Страници

петък, 31 март 2023 г.

Lamborghini Revuelto е първият хибриден модел на италианската марката

 Дългоочакваният наследник на Lamborghini Aventador, носи името Revuelto и е първият хибриден модел на марката с който започва електрификацията на нейните модели. По традиция новият модел отново е кръстен на боен бик, макар в някой региони в Испания, revuelto да се използва и като израз за Миш-маш. Ако трябва да бъдем честни обаче дизайна наистина може да се каже, че е Миш-маш, тъй като липсва смелост и въображение в неговото излъчване. Добре знаем на какво са способни от дизайнерският център на марката, но сега дизайнерите като че ли са били твърде пестеливи по отношение на творчески идеи. 

Със скучен или не дизайн, то новото Lamborghini Revuelto при всички случаи ще привлича внимание към себе си със звука на своят 12-цилиндров двигател, който се очертава да бъде един от малкото, които ще бъде наличен в сериен модел след няколко години. Познатият V12-цилиндров, атмосферен агрегат с работен обем от 6.5 литра вече разполага с 825 к.с. благодарение на направените подобрения по него. Той е съчетан с хибридна система, която от своя страна се състои от три електромотора, като два от тях задвижват предните колела. Общата мощност на системата възлиза на 1015 к.с., а общото тегло на автомобила е 1772кг. Според производителят ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 2.5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 350 км/ч. Трансмисията е новоразработена, компактна, двудискова позиционирана напречно с 8 предавки задвижваща задните колела. Благодарение на наличната батерия с капацитет от 3.8 кВтч., Lamborghini Revuelto може да измине в изцяло електрически режим около 10 км., а времето за нейното зареждане отнема 30 минути, но освен това моделът е оборудван и с регенеративна спирачна система, която зарежда батерията и по време на спиране. Собствениците на Revuelto ще могат да избират измежду 13 режима на настройки на шасито и задвижващата система, чиято мощност в зависимост от режима варира между 180 и 1015 к.с. 

Ако дизайна на екстериора е леко сдържан, то този на интериора е напълно радикален за моделите на марката. Пред водача място намира плаващ цифров инструментален панел дс размер от 12.3-инча, а на централната конзола е разположен вертикално 8.4-инчов дисплей за инфотайнмънт системата. Пред спътника е разположен трети дисплей с големина от 9.1-инча, от който добива информация за скоростта и моментното състояние на автомобила, включително и натоварването което човешкото тяло поема в завои, ускорение и спиране. Материалите са висококачествени, като са налични в 70 разцветки. 

Цените все още не са обявени, но се знае, че продажбите на Lamborghini Revuelto ще стартират в края на годината, като в последствие се очакват още по-производителни версии и роудстър модификация.



вторник, 28 март 2023 г.

Proton X90 клонинг на Geely Haoyue

 Малоайзийската компания най-накрая представи своя флагмански SUV - Proton X90. Не е тайна, че марката е собственост на Geely и напоследък използва ребадж инженеринг за своите модели, които са базирани на модели от гамата на Geely.  В случая, това е Geely Haoyue с нова радиаторна решетка.

 Интериорът също е без промяна с 10-инчов цифров инструментален панел и 12.3-инчова мултимедийна система. Proton X90 ще се предлага серийно с три реда седалки и 6 или 7 места в зависимост от модификацията. 

Моделът на Proton ще разчита на 1.5 литров, турбо бензинов мотор оборудван с лека хибридна система работеща под напрежение от 48-волта и мощност от 190 к.с. Трансмисията при всички случаи е 7-степенна, двудискова и задвижване само на предните колела. За разлика от своят китайски донор, то Proton X90 разполага с нов заден мост с многораменно окачване, взет назаем от луксозният  Geely Haoyue L


Това е новото поколение на Renault Espace

 Renault Espace вече никога няма да бъде това, което беше. Легендарният френски модел, който бе и първият европейски MPV модел ще празнува своята 40 годишнина, а пред нас е първата снимка на неговото последно поколение, чиято официална премиера ще се състои до броени часове. От нея става ясно, че това е чисто и просто удължена версия на Renault Austral, която съответно ще предлага трети ред седалки. Французите дори не са си направили труда да разграничат облика на двата модела, като разликата в дизайна между тях се свежда единствено до различната радиаторна решетка. Най-вероятно това ще е и последното поколение на Espace, тъй като е под въпрос дали този модел ще има някакъв пазарен успех. 

Очакваме до броени часове да стане ясна и пълната информация за модела, която ще бъде добавена към този пъст, заедно с официалните снимки. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

За съжаление и след разпространената официална информация за новото поколение на Renault Espace, моделът няма с какво да ни изненада и става един от многото подобни на пазара. Първоначално той ще бъде наличен само в хибридната E-Tech модификация с 3-цилиндров, 1.2 литров, турбо бензинов мотор съчетан с електромотор, чиято обща мощност възлиза на 197 к.с. На борда място намира и литиево-йонна батерия с капацитет от едва 2 кВтч., която осигурява известен пробег в изцяло електрически режим, който спомага да бъде постигнат среден разход от 4.6 л. /100 км. При всички случаи трансмисията е автоматична, задвижваща предните колела, а като опция се предлага и управляем заден мост, който подобрява маневреността и до някъде пътното поведение в завой. 

В интериора също не е вложено никакво въображение и е пренесен директно от Renault Austral. Това означава, че пред водача място намира 12.3-инчов, чифров инструментален панел, комбиниран с 12-инчов, тъчскрийн дисплей за инфотаинмънт системата. Опционален на борда е и 9.3-инчов, HUD дисплей. Производителят гордо съобщава, че на борда са инсталирани множество USB-С порта и амбиентно осветление с 48 цвята, а панорамният покрив, който се предлага срещу доплащане е най-големият в този клас. Новото Renault Espace ще се предлага във версия с 5 или 7 места, като третият ред седалки има възможност да се сгъва в пода на багажника. 

Производството ще се осъществява в завода на марката в Испания в три нива на оборудване: Techno, Iconic и Alpine. Цените ще бъдат обявени малко преди старта на продажбите, който е насочен за второто тримесечие на тази година. 


Evolute I-Sky представен в Русия

Макар и с известно закъснение, руската марката Evolute, представя новият си изцяло електрически модел наречен I-Sky. По подобие и на останалите модели в гамата на марката и този е модел е ребаджната версия на модел от Dongfeng в случая електрическата версия на  Dongfeng Fengxing T5 Evo, която носи името Thunder. Разлики в дизайна на екстериора и интериора между китайският и руският модел, не се забелязват. 

Еvolute I-Sky ще се задвижва от същият електромотор с мощност от 204 к.с., задвижващ предните колела. За разлика от модела на Dongfеng обаче, Evolute I-Sky ще разчита на по-голямата батерия с капацитет от 85.9 кВтч., която на книга осигурява автономия от 511 км., измерени по китайският CLTC стандарт. Според информацията батерията ще може да бъде заредена до 80% в рамките на 45 минути. Динамични характеристики за модела все още липсват, но става ясно, че продажбите на I-Sky в Русия ще започнат през втората половина на годината. Цените не са обявени, но в Китай, електрическият кросоувър оборудван с тази батерия струва 27 600 долара. 


понеделник, 27 март 2023 г.

Hyundai Sonata с обстоен фейслифт и изцяло нов интериор

 Тази седмица стартира с представянето на обновеният Hyundai Sonata, чиято официална премиера пред публика ще се състои на 30-ти март. Корейците изрично съобщават, че това е повече от обикновен фейслифт, тъй като по модела са направени множество промени, които трябва да го задържат поне още 5-6 години на пазара, докато бъде представен неговият EV наследник. 

Дизайна видимо е променен, като е придобил значително по-агресивна визия с характерната напоследък широка радиаторна решетка допълнена с хоризонталната LED светлина добавяйки футуристичен привкус. В задната част също има какво ново да се види. Там наблюдаваме преработен капак с LED светлинна лента и Н-образни задни светлини, както и бронята с нов дизайн и ясно изразен дефлектор. 

Интериора също е изцяло нов и предлага извит към водача цифров инструментален панел с два сдвоени 12.3-инчови екрана, съответно за инструментариума и мултимедийната система. Централната конзола между седалките също променена, като от нея премахнат шалтера за превключване на предавките, който е заменен от лост позициониран на кормилната колона. Производителят гарантира, че на борда място ще намират най-новите технологии познати за компанията.

Официална информация за това, какво се случва под капака на обновената Sonata, все още не е предоставена, но според непотвърдена информация има възможност да видим за пръв път в историята на модела и версия със задвижване на четирите колела. За повече подробности ще трябва да изчакаме до края на седмицата. 

петък, 24 март 2023 г.

EVO 4 стартира с цени от 18 900 евро в Италия

 Фейслифт версията на DR4 ще се предлага в Европа под името EVO 4. Не е тайна, че странният кросоувър е базиран на представеният преди 9 години Jac S3 , чиято актуализация през 2019 година промени коренно неговият дизайн. Сега почти без промени моделът стига и до Европа, благодарение на италианската DR, която всъщност се грижи за разпространението на моделите EVO в Европа. 

Единствената алтернатива за задвижване на EVO 4 е 1.6 литровият, бензинов мотор с мощност 115 к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия. Предлага се и версия с LPG, чиято мощност възлиза на 106 к.с. 

Серийно моделът се предлага оборудван с 6 въздушни възглавници, пакет от асистенти подпомагащи шофирането, камера с обзор 360 градуса, мултимедия с 10.2-инчов екран, кожена тапицерия, шибедах, кожен мултифункционален волан, климатроник и пълен ел. пакет. Срещу доплащане новите собственици могат да избират единствено цвета на купето, чиито таван във всички случаи е черен. Цените в Италия на EVO 4 стартират от 18 900 евро, което е примамливо въпреки съмнителното качество на материалите. 

сряда, 22 март 2023 г.

Dadao Light Chaser е най-модерният китайски пикап и разполага с техника от Ford

 Тази седмица в Китай, бе представена поредната нова марка която носи името Dadao. Тя е в резултат сътрудничеството между JMC и Ford, а нейните модели ще бъдат насочени предимно към търговиците макар, че ще се предлагат и добре оборудвани версии за лични цели. Първият модел на новата марка е пикап, чието име все още не е уточнено, но производителят гарантира, че това е най-модерният местен представител в този клас, тъй като е  тясно свързан с новото поколение на Ford Ranger, поне що се отнася до шасито и двигателите. 

За задвижване пикапът на Dadao ще разчита на 2.3 литров, Ecoboost агрегат с мощност 258 к.с., съчетан с 8-степенна, автоматична трансмисия от ZF. Дизеловата версия също е с мотор от Ford с работен обем от 2.3 литра и мощност 177 к.с., като за него ще се предлага само 6-степенна, механична скоростна кутия. Задвижването се осъществява посредством задните колела, като за бензиновата версия срещу доплащане ще се предлага и трансмисия 4х4 със заключващ диференциал и дори демултипликатор. Моделът ще се предлага с две дължини на шасито, но при всички случаи с двойна кабина и четири врати. Полезният товар е посочен от 820 кг., а прикаченият товар може да бъде до 3 тона. 

Интериора на търговската версия е опростен с аналогови уреди, тапицерия от изкуствена кожа и механична ръчна спирачка. Така наречената луксозна версия за лични цели е с различен дизайн на интериора с цифров инструментален панел пред водача и 12-инчов екран за мултимедийната система и масивна централна конзола между седалките. Тя ще бъде налична само с късо междуосие, а оборудването може да включва неща като: адаптивен круиз контрол, премиум озвучителна система, камери с обзор 360 градуса и мн. др. Производителят е подготвил и офроуд версия с модифицирано окачване и по-висок клиренс, подсилени брони, раздути калници, шнорхел за преодоляване на водни препятствия, по-големи гуми и метална защита на шасито.  

За сега цени не се споменават, но става ясно, че продажбите на пикапа в Китай ще започнат от май месец, а малко по-късно ще бъде предложена и изцяло електрическа версия на модела. 


вторник, 21 март 2023 г.

Новото поколение на Hyundai Verna представено в Индия

 Преди броени часове в Индия, корейците представиха новото поколение на Hyundai Verna, което става значително по-голямо и моделно. Семейният модел вече е с дължина от 4.53 метра и междуосие от 2.67 метра, което се отразява благоприятно на вътрешното пространство. Дизайна като цяло е издържан в новият стил на марката, който видяхме в Hyundai Grandeur, но някак си линиите не пасват добре на автомобил с по-компактни размели. 

Като изключим бюджетната версия на модела, която ще се предлага с най-простото оборудване и аналогови уреди, то останалите модификации ще радват своите собственици с цифров инструментален панел пред водача сдвоен с 8 или 10.2-инчов дисплей за мултимедийната система с гласов контрол. Двузоновият климатроник се управлява от сензорен панел, на който при желание могат да бъдат извикани функциите за управление на озвучителната система. За коженият салон, амбиентното осветление с 64 цвята, предните седалки с масажна и обдухваща функция и стъкленият люк на тавана ще трябва да се доплаща. 

Дори и в Индия, новото поколение на Hyundai Verna няма да се предлага с дизелов агрегат. Под капака място ще намират атмосферният 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 115 к.с., както и неговата версия с принудително пълнене и мощност от 160 к.с. Серийно трансмисията е 6-степенна, механична или вариаторната - IVT, а за по-мощната версия срещу доплащане е налична двудискова трансмисия със същият брой предавки. 

Новият Hyundai Verna ще се произвежда в Индия, като продажбите ще започнат от април месец с цени между 13 600 и 21 000 долара. В по-късен етап се очаква и експорт на модела, както и неговата китайска версия, като най-вероятно ще се различава от моделът който виждаме днес. В по-късен етап се очаква и комби версия на модела


Ford Explorer EV ще популяризира американското наследство и аура на марката в Европа

 Това са първите официални снимки на новият Ford Explorer, чиято премиера ще се състои утре. Първо трябва да уточним, че този модел няма нищо общо с познатият ни Ford Explorer и дори няма и да бъде негов духовен наследник, тъй като триредовият SUV с ДВГ ще продължава да се произвежда поне в близките няколко години. Ford Explorer EV е насочен към потребителите на стария континент и е поредното отроче от сътрудничеството между американската марка и Volkswagen. Новият електрически модел на Ford се уповава върху МЕВ платформата на VAG, която ще стане основа за бъдещата EV платформа на Ford, чиито първи модел основан на нея трябва да бъде представен до 2030 година. 

Името не е избрано случайно, тъй като марката ще се опита да използва своето наследство за да запази своята рентабилност на стария континент още повече, че от гамата на марката отпадат модели като: Fiesta и Focus. Ford Explorer и бъдещите два електрически модела, които се очакват до две години ще се произвеждат в Кьолн, от която фабрика наскоро бяха съкратени близо 800 работника. В бъдеще заводът ще бъде преструктуриран за производството на изцяло електрически модели. В гамата на Ford не трябва да очакваме компактни хеч модели, тъй като същата ще се фокусира върху производството на SUV и кросоувъри, чиито марж на печалбата при тяхното производство е по-висок. 

Повече подробности за Ford Explorer EV ще станат налични утре и ще бъдат добавени към този пост. За сега се знае, че базовата версия на модела ще разчита на един електромотор задвижващ задните колела, като ще бъде налична и версия с два електромотор и съответно задвижване на четирите колела. Наличните батерии ще бъдат най-вероятно с капацитет между 58 и 77 кВтч. и в най-добрият случай ще осигуряват реална автономия от поне 400 км.

+++++++++++++++++++++++++++++++

Според официалната информация базовата версия на Ford Explorer EV ще се задвижва от електромотор с мощност 168 к.с. и батерия с капацитет от 52 кВтч., която ще бъде достатъчна за постигане на автономия от 351 км. Налична ще бъде и по-мощна версия с 231 к.с. и 77 кВтч. батерия, чиято автономия ще достига 539 км. Топ версията с два електромотора и задвижване на четирите колела разполага с 340 к.с. и пробег от 491 км. Това означава, че технически, американският модел няма да се различава от своят немски роднина в лицето на Volkswagen ID.4.

Интериорът предлага значително по-свежа обстановка и оборудване от немският си събрат, което неминуемо ще се отрази на неговата цена. Ако VW иска за своят електрически SUV около 40 000 евро, то моделът на Ford ще струва поне с 2-3000 евро отгоре. Това се оправдава до някъде и от по-доброто оборудване, като серийно на борда място ще намира инфотайнмънт система с вертикално разположен 14.6-инчов  дисплей, който може да се регулира нагоре и надолу по желание на водача, а зад него има отделение на съхранение на вещи, нещо като скрита жабка. Серийно за модела ще бъдат налични предни седалки с масажна функция, двузонов климатроник, амбиентно осветление, електрическа врата на багажника с жестов контрол, безключов достъп и богат набор от асистенти подпомагащи шофирането. 

След като стана ясно, че европейският Ford Explorer е тясно свързан с Volkswagen ID.4, то става ясно, че в най-близко време ще бъде представена и по-спортна версия на модела, базирана на Volkswagen ID.5. В последствие ще видим и още по-малък електрически кросоувър, който трябва да замести сегашният Ford Puma.

понеделник, 20 март 2023 г.

Kia EV5 Concept представя електрическата алтернатива на Kia Sportage

 След представянето на Kia EV9, сега корейците показват концепция на нов електрически SUV, наречена - EV5. Според информацията, това ще бъде новият глобален SUV на марката с нулеви емисии и е базиран върху модулната E-GMP платформа с 800 волтова архитектура на електрическата система. Дизайна видимо е издържан в стила на EV9, но притежава характерните за концептуален модел детайли, който ще отпаднат в серийният модел.

 С размери съответстващи тези на Kia Sportage, концепцията която виждаме днес предлага място за 4 човека с индивидуални кресла, които се завъртат на 90 градуса за по-лесен изход от купето, чиито врати са срещуположно отварящи се. Детайл който със сигурност ще отпадне в производственият модел, както и изчистеният интериор в който освен странният дизайн на волана впечатление прави и липсата на каквито и да е отвори за климатичната инсталация. В багажника е интегрирана пейка за отдих с маса, която ще позволява да се наслаждавате на природата докато чакате батерията да се зареди. 

По отношение на задвижването не се споменава нищо освен, че автономията която ще достига моделът е в рамките на 700 км, което е твърде оптимистично. Двустранното зареждане ще бъде част от оборудването на бъдещият електрически SUV, а времето за зареждане чрез бързо зарядна станция от 20 до 80%, ще бъде в рамките на 20 минути. Производствената версия на Kia EV5 Concept, трябва да бъде представена до края на тази година, като първоначално продажбите ще стартират в Китай, където ще се и произвежда. 



неделя, 19 март 2023 г.

Lynk&Co 08 ще бъде представен официално на 30-ти март


Китайската марка чиито модели се уповават върху СМА платформата на Volvo, сега представя своят нов SUV модел наречен Lynk&Co 08. Той е и първият който ще притежава новият дизайнерски стил на марката издържан в по-модерен стил, който обаче е все още далеч от това, което видяхме в концептуалният Lynk&Co The Next Day Concept

Информацията за модела е все още оскъдна, тъй като официалната премиера ще се състой в края на месеца, но според източници близки до марката, флагманският Lynk&Co 08 е базиран върху модифицираната EV - СМА платформа на компанията, която ще стане основа и за новото поколение и на Volvo XC60. Първоначално Lynk&Co 08 ще се предлага като Plug-in хибрид, но в последствие ще разполага и в изцяло електрическа версия. Повече подробности ще станат ясни на по-късен етап. 

Интериорът е изграден в изцяло нов стил за моделите на марката с плаващ централен дисплей за инфотайнмънт системата, а на борда място ще намира новата операционна система наречена Meizu FlymeAuto, която ще се явява като пряк конкурент на Andriod Auto и Apple CarPlay. Според производителят системата ще предлага ново ниво на свързаност между автомобилът и мобилният телефон на собственика. 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Както бе съобщено по-рано, продажбите на Lynk&Co 08 ще стартират само в своята хибридна версия със задвижване на четирите колела, която съчетава 1.5 литров, турбо бензинов мотор куплиран с два електрически мотора и батерия с капацитет от 21.1 или 39.6 кВтч. Двигателят от своя страна е съчетан с нова 3-степенна, DHT трансмисия. Според официалната информация общата мощност на системата възлиза на 536 к.с., а в изцяло електрически режим ще могат да бъдат изминати между 121 и 245 км. измерени според китайският цикъл. 

Освен 12.3-инчовият цифров инструментален панел и 15.4-инчовата инфотайнмънт система, на борда място ще намира първият по рода си 92-инчов HUD, цветен  дисплей с добавена реалност, който представя информацията на водача и спътника до него.