Страници

вторник, 21 март 2023 г.

Ford Explorer EV ще популяризира американското наследство и аура на марката в Европа

 Това са първите официални снимки на новият Ford Explorer, чиято премиера ще се състои утре. Първо трябва да уточним, че този модел няма нищо общо с познатият ни Ford Explorer и дори няма и да бъде негов духовен наследник, тъй като триредовият SUV с ДВГ ще продължава да се произвежда поне в близките няколко години. Ford Explorer EV е насочен към потребителите на стария континент и е поредното отроче от сътрудничеството между американската марка и Volkswagen. Новият електрически модел на Ford се уповава върху МЕВ платформата на VAG, която ще стане основа за бъдещата EV платформа на Ford, чиито първи модел основан на нея трябва да бъде представен до 2030 година. 

Името не е избрано случайно, тъй като марката ще се опита да използва своето наследство за да запази своята рентабилност на стария континент още повече, че от гамата на марката отпадат модели като: Fiesta и Focus. Ford Explorer и бъдещите два електрически модела, които се очакват до две години ще се произвеждат в Кьолн, от която фабрика наскоро бяха съкратени близо 800 работника. В бъдеще заводът ще бъде преструктуриран за производството на изцяло електрически модели. В гамата на Ford не трябва да очакваме компактни хеч модели, тъй като същата ще се фокусира върху производството на SUV и кросоувъри, чиито марж на печалбата при тяхното производство е по-висок. 

Повече подробности за Ford Explorer EV ще станат налични утре и ще бъдат добавени към този пост. За сега се знае, че базовата версия на модела ще разчита на един електромотор задвижващ задните колела, като ще бъде налична и версия с два електромотор и съответно задвижване на четирите колела. Наличните батерии ще бъдат най-вероятно с капацитет между 58 и 77 кВтч. и в най-добрият случай ще осигуряват реална автономия от поне 400 км.

+++++++++++++++++++++++++++++++

Според официалната информация базовата версия на Ford Explorer EV ще се задвижва от електромотор с мощност 168 к.с. и батерия с капацитет от 52 кВтч., която ще бъде достатъчна за постигане на автономия от 351 км. Налична ще бъде и по-мощна версия с 231 к.с. и 77 кВтч. батерия, чиято автономия ще достига 539 км. Топ версията с два електромотора и задвижване на четирите колела разполага с 340 к.с. и пробег от 491 км. Това означава, че технически, американският модел няма да се различава от своят немски роднина в лицето на Volkswagen ID.4.

Интериорът предлага значително по-свежа обстановка и оборудване от немският си събрат, което неминуемо ще се отрази на неговата цена. Ако VW иска за своят електрически SUV около 40 000 евро, то моделът на Ford ще струва поне с 2-3000 евро отгоре. Това се оправдава до някъде и от по-доброто оборудване, като серийно на борда място ще намира инфотайнмънт система с вертикално разположен 14.6-инчов  дисплей, който може да се регулира нагоре и надолу по желание на водача, а зад него има отделение на съхранение на вещи, нещо като скрита жабка. Серийно за модела ще бъдат налични предни седалки с масажна функция, двузонов климатроник, амбиентно осветление, електрическа врата на багажника с жестов контрол, безключов достъп и богат набор от асистенти подпомагащи шофирането. 

След като стана ясно, че европейският Ford Explorer е тясно свързан с Volkswagen ID.4, то става ясно, че в най-близко време ще бъде представена и по-спортна версия на модела, базирана на Volkswagen ID.5. В последствие ще видим и още по-малък електрически кросоувър, който трябва да замести сегашният Ford Puma.

Няма коментари:

Публикуване на коментар