Страници
четвъртък, 29 февруари 2024 г.
Pininfarina Enigma GT Concept е оборудван с ДВГ задвижван от водород
сряда, 28 февруари 2024 г.
IM L6 с премиера в Женева и заявка за присъствие в Европа
За задвижване IM L6 ще разчита на един или два електромотора. Базовата версия ще разполага с електромотор позициониран на задния мост във версии на мощност от 300, 340 и 515 к.с. В зависимост от версията, тяговата батерия е с капацитет от 90 или 100 кВтч., която ще доставя автономия между 700 и 770 км. Благодарение на 900-волтовата архитектура, при включване към бързозарядна станция за 5 минути ще може да получите достатъчно енергия за изминаването на 200 км., а ако изчакате още 10 минути разстоянието ще се увеличи до 500 км. В последствие ще бъде и по-достъпна версия с автономия от 600 км. На върха в моделната гама на IM L6 ще бъде позиционирана версията със задвижване на четирите колела с два електромотора, чиято обща мощност възлиза на 787 к.с. Нейната автономия не се съобщава, но производителят обещава телепортация от 0 до 100 км/ч. за по-малко от 3 секунди.
Повече подробности, както и снимки ще бъдат достъпни в по-късен етап, когато моделът ще бъде представен в Китай.
вторник, 27 февруари 2024 г.
McLaren Artura Spider с цена от 274 000$
Интериора като цяло няма разлика с този при затворената версия. Това означава, че пред водача място намира цифров инструментален панел, а инфо-развлекателната система разполага с 8-инчов дисплей. Наред с всичко друго, Artura Spider ще се предлага серийно с озвучителна система от Bowers & Wilkins с 12 високоговорителя е субуфер между седалките.
Продажбите на McLaren Artura Spider вече са стартирали, а производителят съобщава, че първите собственици ще могат да се радват на новият модел още това лято, ако разбира се отделят поне 273 800 долара от своят бюджет.
MG3 е на път да раздвижи компактният клас със своята модерна хибридна технология
Под капака на новото MG3, място намира 1.5 литров бензинов мотор с мощност 102 к.с., куплиран с електромотор с мощност 134 к.с. Общата мощност на системата възлиза на 194 к.с., предавани към предните колела чрез хибридна 3-степенна, автоматична трансмисия. На борда място намира и малка тягова батерия с капацитет 1.8 кВтч., която ще позволява движението в изцяло електрически режим за кратки разстояния, най-вероятно не повече от 3-4 км. Самозараждащата се хибридна система обаче, позволява да бъде достигнат среден разход от 4.4 л/100км.
Не по-малко интересен е и интериорът, който разполага с модерни технологии и богато оборудване още от базовото ниво на обзавеждане. Серийно пред водача място намира 7-инчов цифров инструментален панел, придружен от 10.2-инчов тъчскрийн за инфотейнмънт системата със стандартна навигационна система и възможност за свързаност с Android и IOS. Серийният мултифункционален кожен волан е с нестандартна форма, а на централната конзола между седалките където е разположен кръглият превключвател за предавките, място намира и поставка за безжично зареждане на телефони. Климатичната инсталация, пълният ел. пакет, сензорите за паркиране и камерата за заден ход също са част от серийното оборудване. На борда място намира и усъвършенстваният пакет от асистенти подпомагащи шофирането MG Pilot, който покрива най-новите европейски изисквания. По-високите нива на оборудване ще бъдат оборудвани с ел- предни седалки с подгряване и масаж, без ключов достъп и старт, както и пакет камери с обзор 360 градуса.
Производителят все още не е обявил официално цените на своят компактен хеч модел, но най-вероятно базовата версия няма да се предлага за повече от 22 000 евро. Дали това ще се потвърди ще стане ясно в края на лятото, когато се очаква да започнат и продажбите на новото MG3 в Европа.
понеделник, 26 февруари 2024 г.
Car of the Year 2024 - Renault Scenic E-Tech
Преди броени минути в Женева, бе обявен носителят на таз годишните награди за автомобил на годината в Европа. Тази година финалистите бяха седем на брой журито съставено от журналисти във водещи специализирани медии трябваше да изберат своят фаворит сред модели като: BMW 5-series (G60), BYD Seal, Kia EV9, Peugeot Е-3008, Renault Scenic E-Tech, Toyota C-HR и Volvo EX30. След направеното гласуване с 329 точки за Автомобил на годината в Европа, бе избран Renault Scenic E-Tech. Негови подгласници останаха BMW 5-series с 308 точки и peugeot E-3008 със 197 точки.
Fiat представя пет концепции, които разкриват нейната бъдеща продуктова гама
Най-вероятно първият модел който ще видим на пазара е наследника на легендарната Panda, чието последно поколение датира от 2011 година. Очаква се тя да споделя една и съща платформа с новия Citroen C3, но ценово ще бъде позициониран под него. Концепцията Panda City Car е с вдъхновен дизайн от емблематичната за марката сграда, а именно завода в Торино с култовата тестова писта на покрива „La Pista 500“. Главен акцент е и използването на устойчиви материали от рециклирана пластмаса и бамбукови тъкани. Моделът се характеризира още с високата позиция на водача, просторният и гъвкав интериор.
Четвъртата концепция е наречена Fiat Giga-Panda SUV и е просто по-голяма версия на Panda City Car насочена към нуждите на семейните клиенти. Както и при останалите модели, марката обръща специално внимание на активната и пасивна безопасност, простора в интериора и надеждността на технологиите намиращи място в автомобила, което би трябвало да се хареса и на най-взискателните клиенти.
Последната концепция представена във видеото е Fiat Camper издържана в стил dolce vita и отдава почит към природата и функционалността. Грубият дизайн подсказва предназначението на модела, който съчетава качествата на SUV и кемпер и ще позволи на своите собственици да се отдалечат максимално от градската среда.
неделя, 25 февруари 2024 г.
Официална премиера на YangWang U9 в Китай
За първи път имаме и добър поглед над интериора, който предлага кокпит усещане с две индивидуални зони за водача и спътника до него, като всеки разполага пред себе си с 10.2-инчови дисплей. На централната конзола е позициониран вертикално ориентиран 12.3-инчов дисплей за инфотейнмънт системата с 5G свързаност, от която се управляват и повечето от функциите в автомобила.
събота, 24 февруари 2024 г.
Renault 5 E-Tech ще бъде представен в Женева
От това което виждаме на първите снимки на модела става ясно, че дизайна от концепцията е пренесен в серийната версия почти без промяна. Разбира се, забелязват се някои съществени разлики свързани с изискванията които един сериен модел трябва да покрие за да получи своят сертификат за масова употреба. Според информацията новото Renault 5 E-Tech ще замени Renault Zoe и ще се предлага само като модел с нулеви емисии. Благодарение на новата платформа наречена AmpR Small с централно разположена батерия в пода, новият модел обещава значително по-добра мобилност и повишена твърдост на купето, което ще бъде налично само във версия с 5 врати.
Интериора предлага приятна атмосфера с заемки от оригиналното Renault 5 което, бе представено преди 52 години. Разбира се на борда присъстват модерни технологии, като пред водача място намира цифров панел с два дисплея съответно за инструменталният панел и инфо-развлекателната система. Не липсват пиано лак елементи, а двуцветната тапицерия с цветни шевове налага винтидж стил, което ще бъде добре прието от клиентите решили да се разделят с допълнителна сума за да получат по-добре оборудвана версия.
Съвсем скоро очакваме да станат достъпни още детайли и снимки на Renault 5 E-Tech, които ще бъдат добавени своевременно към този пост. Трябва да припомним, че до края на лятото ще видим и спортната версия на модела наречена Alpine - A290_B, а следващата година ще станем свидетели на възраждането на друг култов модел за марката - Renault 4 с дизайн инспириран от концепцията Renault 4Ever Trophy.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++Според официалната информация, новото Renault 5 ще се задвижва от електромотор с мощност 95, 122 и 150 к.с. и батерии с капацитет от 40 и 52 кВтч., които ще могат да се зареждат чрез бързозарядна станция от 15 до 80% за 30 минути. Интересен детайл е решението за интегриране на цифров панел върху предния капак, който има функцията да показва състоянието на заряд в батерията когато автомобилът е включен към зарядната станция. Общото тегло на базовата версия възлиза на 1350 кг., а обещаната автономия е в рамките на 300 - 400 км. в зависимост от модификацията. При всички случаи максималната скорост е ограничена на 150 км/ч. Интериорът е оборудван със 7 или 10.1-инчов цифров инструментален панел в комбинация с 10.1-инчов тъчскрийн за инфо-развлекателната система захранвана от Google. Наличните асистенти на борда подпомагащи шофирането доставят възможност за автономно шофиране от 2-ро ниво. Багажното пространство предоставя място с обем от 326 литра, а мястото за дребни предмети в интериора достига 19 литра.петък, 23 февруари 2024 г.
Ценовата война в Китай снижава цените на обновения BYD Dolphin до впечатляващите 13 800$
В Китай ценовата война между електрическите и конвенционално задвижваните автомобили се разразява с пълна сила, която доведе до наличието на EV автомобили на пазара с цени по-ниски дори и от тези на своите аналози с ДВГ. Това е реалната ситуация, която трябваше да бъде факт още при лансирането на моделите с нулеви емисии, но първоначалният интерес към тях накара производителите да повярват в лесни печалби. Трябва да се подчертае, че този ход не е насочен срещу чуждите производители, тъй като на китайският пазар все още доминират хибридните и бензиновите модели местно производство.
Сега в Китай ситуацията е на път да се нормализира, което неминуемо ще има огромни последствия за глобалната мобилност, а последният пример за това е обновеният BYD Dolphin, който ще бъде наличен на пазара от следващият месец с цени от 13 865 долара, което е с близо 30%, по-ниска стойност от това което искаше марката за настоящата версия. Според изпълнителният директор на BYD, този ход ще ускори електрификацията и ще пренареди картите, като очаква още до края на тази година пазарният дял на EV моделите в Китай да достигне 50%. Сега той трудно надхвърля 30% и то в отделни месеци.
Обновената версия на BYD Dolphin е с непроменен екстериор и интериор, но оборудването и механиката са претърпели някои известни промени. Бъдещите собственици на китайският електрически хеч модел вече ще се възползват от вентилирани предни седалки, подложка за безжично зареждане на телефони, добавени USB-C портове и въртящ се 12.8-инчов, свободно стоящ дисплей за инфо-развлекателната система. На борда ще присъства и система за автоматично плащане на пътни такси без автомобилът да се налага да спира.
По отношение на механиката, новият BYD Dolphin също има с какво да се похвали. Задното окачване вече е независимо и допринася за значително по-добър комфорт на возене и подобрена стабилност. За задвижване са налични електромоторите с мощност от 95, 130 и 176 к.с., които ще се захранват от тягови батерии с капацитет от 32 или 45 кВтч., достатъчни на изминаването до 420 км. с едно зареждане. До края на годината марката ще предложи и версия с 60 кВтч., батерия чиято автономия ще надвишава 500 км. измерени според китайският цикъл. За сега не се съобщава дали марката ще предприеме подобен ход и за европейската версия на BYD Dolphin, който се предлага с цена от 30 000 евро.
Hyndai и Kia ще се предлагат и произвеждат в Русия под името Solaris
В гамата на Solaris първоначално ще бъдат налични няколко модела, които ще се различават от оригинала единствено по емблемите. Това са седанът Hyundai Solaris, който ще се предлага под името Solaris HS, наличен с 1.4, 1.6 и 2.0 литрови бензинови мотори и Kia Rio Sedan заедно с Kia Rio X, които ще носят името Solaris KRS и KRX и ще бъдат налични само с 1.6 литров мотор.
Единственият SUV в гамата е наречен Solaris HC и е базиран на Hyundai Creta. Той ще се предлага с 1.6 и 2.0 литрови агрегати и задвижване както на предните, така и на четирите колела. Всички модели ще се предлагат с 3 годишна гаранция или 100 000 км., но към момента новият собственик все още не е обвил цените.
четвъртък, 22 февруари 2024 г.
Обновеният Zeekr 001 с мощност от 788 к.с. и 5D видео изживяване на борда
Интериора също е претърпял леки корекции с изчистен дизайн и нов волан. Пред водача място намира нов цифров инструментален панел и 35.7-инчов HUD дисплей, а инфо-развлекателна система от ново поколение е оборудвана с 15.05-инчов, 2.5К OLED монитор, който може де се позиционира към водача или неговият спътник за по-удобна работа с менюто. Системата позволява и гледане на 5D видео, чрез VR очила които взаимодействат с климатичната инсталация за пресъздаване на вятър и масажният режим на седалките за по-реално усещане на звука чрез вибрации. Разбира се тази екстра може да бъде използвана само в покой на автомобила.
Най-големите промени обаче са направени в задвижването. Моделът продължава да бъде основан върху 800-волтовата платформа на Geely, но базовата версия на Zeekr 001 ще разчита на електромотор задвижващ задните колела с мощност 422 к.с., което е значително увеличение спрямо 272 к.с. от настоящата версия. Още по-луда става и двумоторната версия на модела, чиято мощност сега възлиза на 788 к.с. И двете модификации се предлагат с батерии снабдени с V2V функция за двупосочно зареждане и капацитет от 95 или 100 кВтч. Те са доставяни от CATL и осигуряват автономия между 626 и 750 км. Според информацията времето за зареждане на батериите, чрез бързозарядна станция от 10 до 80% ще отнема 12 минути.
Zagato AGTZ Twin Tail ще бъде представен на тазгодишният Concorso d'Eleganza Villa d'Este
Към момента производителят не съобщава дали са правени механични промени по модела, но най-вероятно такива ще има имайки предвид значително по-високата цена от тази на Alpine A110, която в момента стартира от около 70 000 евро.
Повече детайли и информация за модела, както и снимки на интериора ще бъдат налични в по-късен етап и добавени към този пост.