Страници

четвъртък, 29 февруари 2024 г.

Pininfarina Enigma GT Concept е оборудван с ДВГ задвижван от водород

 Последното творение на емблематичното италианско дизайнерско студио е изложено на фирменият щанд в не по-малко емблематичната зала Palexpo Center, където традиционно се провежда автосалона в Женева. Този път Pininfarina избира формата на GT-купе за своето произведение наречено Enigma GT. Дизайна се характеризира с изчистени, елегантни линии и наличието на емблематичната за Pininfarina задна колона на купето, която може да се характеризира като козирка. За съжаление към момента Pininfarina Enigla GT Concept за сега е само макет и компютърно генериран модел, но главният директор на марката Феликс Килбертос обещава още следващата година да бъде представен напълно работещ прототип в чест на 95-годишнината на марката. 

Според плановете за задвижване на концепцията е предвидена хибридна технология с централно разположен в задната част 2.5 литров, V6-цилиндров агрегат захранван от водород и мощност от 442 к.с., които се предават към задните колела. В предната част е позициониран електромотор с мощност 272 к.с., който дава възможност на модела да разполага с четири задвижващи колела и да се движи в изцяло електрически режим благодарение на тягова батерия с капацитет от 10 кВтч.. Тя от своя страна спомага за изминаването до 552 км., при положение, че и резервоарите за водород с обем от 9 кг., също са заредени до горе. Според производителят моделът трябва да ускорява до 100 км/ч. от място за по-малко от 4 секунди, а максималната скорост която може да постигне възлиза на 250 км/ч. 

сряда, 28 февруари 2024 г.

IM L6 с премиера в Женева и заявка за присъствие в Европа

 Амбициите на китайската марка да стъпи на пазара в Европа се доказват от нейното присъствие на автосалона в Женева, който бе избран за премиерата на най-новият модел на IM Motrs с името - L6. Според говорител на марката, електрическият седан ще бъде наличен в Европа от следващата година, но по интересното е дали моделът със своят дизайнерски стил ще бъде приет от взискателните клиенти на стария континент, които ще трябва да отделят над 60 000 евро за да се сдобият с него. Най-вероятно успоредно с него марката, която е част от SAIC ще предлага в Европа и SUV модела IM LS6, който споделя същата платформа. Все още обаче не е ясно дали моделите на IM предлагани на стария континент ще с предлагат с емблемите на марката или ще бъдат ребрандирани  като модели на MG - марка, която е позната значително по-добре в Европа. 

С дължина от 4.93 метра, IM L6 предлага завидно вътрешно пространство и набор от напреднали технологии на борда. Интериора е идентичен с този на LS6 с прибиращият се наполовина в таблото огромен цифров панел който обхваща почти цялата ширина. Воланът с нестандартна форма явно ще е част от серийното оборудване заедно с автономната система за шофиране която поддържа  3-то автономно ниво където това е възможно и огромният панорамен покрив.  

За задвижване IM L6 ще разчита на един или два електромотора. Базовата версия ще разполага с електромотор позициониран на задния мост във версии на мощност от 300, 340 и 515 к.с. В зависимост от версията, тяговата батерия е с капацитет от 90 или 100 кВтч., която ще доставя автономия между 700 и 770 км. Благодарение на 900-волтовата архитектура, при включване към бързозарядна станция за 5 минути ще може да получите достатъчно енергия за изминаването на 200 км., а ако изчакате още 10 минути разстоянието ще се увеличи до 500 км. В последствие ще бъде и по-достъпна версия с автономия от 600 км. На върха в моделната гама на IM L6 ще бъде позиционирана версията със задвижване на четирите колела с два електромотора, чиято обща мощност възлиза на 787 к.с. Нейната автономия не се съобщава, но производителят обещава телепортация от 0 до 100 км/ч. за по-малко от 3 секунди. 

Повече подробности, както и снимки ще бъдат достъпни в по-късен етап, когато моделът ще бъде представен в Китай. 

вторник, 27 февруари 2024 г.

McLaren Artura Spider с цена от 274 000$

 В Женева, английската марка представи откритата версия на своят хибриден спортист -  McLaren Artura. Ако трябва да бъдем честни обаче, клиентите на марката не посрещнаха възторжено този модел, а производителят бе принуден да забави неговото производство. McLaren Artura Spider ще се опита да съживи продажбите, като освен наличието на сгъваемият твърд покрив разполага и с по-голяма мощност. Производителят съобщава още, че повечето промени които откриваме в Artura Spider ще бъдат пренесени и в закритият модел. 

Хибридната система е подобрена и сега общата мощност на 3.5 литровият, V6-цилиндров мотор и електромотора възлизат на 690 к.с.  Двудисковата, 8-степенна трансмисия също е претърпяла корекции и сега превключва предавките 25%, по-бързо. Тяговата батерия на борда с капацитет от 7.4 кВтч., продължава да осигурява движение в изцяло електрически режим в рамките на 30 км. Общото тегло на откритата версия  възлиза на 1457 кг., което означава, че нейните динамични характеристики не са пострадали от добавеното тегло заради подсилената конструкция. Според производителят ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема 3 секунди, а максималната скорост която може да бъде постигната възлиза на 330 км/ч. Съобщава се още за окачване, чиито  амортисьори са с 90% по-бърза реакция, а спирачната система е с подобрено охлаждане благодарение на новите канали за въздух.

Интериора като цяло няма разлика с този при затворената версия. Това означава, че пред водача място намира цифров инструментален панел, а инфо-развлекателната система разполага с 8-инчов дисплей. Наред с всичко друго, Artura Spider ще се предлага серийно с озвучителна система от Bowers & Wilkins с 12 високоговорителя е субуфер между седалките. 

Продажбите на McLaren Artura Spider вече са стартирали, а производителят съобщава, че първите собственици ще могат да се радват на новият модел още това лято, ако разбира се отделят поне 273 800 долара от своят бюджет. 


MG3 е на път да раздвижи компактният клас със своята модерна хибридна технология

Днес в Женева се състоя премиерата но новото поколение MG3, което веднага привлече внимание към себе си и то не поради слабото участие и липсата на повечето водещи производители под прожекторите на Palexpo. Запомнете този модел, тъй като същият с неговата хибридна технология, която покрива най-модерните стандарти в областта е на път да стане  предпочитаният избор на клиентите, които се двоумят между автомобилите с ДВГ и тези с нулеви емисии. . Сегашното поколение на модела до сега можеше да се забележи на английския пазар, но днес марката представя и версия с ляв волан, което означава, че ще го видим и на пазарите в континенталната част на Eвропа. 

Дизайна е модерен и издържан в характерният стил на марката с динамични линии и агресивно излъчване. Габаритите на модела са както следва: дължина - 4.1 метра, ширина - 1.8 метра и височина - 1.5 метра което означава, че новият MG3 ще се конкурира пряко с Volkswagen Polo и Renault Clio, които обаче не разполагат с хибридни версии. 

Под капака на новото MG3, място намира 1.5 литров бензинов мотор с мощност 102 к.с., куплиран с електромотор с мощност 134 к.с. Общата мощност на системата възлиза на 194 к.с., предавани към предните колела чрез хибридна 3-степенна, автоматична трансмисия. На борда място намира и малка тягова батерия с капацитет 1.8 кВтч., която ще позволява движението в изцяло електрически режим за кратки разстояния, най-вероятно не повече от 3-4 км. Самозараждащата се хибридна система обаче, позволява да бъде достигнат среден разход от 4.4 л/100км. 

Не по-малко интересен е и интериорът, който разполага с модерни технологии и богато оборудване още от базовото ниво на обзавеждане. Серийно пред водача място намира 7-инчов цифров инструментален панел, придружен от 10.2-инчов тъчскрийн за инфотейнмънт системата със стандартна навигационна система и възможност за свързаност с Android и IOS. Серийният мултифункционален кожен волан е с нестандартна форма, а на централната конзола между седалките където е разположен кръглият превключвател за предавките, място намира и поставка за безжично зареждане на телефони. Климатичната инсталация, пълният ел. пакет, сензорите за паркиране и камерата за заден ход също са част от серийното оборудване. На борда място намира и усъвършенстваният пакет от асистенти подпомагащи шофирането MG Pilot, който покрива най-новите европейски изисквания. По-високите нива на оборудване ще бъдат оборудвани с ел- предни седалки с подгряване и масаж, без ключов достъп и старт, както и пакет камери с обзор 360 градуса. 

Производителят все още не е обявил официално цените на своят компактен хеч модел, но най-вероятно базовата версия няма да се предлага за повече от 22 000 евро. Дали това ще се потвърди ще стане ясно в края на лятото, когато се очаква да започнат и продажбите на новото MG3 в Европа. 

понеделник, 26 февруари 2024 г.

Car of the Year 2024 - Renault Scenic E-Tech

 Преди броени минути в Женева, бе обявен носителят на таз годишните награди за автомобил на годината в Европа. Тази година финалистите бяха седем на брой журито съставено от журналисти във водещи специализирани медии трябваше да изберат своят фаворит сред модели като: BMW 5-series (G60)BYD SealKia EV9Peugeot Е-3008Renault Scenic E-TechToyota C-HR и Volvo EX30. След направеното гласуване  с 329 точки за Автомобил на годината в Европа, бе избран  Renault Scenic E-Tech. Негови подгласници останаха BMW 5-series с 308 точки и peugeot E-3008 със 197 точки. 


Fiat представя пет концепции, които разкриват нейната бъдеща продуктова гама

 Този уикенд изпълнителният директор на Fiat, обяви чрез официално видео пет интригуващи концепции, които според самият него ще се превърнат в серийни модели до края на 2027 година. Те ще споделят една и съща модулна платформа с възможност за конвенционално, хибридно и електрическо задвижване и са предназначени за пазарите в световен мащаб. Ние от своя страна силно се надяваме, че целта на концептуалните модели е да маркират продуктовата линия на марката и визуално нищо от демонстрираният нов дизайнерски стил, който виждаме днес да не бъде пренесено в серийните модели. Трябва да припомним, че италианската марка обяви най-много продажби от групата на Stellantis през изминалата година с 1.3 млн. продажби и явно ще се възползват от факта, като се опита да продължи тази тенденция с множество нови модели. Първият от тях трябва да бъде представен още тази година по време на честването на 125 годишнината на марката, като всяка следваща година ще  бъде представян по един нов автомобил. 

Най-вероятно първият модел който ще видим на пазара е наследника на легендарната Panda, чието последно поколение датира от 2011 година. Очаква се тя да споделя една и съща платформа с новия Citroen C3, но ценово ще бъде позициониран под него. Концепцията Panda City Car е с вдъхновен дизайн от емблематичната за марката  сграда, а именно завода в Торино с култовата тестова писта на покрива „La Pista 500“. Главен акцент е и използването на устойчиви материали от рециклирана пластмаса и бамбукови тъкани. Моделът се характеризира още с високата позиция на водача, просторният и гъвкав интериор.

Както подсказва и самото име концепцията Pick-Up е товарен модел, който най-вероятно ще замени бестселърът на южноамериканския пазар - Fiat Strada. Според производителят, новият модел ще предлага още по-добро съчетание между забавление и функционалност, което би трябвало да привлече още нови клиенти дори и в Европа. 

Концептуалният Fiat Fastbeck, прави заявка за едновременна подмяна на два модела на марката, а именно Fiat Tipo и Fiat Fastback. Новият модел ще има за цел да комбинира свойствата и на двата модела и да се утвърди на пазарите в Латинска Америка, Близкия изток и Африка. 

Четвъртата концепция е наречена  Fiat Giga-Panda SUV и е просто по-голяма версия на Panda City Car насочена към нуждите на семейните клиенти. Както и при останалите модели, марката обръща специално внимание на активната и пасивна безопасност, простора в интериора и надеждността на технологиите намиращи място в автомобила, което би трябвало да се хареса и на най-взискателните клиенти. 

Последната концепция представена във видеото е Fiat Camper издържана в стил dolce vita и отдава почит към природата и функционалността. Грубият дизайн подсказва предназначението на модела, който съчетава качествата на SUV и кемпер и ще позволи на своите собственици да се отдалечат максимално от градската среда. 


неделя, 25 февруари 2024 г.

Официална премиера на YangWang U9 в Китай

 Малко повече от година след като видяхме предпроизводствената версия на китайският електрически суперкар Yangwang U9, сега марката собственост на BYD, представя и серийната версия на модела, чиито продажби в Китай стартират от следващият месец с цени от около 236 000 долара. Първите бройки обаче няма да пристигнат до своите собственици, поне до края на лятото. Видимо дизайна на серийният модел е без промяна, ако изключим някои нови аеродинамични решения в предната част и разбира се наличието на огромният заден спойлер в стил бързи и яростни, който осигурява притискаща сила от 280 кг.. Според официалната информация размерите на U9 са както следва: дължина - 4.96 м., ширина - 2.03 м. и височина - 1.25 метра. 

Електрическият модел е основан върху е4 платформата на марката и разполага със собствено разработеното интелигентно активно окачване DiSus X, чиито електрически амортисьори с вградени електромотори с мощност 36 kW, се движат със скорост от 50 см. в секунда. Като цяло е4 платформата на BYD, разполага с 800-волтова архитектура, като в случая за захранване на четирите електромотора с обща мощност от 1287 к.с. се разчита на литиево-желязна тягова батерия с капацитет 80 кВтч. Моделът има възможност за двупосочно зареждане, което отнема до 10 минути, ако батерията се пълни от 30 до 80%, чрез бързо зарядна станция. Производителят обещава автономия на книга от 465 км., но не трябва да забравяме, че все пак общото тегло на U9 възлиза на 2475 кг., които се ускорят до 100 км/ч. от място за 2.4 секунди и да достигнат скорост от 309 км/ч. 

За първи път имаме и добър поглед над интериора, който предлага кокпит усещане с две индивидуални зони за водача и спътника до него, като всеки разполага пред себе си с 10.2-инчови дисплей. На централната конзола е позициониран вертикално ориентиран 12.3-инчов дисплей за инфотейнмънт системата с 5G свързаност, от която се управляват и повечето от функциите в автомобила. 



събота, 24 февруари 2024 г.

Renault 5 E-Tech ще бъде представен в Женева

 Тринадесет години след като за първи път се появиха индикации за възраждането на Renault R5, това се случва. Преди броени минути във френските медии се появиха първите официални снимки на новото Renault 5, което бе представено като концепция преди три години. Официалната премиера на модела пред публика ще се състои по време на автосалона в Женева, който ще стартира след броени часове. 

От това което виждаме на първите снимки на модела става ясно, че дизайна от концепцията е пренесен в серийната версия почти без промяна. Разбира се, забелязват се някои съществени разлики свързани с изискванията които един сериен модел трябва да покрие за да получи своят сертификат за масова употреба. Според информацията новото Renault 5 E-Tech ще замени Renault Zoe и ще се предлага само като модел с нулеви емисии. Благодарение на новата платформа наречена AmpR Small с централно разположена батерия в пода, новият модел обещава значително по-добра мобилност и повишена твърдост на купето, което ще бъде налично само във версия с 5 врати. 
Според информацията с която разполагаме в момента, за задвижване Renault 5 E-Tech ще се предлага във версии на мощност от 135 и 150 к.с., а тяговите батерии на борда ще са с капацитет от 40 и 52 кВтч. Обещаната автономия е между 310 и 400 км., което е напълно достатъчно за един градски ориентиран модел. За съжаление зелената мобилност все още изисква значителни инвестиции от страна на бъдещите собственици, които ще трябва да се разделят с минимум 25 000 евро за да притежават модерната класика. 

Интериора предлага приятна атмосфера с заемки от оригиналното Renault 5 което, бе представено преди 52 години. Разбира се на борда присъстват модерни технологии, като пред водача място намира цифров панел с два дисплея съответно за инструменталният панел и инфо-развлекателната система. Не липсват пиано лак елементи, а двуцветната тапицерия с цветни шевове налага винтидж стил, което ще бъде добре прието от клиентите решили да се разделят с допълнителна сума за да получат по-добре оборудвана версия. 

Съвсем скоро очакваме да станат достъпни още детайли и снимки на Renault 5 E-Tech, които ще бъдат добавени своевременно към този пост. Трябва да припомним, че до края на лятото ще видим и спортната версия на модела наречена Alpine - A290_B, а следващата година ще станем свидетели на възраждането на друг култов модел за марката - Renault 4 с дизайн инспириран от концепцията Renault 4Ever Trophy

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Според официалната информация, новото Renault 5 ще се задвижва от електромотор с мощност 95, 122 и 150 к.с. и батерии с капацитет от 40 и 52 кВтч., които ще могат да се зареждат чрез бързозарядна станция от 15 до 80% за 30 минути. Интересен детайл е решението за интегриране на цифров панел върху предния капак, който има функцията да показва състоянието на заряд в батерията когато автомобилът е включен към зарядната станция. Общото тегло на базовата версия възлиза на 1350 кг., а обещаната автономия е в рамките на 300 - 400 км. в зависимост от модификацията. При всички случаи максималната скорост е ограничена на 150 км/ч. 

Интериорът е оборудван със 7 или 10.1-инчов цифров инструментален панел в комбинация с 10.1-инчов тъчскрийн за инфо-развлекателната система захранвана от Google. Наличните асистенти на борда подпомагащи шофирането доставят възможност за автономно шофиране от 2-ро ниво. Багажното пространство предоставя място с обем от 326 литра, а мястото за дребни предмети в интериора достига 19 литра.


петък, 23 февруари 2024 г.

Ценовата война в Китай снижава цените на обновения BYD Dolphin до впечатляващите 13 800$

 В Китай ценовата война между електрическите и конвенционално задвижваните автомобили се разразява с пълна сила, която доведе до наличието на EV автомобили на пазара с цени по-ниски дори и от тези на своите аналози с ДВГ. Това е реалната ситуация, която трябваше да бъде факт още при лансирането на моделите с нулеви емисии, но първоначалният интерес към тях накара производителите да повярват в лесни печалби. Трябва да се подчертае, че този ход не е насочен срещу чуждите производители, тъй като на китайският пазар все още доминират хибридните и бензиновите модели местно производство. 

Сега в Китай ситуацията е на път да се нормализира, което неминуемо ще има огромни последствия за глобалната мобилност, а последният пример за това е обновеният BYD Dolphin, който ще бъде наличен на пазара от следващият месец с цени от 13 865 долара, което е с близо 30%, по-ниска стойност от това което искаше марката за настоящата версия. Според изпълнителният директор на BYD, този ход ще ускори електрификацията и ще пренареди картите, като очаква още до края на тази година пазарният дял на EV моделите в Китай да достигне 50%. Сега той трудно надхвърля 30% и то в отделни месеци.  

Обновената версия на BYD Dolphin е с непроменен екстериор и интериор, но оборудването и механиката са претърпели някои известни промени. Бъдещите собственици на китайският електрически хеч модел вече ще се възползват от вентилирани предни седалки, подложка за безжично зареждане на телефони, добавени USB-C портове и въртящ се 12.8-инчов, свободно стоящ дисплей за инфо-развлекателната система. На борда ще присъства и система за автоматично плащане на пътни такси без автомобилът да се налага да спира. 

По отношение на механиката, новият BYD Dolphin също има с какво да се похвали. Задното окачване вече е независимо и допринася за значително по-добър комфорт на возене и подобрена стабилност. За задвижване са налични електромоторите с мощност от 95, 130 и 176 к.с., които ще се захранват от тягови батерии с капацитет от 32 или 45 кВтч., достатъчни на изминаването до 420 км. с едно зареждане. До края на годината марката ще предложи и версия с 60 кВтч., батерия чиято автономия ще надвишава 500 км. измерени според китайският цикъл. За сега не се съобщава дали марката ще предприеме подобен ход и за европейската версия на BYD Dolphin, който се предлага с цена от 30 000 евро. 

Hyndai и Kia ще се предлагат и произвеждат в Русия под името Solaris

След като Hyundai изостави своят завод в Санкт Петербург, Русия на свой ред стана владетел на съоръжението и на автомобилният небосклон се появи нова марка наречена Solaris. Тъй като наличните количества от суровини и материали заедно с готовата продукция са достатъчни за да бъдат реализирани близо 70 000 продажби, новият собственик в лицето на AGR Automotive ще се възползва от ситуацията мигновено. 

Ясно е, че ново произведените автомобили няма да могат да се продават с емблемите на Hyundai и Kia и за целта се регистрира нова марка автомобили, които ще бъдат насочени към местния пазар. По-интересно е какво ще се случи след това и дали руснаците ще успеят да прекалибрират поточните линии за производството на нови модели, които най-вероятно ще са с китайски корени. 

В гамата на Solaris първоначално ще бъдат налични няколко модела, които ще се различават от оригинала единствено по емблемите. Това са седанът Hyundai Solaris, който ще се предлага под името Solaris HS, наличен с 1.4, 1.6 и 2.0 литрови бензинови мотори и Kia Rio Sedan заедно с Kia Rio X, които ще носят името Solaris KRS и KRX и ще бъдат налични само с 1.6 литров мотор. 

Единственият SUV в гамата е наречен Solaris HC и е базиран на Hyundai Creta. Той ще се предлага с 1.6 и 2.0 литрови агрегати и задвижване както на предните, така и на четирите колела. Всички модели ще се предлагат с 3 годишна гаранция или 100 000 км., но към момента новият собственик все още не е обвил цените. 


четвъртък, 22 февруари 2024 г.

Обновеният Zeekr 001 с мощност от 788 к.с. и 5D видео изживяване на борда

 След няколко дни в Китай, започват продажбите на обновеният Zeekr 001. Обновената версия запазва цялостният си дизайн, но се характеризира с по-агресивен дизайн на броните и активни аеродинамични елементи. Впечатление прави и централно разположеният лазерен радар над предното стъкло, който би трябвало да подобри способностите на автономната система за шофиране от 3-то ниво. 

Интериора също е претърпял леки корекции с изчистен дизайн и нов волан. Пред водача място намира нов цифров инструментален панел и 35.7-инчов HUD дисплей, а инфо-развлекателна система от ново поколение е оборудвана с 15.05-инчов, 2.5К OLED монитор, който може де се позиционира към водача или неговият спътник за по-удобна работа с менюто.  Системата позволява и гледане на 5D видео, чрез VR очила които взаимодействат с климатичната инсталация за пресъздаване на вятър и масажният режим на седалките  за по-реално усещане на звука чрез вибрации. Разбира се тази екстра може да бъде използвана само в покой на автомобила.

Най-големите промени обаче са направени в задвижването. Моделът продължава да бъде основан върху 800-волтовата платформа на Geely, но базовата версия на Zeekr 001 ще разчита на електромотор задвижващ задните колела с мощност 422 к.с., което е значително увеличение спрямо 272 к.с. от настоящата версия. Още по-луда става и двумоторната версия на модела, чиято мощност сега възлиза на 788 к.с. И двете модификации се предлагат с батерии снабдени с V2V функция за двупосочно зареждане и капацитет  от 95 или 100 кВтч. Те са доставяни от CATL и осигуряват автономия между 626 и 750 км. Според информацията времето за зареждане на батериите, чрез бързозарядна станция от 10 до 80% ще отнема 12 минути. 


Zagato AGTZ Twin Tail ще бъде представен на тазгодишният Concorso d'Eleganza Villa d'Este

 Италианският каросериен производител представя своето последно творение, което този път е базирано на Alpine A110. Zagato AGTZ Twin Tail ще бъде наличен в ограничена серия от 19 автомобила, а за да притежавате един от тях ще трябва да отделите минимум 650 000 евро без данъци и такси. Официалната премиера на модела ще се състой по време на ежегодния конкурс за красота край езерото Комо в Италия, но днес ние получаваме пълен поглед над спортният турър. 

Освен със силно промененият си дизайн, Zagato AGTZ Twin Tail се характеризира спрямо Alpine A110 с подвижният придатък на каросерията в задната част вдъхновен от болидите в Льо Ман. Той е изработен от въглеродни сплави и прави моделът по-обтекаем, което би трябвало да подобри неговите аеродинамични характеристики. Характерният за моделите на Zagato покрив с двойна гърбица, която осигурява повече място за главите на пилотите с каски е наличен и тук. 

Към момента производителят не съобщава дали са правени механични промени по модела, но най-вероятно такива ще има имайки предвид значително по-високата цена от тази на Alpine A110, която в момента стартира от около 70 000 евро. 

Повече детайли и информация за модела, както и снимки на интериора ще бъдат налични в по-късен етап и добавени към този пост.