран серийно с DSG трансмисия и задвижване на предните колела.
понеделник, 29 април 2024 г.
Geely Galaxy Starschip Concept с цифрово шаси управлявано от AI и автономия до 2000 км.
В Пекин, китайският производител представя своят бъдещ флагмански SUV под формата на концепция наречена Galaxy Starship. Ясно е, че серийният модел ще бъде причислен към моделното семейство Galaxy, а серийното производство трябва да стартира някъде през 2025 година и ще замени Geely Haoyue L.
Концепцията Galaxy Staschip е основана върху GEA платформата на Geely, предназначена за хибридни и електрически модели. Моделът използва следващото поколение на хибридната система Thor с 800-волтова архитектура, която според информацията осигурява пробег от близо 2000 км. с пълен резервоар и напълно заредена батерия при среден разход на гориво от 3л/100км. Системата позволява движение в чисто електрически режим, конвенционално задвижване или такова с удължен обхват, като работата на различните режими се управлява от AI. Самостоятелно разработената платформа разполага с цифрово шаси, управление чрез кабел без пряка връзка между волана и колелата с индивидуално задвижване. Според производителят моделът разполага с най-компактното и леко електрическо задвижване в индустрията с електромотор чието общо тегло възлиза на 79 кг.
Резонно за концептуален модел, интериорът на Geely Galaxy Starschip Concept, предлага футуристична обстановка и неща като: изкуствен интелект на борда, холографска проекция, персонални изображения и аватари за пасажерите на борда. Процесорът дело на Qualcomm, позволява интеграция с AI телефони, QR очила и управление на дронове, които явно също намират място на борда.
Italdesign Quintessenza Concept прави връзката между човек и природа още по-силна
Италианското дизайнерско студио напомня за себе си в Пекин с концепцията Quintessenza, която по всичко личи няма да стигне до серийно производство. Моделът е замислен като предложение за перфектната връзка между хората и природата и демонстрира 55-годишното наследство с което студиото разполага.
Основата на модела е изработена от леки алуминиеви сплави и разполага с 800-волтова архитектура за работата на трите електромотора на борда и тяговата батерия с капацитет от 150 кВтч. Според производителят общата мощност на модела възлиза на 789 к.с. и ускорява до 100 км/ч. от място за 3.9 секунди.
Въпреки дължината си от 5.56 метра и междуосието от 3.24 метра, Italdesign Quintessenza предлага място само за 4 човека, а благодарение на нежичните си врати достъпът до купето е безпроблемен. Благодарение на гъвкавата конструкция и специално проектираната задна врата, която е част от покрива моделът лесно се превръща в своеобразен пикап, а возещите се на задните седалки, които могат да се завъртят на 180 градуса могат да се насладят на пейзажа когато задната врата е отворена дори и по време на движение. Този подход вече може да се види в предлаганият на китайският пазар Changan Qiyuan E07 и все още е въпрос на време да се разбере, дали този тип каросерия ще бъде приета от потребителите.
Интериорът включва плаващо арматурно табло изработено от плат и мраморна основа с прост дизайн и чисти повърхности. Контролерите за климатичната инсталация са скрити под текстилната материя и стават видими благодарение на специално проектирана за целта прожекционна технология. Останалите контроли за различните функции в автомобила включително управлението на изкуственият интелект на борда, селектора за различните режими на работа и управлението на инфо-развлекателната система са интегрирани във волана.
Новото поколение на Aion V с вътрешно пространство съпоставимо с това на BMW X5
Четири години след представянето на Aion V, китайската марка представя новото поколение на модела. То е проектирано като глобален SUV и израства във всяко едно направление. Сега дължината му възлиза на 4.60 метра, а междуосието е увеличено до 2.77 метра, което е довело до увеличение на вътрешното пространство с цели 20%, като според производителят, сега то е съпоставимо с това на BMW X5 (G05). Според непотвърдена информация, новият модел на марката ще стане основа и за модел на Toyota, който ще се предлага на китайския пазар още през следващата година.
Новият Aion V е построен върху изцяло новата електрическа платформа на GAC наречена - AEP с интегрирано електрическо задвижване и батерия с термо помпа, която предлага безпроблемна работа при температури от - 35 до 55 градуса. Техниката работи върху 400-волтова архитектура, която съкращава зареждането на тяговата батерия с 60%. Според информацията за 15 минути заряд от правилната станция може да бъде добавена енергия достатъчна за изминаването на 370 км. Мощността на модела възлиза на 184 к.с., но капацитета на тяговата батерия все още не е оповестена официално въпреки, че се споменава автономия от 750 км.
Снимки на интериора също липсват, но се споменава наличието на самообучаващ се AI кокпит, който отговаря на нуждите на всички пасажери. Предните седалки са снабдени с функция за автоматично сгъване, образувайки двуметрово легло. В централната конзола между седалките е интегриран хладилник за напитки, а озвучителната система е оборудвана с 9 високоговорителя. Всичко това ще се предлага серийно за модела. Срещу доплащане ще бъде налична автономна система за шофиране с 11 камери, 5 мм. радари, които осигуряват релаксиращо шофиране както в града, така и на магистрала.
Buick Electra L и Electra LT представени като концепции в Пекин
В Пекин, американската марка разкри два концептуални модела, които според говорител на марката в най-скоро време ще станат реалност за китайските клиенти. реално това са две версии на един и същ модел насочен към сегмента на луксозните автомобили, който би трябвало да наследи Buick Regal. Наследника на популярният седан ще бъде много ключов модел на марката за Китайския пазар, тъй за разлика от преди няколко години продажбите на компанията не са това което бяха. Въпреки това китайският пазар си остава главният за компанията, където през миналата година там са реализирани над половин милион продажби на фона на едва 170 000 автомобила продадени в САЩ.
Buick Electra - L Concept е пълноразмерен електрически седан построен върху Ultium платформата на GM, но проектиран от техническият център на SAIC-GM в страната. Той е с дължина от 5.05 метра и разполага с междуосие от 3 метра, което гарантира предостатъчно вътрешно пространство. Дизайна е издържан в стила на Buick Wildcat, но със значително по-смекчен и близък до серийно производство вид.
Марката отделя специално внимание на интелигентният интериор - еConnect с изкуствен интелект на борда и гласов асистент. Пред водача място намира плаващ дисплей с висока резолюция допълнен с панорамен HUD дисплей, а за спътника до него е предвиден допълнителен дисплей който се прибира дискретно в жабката, когато той не се използва. Концепцията разполага с четири индивидуални седалки от плаващ тип с нулева гравитация, а панорамният покрив е с оборудван със светлочувствителен сенник.
Buick Electra LT Concept е комби версия на седана с приключенски стил и увеличен клиренс, предназначено за клиентите с активен начин на живот. Все още за нея не е взето окончателно решение за серийно производство, тъй като подобни модели са все още нишови за китайския пазар, но няма да се учудим, ако американците рискуват с нормална комби версия на серийният Buick Electra L, който трябва да бъде представен на следващият автосалон в Пекин.
За задвижване и двете концепции разчитат на позициониран в задната част електромотор с мощност 342 к.с. и тягова батерия, която би трябвало да осигурява автономия до 700 км.
неделя, 28 април 2024 г.
Lamborghini Urus SE с Plug-in хибридна технология и 800 к.с., но с допълнителни 300кг.
Италианската марка представя PHEV версията на Lamborghini Urus, която освен с хибридната се технологии се характеризира и с променен дизайн. Lamborghini Urus SE е веднага разпознаваем с новите предни светлини и капак, промененият дизайн на бронята и новата стилистика на задната част. Новите 23-цолови джанти Galanthus, също открояват хибридната от конвенционалната версия.
Под капака място намира познатият V8-цилиндров, Twin turbo мотор с мощност 620 к.с., съчетан с електромотор с мощност 192 к.с. и тягова батерия с капацитет 25.9 кВтч., която осигурява възможност за изцяло електрическо движение в рамките на 60 км. Общата мощност на системата генерира 800к.с., но добавеното тегло не е позволило подобряване на динамичните характеристики. Цялата хибридна технология е добавила над 300кг. и сега общото тегло на модела възлиза на 2540 кг. Въпреки това, според производителят ускорението до 100 км/ч. е подобрено с 1 стотна в сравнение с това на Lamborghini Urus S. Познатата 8-степенна, трансмисия задвижваща четирите колела е оборудвана с нова централно разположена система за векторизиране на въртящият момент с електрохидравличен многодисков съединител, която е комбинирана с нов електронно контролиран диференциал, което пък осигурява по-добър контрол в случай на презавиване.
Mercedes G580 EQ въвежда нова стратегия за наименование на електрическите модели на марката
С представянето на електрическата версия на Mercedes G-class, немската компания обяви отказа си за именуването на своите електрически модели и вместо EQG, както се очакваше електрическата G-класа ще носи обозначението G580 EQ. Не е ясно дали новата концепция за наименование на електрическите модели на марката е по-удачна, но така или иначе марката смята, че това би трябвало да подобри продажбите на EV моделите на компанията и те ще бъдат приети по-добре от клиентите.
Mercedes G580 EQ е веднага разпознаваем с леко промененият дизайн на капака, броните и предната маска, която срещу доплащане може да бъде поръчана с осветена радиаторна решетка. Срещу доплащане единствено за електрическата версия се предлага специално проектирана кутия за съхранение на кабелите за зареждане която е позиционирана на мястото на резервната гума, която също се предлага срещу доплащане. Всичко това води да намаление на челния въздушен коефициент от 0.48 на 0.44, което би трябвало да има значение за автономията.
Интериора идва с новата MBUX инфо-развлекателна система с опционалният Offroad Cocpit с допълнителни функции включително и "прозрачен капак", която показва на водача състоянието на трасето под автомобила. Първоначално на пазара ще бъде налична само богато оборудваната версия Edition One която струва 192 524 евро, но в по-късен етап се очаква да бъде представена и базовата версия чиито цени ще стартират от 142 600 евро.
Изцяло електрическата версия на емблематичният офроудър се предлага с четиримоторно задвижване с обща мощност от 588 к.с., които ускоряват тежащият над 3 тона колос от 0 до 100 км/ч. за 4.7 секунди. Тяговата батерия на борда е с капацитет от 116 кВтч. и осигурява автономия до 476 км. Въпреки това неговият приоритет не е в динамичните, а в офроуд характеристиките, които превъзхождат тези на конвенционалната версия. Всеки от четирите електромотора е оборудван със собствена двустепенна трансмисия и не се нуждае от традиционните блокировки на диференциалите, тъй като реално такива липсват. Батерията и всички компоненти са добре запечатени, което дава възможност на модела да атакува водни препятствия с дълбочина до 85 см. Голямо внимание се отделя на безсмисленото въртене на място - наречено от марката G-Turn, което позволява на модела да се завърта около оста си. По-значима е възможността да се преодоляват 100 процентови наклони и странични такива до 35 градуса. Предавката LOW Range за шофиране извън пътя, пък работи с интелигентното векторизиране на въртящият момент, което също е значително по-важно от възможността за G-Turn.