Страници

понеделник, 31 октомври 2022 г.

Реджеп Ердоган лично представи първият модел на TOGG

 Турската марка TOGG и лично президента на Реджеп Ердоган, представиха този уикенд производствената версия на първият модел на турската марка, чието име все още не е известно. Това е електрически SUV, който ще бъде задвижван от електродвигател с мощност 272 к.с. и ще предлага автономия до 300 км. Предвидена е и версия със задвижване на четирите колела и мощност от 544 к.с. с автономия до 500 км. Дизайна на модела е близък до този на прототипа показан преди 3 години, но малко по-смекчен и с конвенционални дръжки на вратите. 

Продажбите на електрическият SUV на TOGG ще започнат през първото тримесечие на 2023 година, а турската държава гарантира покупката на 30 000 екземпляра, предназначени за държавните агенции. Първите хора които ще получат своите модела са губернаторите на различните провинции, както и дипломатическите посланици на турските държава в чужбина. До края на 2024 година, моделът трябва да бъде достъпен и на пазарите в Европа, когато ще бъде представена и производствената версия на седана - TOGG Transition Concept Smart Device. До 2030 година турската марка очаква да произведе 1 млн. електрически автомобила, като моделната гама ще бъде допълнена и с компактен SUV и MPV модели.

Повече информация ще представеният електрически SUV модел ще бъде добавена в по-късен етап към този пост. 

Great Wall Lighthning Cat представен официално

 Днес в Китай, Great Wall представи производствената версия на електрическият фастбек - Ora Cat 03 под името Lightning Cat, който ще се предлага и на пазарите в Европа. Моделът с дизайн наподобяващ на първото поколение Porsche Panamera е основан върху платформата LEMON и е с дължина от - 4.87 метра и междуосие от - 2.87 метра. Great Wall Lightning Cat има всички качества да привлече по-взискателните млади клиенти със своите безрамкови врати, електрическите дръжки на вратите, прибиращият се заден спойлер и летите джанти с размер от 18 или 19-цола.

Интериорът също има с какво да примами своите клиенти. Той предлага място за 5 човека, който са настанени в удобни седалки от еко кожа, като предните могат да бъдат оборудвани с масажна и вентилираща функция. Пред водача място намира 10.2- инчов цифров инструментален панел, който е разделен визуално на три кръгли секции с декоративни рингове за по-спортно усещане. Мултимедийната система е с размер от 12.3-инча, а на плаващата централна конзола са разположени физически въртящи селектори за управлението на климатичната инсталация. Неща като адаптивният автопилот и пакет камери с обзор 360 градуса влизат в серийното оборудване, но за HUD дисплея и автономната система за шофиране  ще трябва да се доплаща. 

Базовата версия на Great Wall Lightning Cat се задвижва от електромотор с мощност 204 к.с. позициониран в предната част на автомобила, който черпи енергия от литиево-желязо-фосфатна батерия, която осигурява автономия 555 км. Налична за модела ще бъде и литиево-йонна батерия, която ще осигурява автономия до 705 км. Тя ще намира място и във версията с два електромотора с обща  мощност 408 к.с. и задвижване на четирите колела. При нея автономията ще възлиза на 600 км., а ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 4.3 секунди. 

Продажбите на Lightning Cat в Китай, започват през декември с цени от 26 000 долара, а през лятото на 2023 година моделът ще бъде наличен и на стария континент, като ще се присъедини към Great Wall Ora R3.


BeyonCa е най-новата китайска EV марка, основана от бившият вицепрезидент на VW

 Нова седмица, нов късмет и нова китайска марка на небосклона, която прави заявка за навлизане в премиум сегмента на електрически задвижваните автомобили. BeyonCa е основана от бившият вицепрезидент на VW за Китай - Су Веймин, който е събрал екип от бивши, висококвалифицирани служители от немският концерн, като Ханс Ротенпилер и Дирк ван Брекел, които са участвали в създаването на модели като: Bugatti ChironLamborghini UrusPorsche 911 (992) и т.н. 

Заедно с представянето на марката, основателят на компанията представи концепция, която трябва да ни даде насока, какво да очакваме от първият сериен модел на BeyonCa, който трябва да стане реалност през 2024 година. Неговото име е GT Opus 1 и както личи по името, той класифициран като електрическо задвижвано - GT купе с четири врати, което ще се конкурира пряко с Porsche Taycan. С дължина от 5.2 метра и междуосие от 3 метра обаче, китайският модел ще предлага завидно вътрешно пространство, без аналог в този клас. Подробности относно задвижването не са оповестени, но се споменава за батерия с капацитет от 130 кВтч и възможност за бързо зареждане. 

Детайлни снимки на интериора не са разпространени, но от тийзър изображенията става ясно, че там компромиси няма да има. На борда място ще намира иновативна система, която ще събира данни за настроението, пулса и дишането на пасажерите и според събраните данни ще прави настройките за движение по времето, когато автономната система за шофиране от 3-то ниво е задействана. 

Цената на производтвената версия се очаква да бъде около 110 - 130 000 долара, като в по-късен етап марката ще предложи и по-скъпа и продуктивна версия. Производството на модела пък ще се осъществява от Dongfeng, като годишно марката възнамерява да продава близо 2000 абтомобила от този модел. 


неделя, 30 октомври 2022 г.

Dongfeng Fengxing T5 Evo с цена от 16 000$

 След MPV модела Fengxing Yacht, сега Dongfeng представя за своята нова подмарка и SUV модел с името Fengxing T5 Evo, който освен в Китай ще бъде наличен и на пазарите в Южна Америка. Според производителят моделът е ориентиран към младите клиенти на марката, като ще се предлага и във версии специално оборудвани за по-нежната половина на човечеството. Компактният SUV приема нова дизайнерска линия без да крие влиянието от марки като Porsche, Maserati и Jaguar. С дължина от - 4.65 метра, ширина - 1.86 и височина - 1.69 метра в Китай, моделът ще се конкурира с модели като: Great Wall Haval H6 и Changan Uni-T, като цените ще стартират от 16 150 долара. 

Интериора на Fengxing T5 Evo е спортно-елегантен с модерно оборудване с два сдвоени 10.2-инчови дисплея пред водача, съответно за инструменталният панел и инфотайнмънт системата, която може да бъде оборудвана с гласов контрол за управление на климатика, прозорците и люка. Серийното оборудване включва набор от асистенти подпомагане шофирането, пакет камери с обзор 360 градуса, адаптивен круизконтрол, предни и задни парксензори, пълен ел. пакет, амбиентно осветление, салон от еко кожа,  хладилно отделение в конзолата между предните седалки и др. 

По подобие на MPV модела, за задвижване T5 Evo, също разчита на 1.5 литровият, турбо бензинов мотор доставян от Mitsubishi с мощност 197 к.с., покриващ стандартите Евро6. Той е куплиран серийно с 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща предните колела с бърза смяна на предавките, благодарение на която ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 6.5 секунди. Средният разход е в рамките между 6 и 9л/100км. в зависимост от стила на управление. Налична ще бъде и електрическа версия носеща името Friday (Тhunder) или още T5 EV, която ще притежава различен дизайн на предната част. Тя ще разчита на електромотор с мощност 201 к.с. е батерия с капацитет от 57.8 кВтч., която ще осигурява автономия до 430 км. според китайския цикъл за измерване.



събота, 29 октомври 2022 г.

GAC Barchetta Concept показан в новооткритото дизайнерско студио на концерна в Милано

 По случай откриването на първият си развоен център в Европа, китайският концерн GAC, представя концепцията Barchetta. Концептуалният модел е дело на дизайнерските от студиа в САЩ, Китай и Италия и е проектиран чрез онлайн сътрудничеството, които ще отговарят за дизайна на бъдещите модели от марките на GAC, включително и тези на Aion, Hyucan и Trumpchi. 

Видно е, че GAC Barchetta Concept е само изложбен експонат, без душа който няма шансове за внедряване в серийно производство, но ясно демонстрира самочувствието на китайците и намерението да диктуват модните тенденции в автомобилостроеното за в бъдеще. 

Новото студио на марката е позиционирано в Милано и ще се опита да привлече специалисти в областта на дизайна от цяла Европа. В момента екипът от 25 дизайнери се ръководи от французина Стефан Жанин, който дълги години е работил за Renault, Dacia, Sa;sung, Alpine, Infiniti и Nissan. 


петък, 28 октомври 2022 г.

Първият модел на Jidu Auto - ROBO-01 с цена от 55 000$

Няколко месеца след представянето на Jidu ROBO-01 Concept, новата китайска марка под егидата на IT гиганта Baidu, представя и производствената версия на модела, чието производство ще започне до края на годината. С помощта на своят партньор в лицето на Geely, Jibu Auto обещава първите екземпляри да достигнат до своите собственици през пролетта на следващата година. 

Jidu Robo-01 е с дължина от 4.85 метра и предлага място за пет човека. Дизайна следва плътно линиите на концептуалният модел, а коефициентът на челното въздушно съпротивление възлиза на 0.25. Багажното пространство осигурява обем от 555 литра, а пасажерите се радват на изключително технологична обстановка в интериора. качеството на изпълнение и материалите са на високо ниво, а в серийното оборудване не липсва нищо, освен физически бутони. Пред водача място намира футуристичен щурвал, вместо волан. На централно място е позициониран 35.6-инчов дисплей за инструменталният панел и инфотайнмънт системата, която се управлява от най-новият микрочип на Qualcomm. Впечатляващата автономна система за шофиране от концепцията е пренесена в серийният модел, но с трето ниво на автономност, тъй като 4-тото все още няма разрешение от властите за употребя. Производителят твърди, че системата налична в серийният модел може да поддържа и 4-то ниво на автономно управление със своите два лидара, 12 камери и още толкова ултразвукови сензора с 5 мм. радари, които се управляват от процесор на Invidia с помощта на който компютърът извършва над трилион операции в секунда. 

Относно задвижването Robo-01, разчита на два електромотора с обща мощност 544 к.с. и тягова батерия доставяна от CATL с капацитет 100 кВтч. Според производителят ускорението на модела от 0 до 100 км/ч. става за 3.9 секунди, а автономията според китайският цикъл възлиза на 600 км. В по-късен етап марката възнамерява да предложи и версия с един електромотор и мощност ат 272 к.с., съответно със задвижване само на задните колела, но това ще стане не по-рано от края на 2023 година. 

четвъртък, 27 октомври 2022 г.

Alfa Romeo Giulia и Stelvio с леки козметични промени

 Новините от италианската марка не са много и за това си струва да отбележим освежаването на най-продаваните в момента нейни модели, а именно Alfa Romeo Stelvio и Giulia. Това става точно 5 години след тяхната премиера и най-вероятно в един по-късен етап ще станем свидетели на още едно, по-обстойно обновяване на моделите, тъй като техни преки наследници няма да има или поне, не такива с ДВГ. 

И при двата модела визуалните промени се свеждат единствено до леко обновената радиаторна решетка и въздухозаборници на броните, както и новите LED - матрични и адаптивни предни светлини, които видяхме в Alfa Romeo Tonale. В интериора промените са по-видими. Волана и скоростният лост са с нов дизайн, както и оформлението на централната конзола между предните седалки, но най-голямата новост е наличието на 12.3-инчов  цифров инструментален панел пред водача с възможност за смяна на интерфейса. Инфотайнмънт системата с 8.8-инчов екран е от ново поколение и позволява на водача да управлява някои от функциите в автомобила, чрез мобилният си  телефон, ако същият е свалил необходимото приложение. На борда място намира разширен пакет за подпомагане на шофирането, който достига 2-ро ниво на автономно управление. 

И за двата модела ще се предлага модифицираният - 2.1 литров, турбо дизел с мощност от 160, 190 и 210  к.с. Бензиновият 2.0 литров, турбо мотор ще продължава да бъде наличен във версии с 200 и 280 к.с. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, автоматична задвижваща задните колела, като за по-мощните версии е налично и задвижването 4х4, което също е подобрено. За сега нищо не се споменава относно спортните версии - Quadrifoglio, но най-вероятно, те ще бъдат представени до края на годината. 

Продажбите на обновените Giulia и Stevlio ще започнат от началото на следващата година с цени от 49 900 евро за седана и 56 000 евро за SUV модела. 



 

вторник, 25 октомври 2022 г.

Ford Escape с ново лице

 Американският събрат на Ford Kuga, бе критикуван от клиентите за своя дизайн, тъй като неговият стил не подхожда на този, на останалите модели на марката които се предлагат в Северна Америка. Сега при обновяването на Ford Escape, дизайна е променен коренно и се опитва да отговори на нанесените критики. Новата радиаторна решетка изцяло новите брони и променените фарове, които са свързани с LED лента са детайлите, които би трябвало да угодят на клиентите отвъд океана. Все още не е ясно дали европейската версия ще получи тази визия или ще доразвие настоящата такава. 

В интериора също се забелязват промени, които са свързани по-скоро с наличието на новата инфотайнмънт система с по-голям 13.2-инчов екран, чрез който се управляват и функциите на климатичната инсталация, което от своя страна е довело до известни промени на централната конзола. Пред водача място намира12.3-инчов цифров инструментален панел, а на борда място намира разширен пакет от асистенти подпомагащи шофирането. Новост е и наличието на подложка за безжично зареждане на телефони.

Що се отнася до механиката, то там промени няма. За задвижване обновеният Ford Escape, разчита на 1.5 и 2.0 литровите, турбо бензинови мотори с мощност съответно от 182 и 253 к.с. Хибридната и Plug-in хибридната версия разчитат на атмосферният - 2.5 литров мотор, съчетан с електромотор, чиято обща мощност възлиза на 213 к.с. 

понеделник, 24 октомври 2022 г.

Hyundai Lafesta с фейслифт и N-версия

 За да бъдат конкурентно способни, успоредно с обновяването на своят семеен модел, корейците представят N-версия на предлаганият в Китай - Hyundai Lafesta. Спортният фастбек получава спортна визия, която го различава коренно от така наречените цивилни версии с нов дизайн на броните, нова радиаторна решетка, спортни прагове, нови странични огледала и респектиращ заден спойлер, който се съчетава със спортната задна броня. Като цяло външните промени на моделното семейство се свеждат до наличието на нови LED светлини, радиаторна решетка и брони. 

Наред с това Hyundai Lafesta N притежава и нов - 1.5 литров, турбо мотор с мощност 200 к.с. и 7-степенна трансмисия с двоен съединител с възможност за смяна на предавките от волана, който заменя настоящият - 1.6 лилитров мотор с мощност 204 к.с. Това ще доведе и до по-малки разходи на собствениците, тъй като се влиза в границите на моделите с работен обем до 1.5 литра. 

Интериора е изцяло нов, а оборудването по-богато въпреки, че вече серийно моделът ще се предлага с еднозонов климатик. Пред водача място намира инструментален клъстер с два сдвоени 10.2-инчови дисплея за инструменталният панел и инфотайнмънт системата, както и нови контролери за климатичната инсталация. Централната конзола между седалките също е с нов дизайн и поставка за безжично зареждане на телефони. 


неделя, 23 октомври 2022 г.

NDB представя самозареждаща се ядрена батерия за нуждите на автомобилостроенето

 Тези дни американската компания NDB, хвърли бомба в медийното пространство, че е готова с първата по рода си ядрена батерия за електрически превозни средства, която ще бъде показана в действащ прототип още следващата година. Според информацията нейният живот ще бъде 90 години, като в този период ще доставя енергия достатъчна да задвижва електромотора на автомобила при всякакви атмосферни условия без нуждата, тя да бъде зареждана. Производителят съобщава още, че в новата самозареждаща се батерия е с ядро от ядрен отпадъчен Въглерод - 14, обвит от множество слоеве синтетични диаманти и е напълно безопасна за хората. 

Калифорнийският стартъп от години работи върху технологията за ядрена батерия, но не в такива компактни размери за да бъде внедрена в автомобилостроенето. Миналата година дори бе заявено, че подобна батерия може да съхранява енергия в период от 28 000 години. Според нас това е по-скоро рекламен трик за да бъдат привлечени мащабни инвеститори и евентуално покачване на цената на акциите, а дали компанията ще представи наистина работещ прототип предстои да разберем. 

Китайският Chevrolet Malibu с модерен агрегат и нова инфотайнмънт система

 Chevrolet Malibu вече се предлага и произвежда само в Китай с заводите на SAIC, като сега моделът получава и нов 2.0 литров, турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото и възможност за три режима на работа в зависимост от работните условия. Новият агрегат е снабден със система за деактивиране на част от цилиндрите, което спомага за постигане на среден разход от 6.7л/100км., а в спортен режим максималната мощност достига до 275 к.с. Серийно моторът ще се предлага куплиран с новата 9-степенна, автоматична трансмисия, като задвижването се осъществява посредством предните колела. 

В интериора промени не се забелязват, освен новата инфотайнмънт система и цветни шевове на салона от кожа Alcantara. моделът получава и нов гласов асистенти, чрез който могат да бъдат управлявани и част от функциите на климатичната инсталация и мултимедията предоставяйки възможност за използвани на облачни услуги и Wi-Fi гореща точка.  Серийно Chevrolet Malibu в Китай ще се предлага с богат набор от асистенти и пакет за подпомагане на шофирането включително и асистент за самостоятелно паркиране.

Екзотични: Savage Rivale Coastrunner EV

 Нидерландската компания Savage Rivale, представя електрическо бъги с името Coastrunner, което ще се опита да възвърне интереса към този тип автомобили придобили огромна популярност през 70-те и 80-те години особено в САЩ. Моделът е построен върху алуминиева рама, към която е прикачена тръбна конструкция от подсилена стомана, която освен за основа на сгъващият се на руло покрив, служи и като предпазна клетка на четиримата пасажери. Панелите на купето са направени от композитни материали, което допринася за общо тегло от едва 800 кг. Благодарение на факта, че моделът се задвижва от електромотор на разположение са две отделения за багаж, като това разположено в предната част разполага с охлаждаща и функция и ледогенератор, което го превръща в своеобразен хладилник с обем от 60 литра. 

За задвижване Savage Coastrunner, разчита на електромотор задвижващ задните колела с мощност 68 к.с. и две тягови батерии с общо капацитет от 20 кВтч, осигуряваща автономия до 200 км., без да правите родео по пясъчните дюни. Обявената максимална скорост на модела е - 120 км/ч. Според производителят, нейното зареждане може да отнеме до 30 минути, ако това се случва чрез бързозарядна станция. Интериора е изработен от водонепромокаеми материали лесни за почистване, а пода - от материал имитиращ тиково дърво. Мултимедия и други модерни системи липсват на борда, но там място намира мощна озвучителна система подходяща за озвучаване на плажни партита. Срещу доплащане производителят предлага и допълнителни стойки за дъски на сърф или байкове прикрепени към тръбната клетка. Цените на холандското бъги ще стартират от 35 000 евро, без данъци и такси за транспорт. 

петък, 21 октомври 2022 г.

Продажбите на GMC Sierra EV стартират от 2024г.

 GMC представи официално електрическият пикап GMC Sierra EV, който ще влезне в продажба от 2024 година. Ясно е, че моделите на GMC по принцип са реверанти на моделите на Chevrolet, но в случая освен с Chevrolet Silverado, GMC Sierra EV е идентичен и с представеният преди две години GMC Hummer. Производителят обаче дава ясно да се разбере, че Sierra EV е предназначена към друг таргет клиенти и от него се очаква да привлече и нови такива. Първоначално на пазара ще бъде налична само версията Denali, чиято цена ще стартира от над 107 000 долара, но  до 2025 година, трябва да бъдат представени базовата версия - Elevation със стартова цена от около 50 000 $, придружена от офроуд модификацията - АТ4.

GMC Sierra EV Denali ще се задвижва от два двойни електромотора с обща мощност от 764 к.с., ускоряващи модела до 100 км/ч. от място за 4.5 секунди, Те са  захранвани от тягова батерия, чиито характеристики не се споменават, но според информацията ще осигурява автономия от 644 км. Тя от своя страна има възможност да се зарежда от бързозарядна станция с мощност 350 kW., като в рамките на 10 минути ще се възстанови енергия достатъчна да бъдат изминати до 160 км. Системата Onboard Power Station Pro превръща пикапа в източник на енергия достатъчна да захрани фамилна къща в рамките на 21 дни. 

Серийно за Sierra EV Denali са налични: управляемият заден мост, адаптивното - магнитно окачване и системата за регенеративно спиране с различни настройки, която позволява управлението на модела с един педал. Всичко това ще бъде опционално за модификациите Elevation и AT4, чиито технически характеристики все още не се споменават. 

Интериора предлага минималистичен дизайн с 11-инчов цифров инструментален панел пред водача и 16.8-инчова мултимедийна система с възможност за разделяне на екрана. Версията Denali ще се предлага серийно с 14-инчов HUD дисплей, панорамен покрив, седалки снабдени с масажна и вентилираща функция, но за по-евтините версии тези неща ще се предлагат срещу доплащане включително и системата за автономно шофиране Super Cruise.