Страници

вторник, 31 октомври 2023 г.

Екзотични: ErreErre Fuoriserie Alfa Romeo Giulia

 По подобие на Mitsuoka и FC Automotive Caselani, италианското студио за персонализиране на автомобилни каросерии ErreErre Fuoriserie, представя своето най-ново предложение което е базирано на Alfa Romeo Giulia. Оригиналният бодикит дело на компанията е с препратки към първото поколение на италианският седан произвеждано от 1962 до 1978 година и според производителят комбинира италианското майсторство с авангардните дизайнерски техники. Дали резултатът е сполучлив, оставяме да прецените Вие. 
Освен промененият дизайн на купето с множеството добавени детайли изработени от въглеродни сплави, моделът е претърпял и значителни модификации на окачването и изпускателната система. Впечатление правят и специално разработените за модела магнезиеви 19-цолови джанти. Тъй като той  е базиран на Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, то под предния капак откриваме 2.9 литровият, V6-цилиндров би-турбо мотор чиято мощност е увеличена до 562 к.с., куплиран с 6-степенна, механична или 8-степенна, автоматична трансмисия предаващи движението към четирите колела. Динамичните характеристики, както и цената не се съобщават, но става ясно, че италианците възнамеряват да произведат не повече от 33 бройки - митично число за италианската марка. 

В интериора промените спрямо стоковата версия се свеждат до наличието на първокачествени текстилни и кожени материи изработени от миланското ателие за висша мода за жилищен интериор Erre Erre, като реално не е останал детайл който не е облечен от първокачествените материи. 


понеделник, 30 октомври 2023 г.

Nissan Safari Rally Z Tribute е звездата на SEMA 2023

 Ако сте фенове на модели като Porsche 911 Dakar и Lamborghini Huracan Sterrato, но не може да си ги позволите, то Nissan е на път да предложи значително по-достъпно крос купе, което е визуализирано под формата на концептуалният Nissan Safari Rally Z Tribute която ще бъде показана оп време на изложението SEMA 2023. Японците имат самочувствието да направят това, тъй като в историята на марката може да се проследи, че през 1971 и 1973 година, тя  печели африканското Rally Safari с рали версията на Datsun Z

Направата на концептуалният модел който виждаме днес е поверена на студиото Tommy Pike Customs, което освен доработките в окачването се е погрижило и за визията вдъхновена от рали автомобилът. Главният акцент обаче си остава окачването снабдено с регулируеми амортисьори и увеличен с 5 см. клиренс. За това имат роля и специалните гуми монтирани на 17-цолови ковани джанти. По отношение на механиката се съобщава, че концепцията е базирана на Nissan Z Nismo, което означава, че под капака място намира 3.0 литровия, V6-цлинидров би-турбо мотор с мощност от поне 420 к.с., който обаче е куплиран с 6-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към задните колела, чрез диференциал с електронно блокиране. 

За сега производителят мълчи относно шансовете да предложи на пазара подобна версия на своето достъпно купе, тъй като неговите продажби още не могат да надхвърлят 2000 бройки годишно. Ако това обаче се случи, то привържениците на марката ще могат да се докоснат до спортната история на марката на разумна цена, която не би трябвало да прекрачва границата от 100 000 долара. За сега обаче феновете ще трябва да се задоволят със специалното предложение от Seiko за ръчен часовник с цена от 299 долара, който вече е наличен за поръчки. 



събота, 28 октомври 2023 г.

Обновената Kia Sedona / Carnival получава хибридна версия

Базиран на Kia Sorento, корейският MPV модел получава очакваните актуализации, които ще гарантират за поне още 3-4 години неговото добро представяне в този клас. Визуално Kia Sedona / Carnival, получава изцяло нова предна част с вертикални LED светлини, нова радиаторна решетка и броня с дизайн издържан в новият стил на марката. При поглед на задната част, там също откриваме съществени разлики. Добавени са вертикални секции на светлините, а петата врата е с нов дизайн с по-високо разположена дръжка за отваряне. 

Снимки на интериора не са разпространени, но там се очаква познатият двоен извит панел с два 12.3-инчови дисплея. на борда място ще намира и новото поколение на 5G инфотейнмънт системата с актуализация по въздуха и достъп до стрийминг услуги. Както до сега моделът ще се предлага в 7 или 8 местни конфигурации. 

Най-важната промяна под капака е наличието на хибридна инсталация, което за първи път се среща в този модел. Тя работи в съчетание с 1.6 литров, турбо бензинов мотор съчетан с електромотор, чиято обща мощност не се съобщава, както и капацитетът на тяговата батерия. Най-вероятно обаче, тя ще идентична с тази в Sorento което означава, че ще предлага мощност от 240 к.с., предавана към предните колела чрез 6-степенна, автоматична трансмисия. дизеловият 2.2 литров агрегат и бензиновият, V6-цилиндров  3.5 литров мотор остават налични в гамата на модела. 


петък, 27 октомври 2023 г.

Lexus LF-ZL Concept комбинира японската традиция с бъдещето

 Успоредно с Lexus LF-ZC Concept на фирменият щанд на марката в Токио, място ще намира и Lexus LF-ZL Concept. Това е визия за пълноразмерен електрически SUV модел с елементи които го открояват от всички произвеждани в момента SUV модели на марката. По подобие на LF-ZC и тук моделът разчита на новата автономна BEV платформа на марката с призматични батерии и демонстрира нейните възможности. 

С дължина от 5.3 метра и междуосие от 3.3 метра и напълно плосък под, електрическият SUV предлага непознати стандарти относно простора на интериора, който предлага място за 4 човека с индивидуални задни седалки тапицирани от лен, коприна и памук използвани в изработката на традиционните японски кимона.  Автоматично отварящите се врати са оборудвани с технология за позволяваща  тяхното отваряне след формален поздрав с  поклон под ъгъл на тялото от минимум 30 градуса. Типично японската атмосфера в интериора е подчертана от бамбуковата облицовка с интегрирано околно осветление. Килимите също са изработени от ликра от бамбукови дървета, които растат изключително бързо, тяхното приложение опазва околната среда. 

Пред водача място намира познатият от другите концепции на концерна, волан с нестандартна форма и конзолата с два малки дисплея за контрол на повечето от функциите в автомобила допълнени от семпъл цифров инструментален панел в основата на предния прозорец където намират място и двата дисплея за камерите заместващи страничните огледала. Доминиращият елемент обаче е експанзивният сензорен дисплей пред спътника предназначен за забавления. Централната конзола между предните седалки също е оборудвана с тъчскрийн, чрез който се управляват функциите на окачването, задвижването и т.н. На борда място намира и системата с изкуствен интелект наречена Arene, която се учи от нуждите и предпочитанията на водача и персонализира автоматично различните  настройките.  



Фейслифт версията на Kia K5 с 10% по-висока цена

 Явно в средата на своят жизнен цикъл, корейският модел получава планувана модернизация носеща редица визуални и технологични актуализации. Фейслифт версията на Kia K5, се отличава с леки корекции в дизайна на броните и новият светлинен подпис на предните LED светлини. В задната част промените са по-очевидни благодарение на допълнителният елемент на светлините който се врязва в калника и респективно в бронята. Джантите също са с нов дизайн, а цветовата гама е увеличена с два нови нюанса. 

За сметка на екстериора, то интериора ни посреща с изцяло нова обстановка с елегантен цифров извит панел с два 12.3-инчови дисплея и сензорен панел за управление на климатичната инсталация. Новата инфотейнмънт система разполага с актуализации по въздуха и предлага функции за дистанционно управление от смартфона на собственика, включително и стрийминг услуги и идентификация с пръстов отпечатък. Налична за модела е и премиум озвучителна система с 12 високоговорителя, както и тапицерия с три нови цветови опции, а цветният HUD дисплей ще бъде наличен срещу доплащане. 

Под капака промени няма. Там откриваме познатите 1.6 и 2.0 литрови, бензинов мотори с мощност между 150 и 180 к.с., куплирани с 6 или 8-степенна, автоматична трансмисия с възможност за ръчна смяна на предавките. Хибридната версия остава в гамата на модела, както и тази с 2.5 литров, мотор с мощност от 190 и 290 к.с., която обаче е налична предимно на пазарите в Северна Америка. Продажбите на обновената Kia K5 в Южна Корея стартират още тази седмица с цени от 20 500 долара, което е с малко повече от 10%, повече от цената на версията преди обновяването. 

Honda Sustaina-C с купе изработено от акрилна смола

 За разлика от концепцията на Honda Prelude, която по всичко личи, че използва платформата на Honda Civic, то Honda Sustaina-C е далеч от серийно производство още повече, че преди няколко дни бе оповестен краят на сътрудничеството между Honda и GM за създаването на евтини електрически превозни средства. Въпреки това не е изключено технологията, която концепцията демонстрира с купе изградено от предварително оцветени плоскости изработени от повторното използване на акрилна смола, да намери своето място в процеса за изработка на бъдещите модели на марката. 

Според главният инженер на компанията, близо 80% от въглеродният отпечатък  на заводите е оставян от бояджийските цехове. Тъй като този процес практически се елиминира благодарение на новата технология, производството на автомобили може да стане в пъти по-чисто и екологично. Новият материал от смола използван за външните детайли на купето е минал през специална обработка за да може той да получи еластичност и да запази своята памет на деформация, което го прави еластичен и безопасен в случай на инцидент. 

Освен това смолата е лесна за оцветяване и панелите изработени от новият материал могат да получат различни декорации или да бъдат напълно прозрачни. Това от своя страна позволява вграждането на светлинни дисплеи, които могат да се използват за сигнални или стоп светлини, както и за изписването на поздравителни послания или информация за състоянието на батерията например. 

Производителят не дава информация относно задвижването, тъй като целта на концептуалният Sustaina-C е да представи възможностите и предимствата на новият материал от акрилна смола. Става ясно обаче, че за задвижване концепцията разчита на изцяло електрическа технология, а дизайна демонстрира какво можем да очакваме от наследника на  Honda E, ако въобще има такъв, тъй като продажбите на градският модел определено не оправдават очакванията. 


четвъртък, 26 октомври 2023 г.

Lexus LF-ZC Concept потвърждава наследника на Lexus IS

Концепцията на Lexus с обозначението LF-ZC, потвърждава работата на марката върху електрическият наследник на Lexus IS. Малко сме скептични относно това дали дизайна на серийният модел ще бъде поне малко подобен на този на концепцията, но така или иначе новият модел е на хоризонта и ще се изправи срещу Tesla Model 3 , най-рано през през 2026 година.

Концепцията е основана върху модулната платформа на компанията, чиято конструкция позволява на предната, централната и задната част да бъдат независими една от друга, като по този начин може лесно да бъдат интегрирани различни батерии. Предимството на новата платформа се състои и в това, че елиминира наличието на конвейер в производствените мощности, а производството ще се осъществява посредством самоуправляваща се поточна линия. 

Производителят не разкрива подробности относно задвижването на концепцията, но споменава наличието на системата за задвижване на четирите колела - Direct4. Интериорът на Lexus LF-ZC Concept е просторен с футуристична обстановка с инструментална конзола пред водача подобна на тази в Toyota FT-Se Concept с два малки дисплея за контрол на различните системи в автомобила разположени в страни от волана и цифров инструментален панел пред водача. Пред спътника обаче откриваме четвърти дисплей предназначен за инфо-развлекателната система с 3D технология. Налична на борда е и система за гласов контрол снабдена с изкуствен интелект, който адаптира различните функции в автомобила според предпочитанията на водача. 



Renault Niagara ще бъде наследник на Renault Duster Oroch


Успоредно с представянето на Renault Kardian, френската марка представя в Бразилия концепция на евентуален наследник на предлаганият на пазарите в Южна Америка пикап - Renault Duster Oroch. Концептуалният модел носи името Renault Niagara и по всичко личи, че е на крачка от серийно производство. Това го потвърждава и информацията, че моделът е основан върху новата моделна платформа на марката, която направи своята премиера в Kardia и е предназначена за модели с ДВГ, които могат да бъдат оборудвани и с 48-волтова лека хибридна технология. 

Говорител на марката съобщава, че дизайнът обобщава стилът на бъдещите модели на марката, които ще се предлагат в над 80 държави по света. Европа остава вето за тях, но няма да е изненада, ако част от дизайна който виждаме в Niagara Concept, да бъде пренесен до голяма степен в следващото поколение на  Dacia Duster.

Това най-вероятно ще се отнася и за задвижването, което при Renault Niagara се осъществява посредством E-Tech хибридната технология с втори електромотор на задната ос. Подробности относно 48-волтовата хибридна система, не се съобщава но е ясно, че тя ще намира сериозно място в моторната гама на френският производител. 

Aion S Max с цена от 20 500 долара и автономия до 610 км.

 Две години след обновяването на Aion S Plus, китайският производител представя нова модернизация на модела, която този път е представена като следващо негово поколение и носи името Aion S Max. Приликите с настоящата версия са очевидни, въпреки силно промененият дизайн на предната част, която допринася за намаляване на въздушното съпротивление, важно предимство за електрически задвижваните модели, какъвто е и този. 

Новият дизайн е увеличил леко дължината на електрическият седан, но като цяло пропорциите са останали същите. Промяна обаче има в задвижването, като сега електромоторът за върховата версия е с увеличена  до 244 к.с. мощност. Тяговите  батерии са същите с капацитет от 59 и 70 кВтч., които осигуряват автономия от 510 и 610 км. измерена според китайските стандарти. 

Подробности относно интериора не са разкрити, но от официалното изображение става ясно, че той е изцяло нов с два свободно стоящи дисплея. Ясно е, че на борда място ще намира богат набор от асистенти подпомагащи шофирането, както и серийният панорамен покрив с площ от 1.9 квадратни метра. Продажбите на Aion S Max в Китай ще стартират тази седмица с цена под 150 000 юана.  



Toyota FT-Se Concept е духовен наследник на купето със средно разположен двигател - MR2

 От много време се говори за наследник на Toyota MR2, но това така и не се случи дори след представянето на напълно завършената концепция GRMN Sports Hybrid Concept II. Сега японският производител отново дава надежди за появата на евентуален духовен наследник на модела с представянето на втората фаза в развитието на концептуалният FT-Se, който обаче е електрически задвижван и базиран върху е-TNGA платформата на марката. 

Въпреки това Toyota FT-Se Concept разполага с атрактивен дизайн, който ще отличава спортният модел от всички останали електрически модели на марката. Със своите спортни пропорции и авангарден силует, бъдещото електрическо купе ще привлече голяма част от младите купувачи, които за първи път ще имат възможност да притежават лично превозно средство. 

Интериорът е изчистен от каквито и да е физически бутони, като се споменава за интуитивен контрол на системите. Пред водача е разположена конзола с два дисплея за най-важните функции в автомобила, а цифровият инструментален панел заема централно място на таблото. Седалките са дело на Recaro с карбонова основа и синтетична тапицерия имитираща висококачествена кожа. 




сряда, 25 октомври 2023 г.

Stellantis обновява своят работен кон


Stellantis обновява и своето основно търговско моделно семейство от пълноразмерни ванове, което включва моделите Citroen Jumper, Fiat Ducato, Peugeot Boxer и Opel / Vauxhall Movano. За разлика от останалите обновени търговски модели на концерна, тук обновяването е съвсем фино се свежда до леко промененият дизайн на броните, новите радиаторни решетки и фаровете с нова оптика, които вече се предлагат и с LED технология. В средата на следващата година ще бъде представена и фейслифт версията на предлаганият в САЩ - Ram Promaster

В интериора също трудно може да се открият новите неща, но оборудването е обогатено с разширен пакет от асистенти предлагащ 2-ро ниво на автономно шофиране, активна система за подпомагане на паркирането, цифрово огледало за обратно виждане придружено с пакет от камери даващ обзор от 360 градуса и електрическа ръчна спирачка. Както до сега, най-популярните търговски модели в Европа ще се предлагат с две дължини на междуосието и три версии на дължина на кабината. 

Моторната гама на товарното моделно семейство включва новата версия на 2.2 литровият, турбо дизел с версия на мощност от 120, 140 и 180 к.с., куплирани с 6-степенна, механична или 8-степенна, автоматична трансмисия. Изцяло електрическата версия разполага с електромотор чиято мощност от 272 к.с., изцежда тяговата батерия с капацитет от 110 кВтч. след изминаването на 420 км. Според информацията, чрез бързозарядна станция енергията в батерията до 80%, може да бъде възстановена след минимум един час. И тук е предвидена версия с водородно задвижване, но тя ще бъде представена не по-рано от 2025 година. 


Концепцията на Mitsubishi представя визия за офроуд MPV от следващо поколение


Седмото поколение на популярния в Япония, MPV модел се визуализира бегло с концепцията Mitsubishi D:X. Ясно е, че от дизайна на концептуалният модел ще бъде пренесено минимално количество в серийната версия, като най-голяма вероятност за това имат предните Т-образни, DLR светлини. За остъкляването на предната част обаче ще трябва да забравим, както и за липсата на В-колоната, която допринася за безпроблемен достъп до 6 местният интериор. 

Концептуалният модел се задвижва от Plug-in хибридна технология с ДВГ и интегриран електромотор в предавателната кутия и втори електромотор разположен на задния мост, което дава възможност за задвижване от типа - 4WD. Хибридната система предлага възможност и за задвижване на четирите колела, когато моделът се движи в изцяло електрически режим по подобие на PHEV версията на Mitsubishi Outlander

Интериорът е оборудван с 6 индивидуални седалки, като пасажерската може да се завърта на 180 градуса. Щедрото челно остъкляване е допълнено от функцията за прозрачен капак с огромен дисплей вместо арматурно табло, предназначен и за инфотейнмънт системата, на който чрез HD камери се изобразява картина на трасето пред автомобила. Инструменталният комплекс пред водача е с цифров инструментален панел и е от плаващ тип, което допринася за илюзията, че управлявате малък летателен апарат. За доброто настроение на возещите се грижи аудиосистемата от Yamaha с 12 допълнителни високоговорителя интегрирани в подглавниците на седалките.